• You are here:
  • Home »
  • motoare de cautare

Tag Archives for " motoare de cautare "

Optimizare SEO pentru Bing

Shares

bingBing.com este motorul de cautare lansat de Microsoft la inceputul lunii iulie 2009 care in prima luna a strans o cota de 0.39%.

Bing ne aduce o cautare mai organizata, astfel avand mai multe facilitati : Explore Pane, un tool de navigare si cautare ce se afla in partea stanga, Related Searches si Quick Tabs fiind un rezumat pentru diferite categorii de rezultate provenite din cautari si nu ultimul rand Web Groups care grupeaza rezultatele in pagina si in Explore Pane. Practic Bing este mai mult un motor de decizie.

Fiind doar in stadiul beta, Bing nu are momentat toate facilitatile active. Se pare ca Bing este si cheie parteneriatului intre Microsoft si Yahoo.

SEO pentru Bing

Algoritmul seo pentru Bing este total diferit fata de Google, demonstart prin simplul fapt ca atunci cand se cauta acelasi termen, primim un set de rezultate diferit.
Mai departe am sa prezint principalii factori care ajuta la rank-area unui site in Bing

Momentan optimizarea pentru Bing este greoaie, datorita lipsei unei comunitati SEO in acest domeniu, fiind prezente unele speculatii privind factorii de decizie pentru acest motor de cauatre.

Backlink-uri au o importanta mai slaba, comparand primele 10 rezultate din Bing cu cele din Google se observa o oarecare egalitate pentru unele siteuri , dar cu pozitionari diferite,inca nu se stie daca atributul nofollow conteaza sau nu pentru Bing.

Link spam – chiar daca se obtin multe backlink-uri de calitate, rezultatele SERPS create de Bing nu sunt prea mult influentate.

Autoritatea siteului – o veste prooasta pentru bloggeri si pentru proprietarii de siteuri mici. Personal am observat intarzierea de indexarea a blogului in Bing, in timp blogul este indexat de Google la cateva minute dupa adaugarea unui post. Astfel Bing pune accent pe siteurile vechi sau pe cele ale unor organizatii, fiind mai siguri de informatia data de acestea.

Vechimea domeniului este mult mai importanta pentru Bing fata de Google.

Page Rank – daca Google inca acorda putina importanta PR-ului unui site in SERPS , Bing nu este atat de interesat, astfel in top 10 putand fi prezente pagini cu PR 1 mai sus decat cele cu PR 4-5.

Actualizarea informatiei – daca mai sus am spus ca Bing nu indexeaza tocami repede un blog cu articole noi, se obseva faptul ca nu pune accent pe acest element, acesta fiind mai conservator, in timp ce Google ne ajuta mult cu acesta functie.

Paginile flash sunt mult mai bine vazute de Bing, in timp ce optimizarea seo pentru Google a unui site in flash este un cosmar pentru cei in domeniu.

Avand in vedere ca Bing este nou in materie de motoare de cauatre sau ( de decizie ) si inca se afla in perioada beta nu se poate afirma cu certitudine ca acestea sunt principalele elemente seo pentru optimizarea unui site, posibil ca rezultatele afisate momentan sa fie “luate prin surprindere”.

Crezi ca Bing va revolutiona evolutia motoarelor de cautare ?

Comunicatele de presa cresc traficul spre site-ul tau

Shares

comincate-de-presaMereu incercam sa ajungem in prima pagina la google dupa anumite cuvinte cheie, dar nu tot timpul iese treaba cum vrem noi. Se vorbeste prea putin despre cum ajuta campaniile prin Comunicatele de presa la serviciile SEO legate de site-ul tau, asta deoarece multi cunoastem conceptul traditional ale acestor cominuicate, si anume ca fiind un fel de stiri transmise cu efect de scurta durata. Menirea comunicatelor de presa este aceea de a informa lumea cu noile aparitii din diferite domenii, de la aplicatii web, la site-uri sau produse.

De obicei orice facem avem tendinta de a trimite un scurt comunicat pentru ne
“lauda” chiar si prin twitter care momentan este cel mai rapid mediu de comunicare/socializare online.

Am mai discutat despre seo, stim ca este foarte important sa atragem back link-uri de calitate spre site-ul nostru pentru a obtine o buna pozitionare in google. Cele mai relevante link-uri sunt cele care provin dintr-un site din nisa noastra, astfel daca vindem haine este mult mai importanta un link venit dintr-un site dedicat modei, decat de pe un site cu materiale de constructii.

Sa revenim la Comunicatele de presa care sunt de mai multe tipuri.

1) Comunicatele gratuite care nu permit plasarea unui link in informatia publicata pe site, acestea fiind moderate si neavand nici un beneficiu SEO pentru noi.

2) Comunicatele cu link-uri permise, dar nu cu acora text. De obicei acestea permit plasarea unui siplu link spre home page-ul site-ului nostru ex: www.silkweb.ro

3) Comunicatele de presa platite permit plasarea link-urilor in articole cu ancorele dorite, acestea fiind cele mai benefice cand este vorba de SEO. De obicei site-urile care cer o taxa pentru publicarea unui articol au un page rank mare si foarte bine vazute de catre motoarele de cautare, importanta fiind si vechimea acestor domenii si notorietatea lor fiind lansate in urma cu ani de zile.

Cum ne creste taficul ?

1) Traficul direct, prevenit dupa publicarea cominicatului de presa si preluarii acestuia de catre alte site-uri, care de obicei lasa link-ul spre sursa beneficiarul acestuia.

2) Abonatii la noutati legate de domeniul tau de activitate. Majoritatea site-urilor mari au utilizatori abonati pe diferite categorii, acestia primind constant cominicatele date. Si majoritatea marilor site-uri de stiri preiau cominicatele de presa pentru a le posta mai departe, astfel informatia ta ajunge la mai multi comsumatori de internet care au posibilitatea si de e accesa link-ul spre site-ul tau.

3) Motoarele de cautare. Un bun comunicat de presa atrage in scurt timp multe link-uri naturale care au o valoare forarte mare din punct de vedere SEO, astfel in scrut timp reusind sa obtii pozitii de top in google, acesta fiind principala sursa de trafic in Romania.

Cum pregatim un comunicat de presa ?

Un bun cominicat de presa nu trebuie sa depaseasca 500 de cuvinte, pentru a nu plictisii cititorul, de altfel oricine vede un text prea lung inchide pagina imediat neavand timp sau chef sa citeasca atat.Fa cominicatul astfel incat cititorul acestuia sa fie interesat de site-ul tau, ca acesta sa dea click pe link-ul de jos.
Titlul acestuia trebuia sa atraga neaparat priviri si interes. Totul se povesteste la persoana a treia; despre carcarteristicile unui produs/serviciu, beneficii dupa si in timpul utilizarii. Se recomanda folosirea sinonimelor in locul abuzului de cuvinte cheie, astfel continutul sa fie cat mai natural ( am mai discutat despre seo si continut ).
Includerea datelor de contact este obligatorie la sfarsitul cominicatului publicat.

a mai rasarit un motor de cautare

Shares

baluba este al 2-lea motor de cauatre romanesc lansat intr-o saptamana dupa okidoki. La fel ca primul motor, acesta este in varianta beta, rezultatele afisate nefiind concludente.

Desi ambele nume nu sunt deloc romanesti site-urile chipurile sunt 100% originale si ambele vor sa bata google pe plan local ( pe teritoriul romaniei) . Cu toate ca aceste sunt autohtone nu stiu cine si pt cat timp ar urma indemnu lu Basescu , acela de a folostii produse autohtone.