Ma gandesc ca toata lumea stie ce este un director web ( un site, structurat pe categorii din toate nisele in cele mai multe cazuri, care iti da posibilitatea gratuita de a-ti adauga propriul link cu scopul de a ranka in motoarele de cautare).
Inca directoarele web reprezinta cea mai simpla metoda de a face o campanie de link building . Aceasta metoda invechita si tot mai ineficienta din punct de vedere seo este practicata pe bani de nimic de catre “meseriasii in domeniu” . Din pacate la exemplu de spam: “iti inscriem situl in 500 de directoare web romanesti pt 10 eur” , cad tot mai multi clienti , care dupa o vreme se trezesc cu site-urile penalizate de catre motoarele de cautare.
Mai nou, una dintre cele mai intalnite probleme din punct de vedere seo pentru optimizarea unui site / blog si mai ales pentru optimizarea unui magazin online este filtrarea continutului duplicat. Este deja un lucru conoscut faptul ca prezenta continutului duplicat atarage penalizari din partea motoarelor de cautare.
Tot aceste motoare de cautare (Google, Yahoo, Bing ) au adus si rezolvarea acesor probleme prin meta tag-ul : rel=canonical
Tag-urile sunt cuvintele cheie relevante care definesc o discutie (un articol dintr-un blog in cazul de fata). Aceste cuvinte vor insotii mereu post si vor face trimitere care alte article in care s-au folosit aceste tag-uri.
Exeplu : intr-un articol despre optimizarea unui site pentru motoarele de cautare se pot folosii urmatoarele tag-uri : seo, motoare de cautare, google, optimizare site, promovare web .
Utilizarea in mod corect a tag-urilor intr-un blog este foarte importanta din punct de vedere seo, acest lucru ajutand enorm la structura interna a link-urilor (internal linking). In unele cazuri se pot folosi si sinonime pentru cuvintele utilizate in continutul articlelor din site.
Bounce rate reprezinta raportul de vizitatori al unei pagini din site-ul/blog-ul tau cu numarul total de vizitatori al site-ului. Acesta este un indicator important pentru a masura eficienta si performanta site-ului tau.
Formula: bounce rate = pagini unic accesate/numarul de intrari
Cu cat bounce rate-ul tau este mai mare procentul cu atat blogul tau este mai slab calitativ, vizitatorii acestuia ne fiind prea mult interesati de articolele tale. Aceasta problema apare mai mult in randul paginilor ce ofera informatii superficiale sau la blogurile generaliste unde cititorii acestora nu gasesc alte informatii relevante, acestia fiind nevoiti sa paraseasca pagina respectiva pentru a efectua noi cautari. Pe scurt : daca citorul nu da click prin site-ul tau pentru a vedea/citi si altceva decat vede in prin plan bounce rate-ul tau este mare , ceea ce nu e bine, in timp ce un bounce rate mic arata ca vizitatorii tai sunt interesati de restul informatiei postate de tine (si acum poti fi mandru )
Valoarea optima pentru indicatorul bounce rate din Google Analytics ar fi undeva intre 20-30%, acestea fiind mai mult intalnita la magazinele online unde vizitatorii navigheaza mult prin site pentru a gasi produl dorit.Un procent scazut in acest caz il au si blogurile de nisa.
Semne de alarma pentru acest indicator al Google Analytics pot fi trase doar cand acesta este mai mare de 75%, aici fiind prezente probleme grave care trebuiesc repede corectate.
Factorii din punct de vedere seo care influenteaza acest indicator ar fi optimizarea web a continutului si promovarea acestuia pe motoare de cautare si retele sociale.
In acest video se poate vedea cum poti imbunatatii indicatorul bounce rate din google analytics.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_erT-sbbx70[/youtube]
P.S. de obicei un numar mare de vizite pe un blog garanteaza de cele mai multe ori un bonce rate mare, te mai intereseaza un numar mare de vizitatori sau calitatea acestora ?
Se prostitueaza presa online sau mi se pare mie ? Tot mai frecvent apar articole cu continut pentru adulti in marile ziare online. Jurnalistii chiar stiu seo !?
Pe zi ce trece batalia pentru locurile fruntase din sati.ro sau trafic.ro este tot mai grea pentru ziarele online. Se stie ca barfele de ultima ora atrag trafic, scandalurile intre mondenitati atrag trafic, dar continutul pentu adulti atrage cel mai mare trafic.
Mai nou paginile cu un continut pentru adulti sunt “muza de inspiratie” pentru multi jurnalisti. Saptamanal se povesteste precum: sex.com se scoate la vanzare sau s-a vandut, un site de acest gen genereaza profit prin diferite metode, astfel de site-uri genereaza cel mai mult trafic pentru ca majoritatea utilizatorilor de internet cauta xxx . (In acest articol am sa ma rezum la minimul necesar pentru aceste tipuri de cuvinte cheie tocmai pentru a nu-mi genera un astfel de trafic pe blog, nu am sa dau nume de ziare, nici link-uri pentru ca nu urmaresc sa acuz pe nimeni, nici sa fac publicitate negativa nimanui, am sa postez doar cateva poze pentru ca totusi este o mica analiza si trebuie demonstrata.)
Comunicatele de presa de la politie si jandarmerie pentru cazurile de prostitutie si razii din acest sens sunt foarte pe lung descrise si bine detaliate pe majoritatea publicatiilor online, urmate de o insirurire de taguri “bine alese”.
Pozele ce urmeaza cred ca sunt destul de convingatoare la cele spuse mai sus si chiar nu sunt optimizate pentru aceste cuvinte.
Concluzia: de articole avand in centru cel mai cautat cuvant din internet nu duc lipsa ziarele romanesti, toate se lupta pentru “suprematia in trafic”, dar oare cat % din traficul pe aceste ziare este generat de aceste cuvinte pentru adulti, cat de relevante mai sunt afisarile bannerelor publicitare din dreptul acestori stiri ?
P.S. reclame la magazine pentru adulti nu am vazut pe niciunul din aceste ziare.