Azi, cand vorbim despre promovare online, ne gandim tot mai mult la promovarea pe plan local. Acest tip de promovare se adreseaza atat firmelor mici, cat si marilor corporatii care, in ultimii ani, au observat mai bine importanta acestui fapt.
6 avantaje alea promovarii online in piata locala
Ca si un rezumat al acestor 6 avantaje ale promovarii online in piata locala, putem spune ca azi, inca poti profita de neimplicarea competitorilor tai in acest joc si cu un buget relativ mic, te poti impune ca lider in domeniu pe piata locala pe aproape orice nisa.
Activitatea ta online si actiunile pe care le faci acum sau pe viitor au maxim impact asupra clientilor tai, a echipe tale, colaboratorilor si a comunitatii locale.
1) Orientarea spre client nu spre interesele personale
De regula, atunci cand vorbim despre afaceri, vorbim despre clienti, bani, incasari, parteneri si echipa. In aceasta ecuatie factorul principal trebuie sa fie clientul, pentru ca acesta iti poate asigura dezvoltarea si succesul companiei. Doar multumind clientul poti avea incasari, iti poti dezvolta echipa etc.
Asadar, atunci cand vine vorba de promovarea unei afaceri online, ne gandim in primul rand la pagina web a companiei. Practic site-ul companiei, reflecta imaginea acesteia in mediul digital, azi aici se intampla de cele mai multe ori prima interactiune cu clientul si partenerul.
Mic studiu de caz: azi majoritatea firmelor de direct marketing, dar si firmele noi apeleaza la diferite moduri de promovare, mai mult sau mai putin agreate din punct de vedere etic, dar si cu rezultate pe masura eforturilor depuse. Daca ai un site, o adresa de email sau pur si simplu numarul tau de telefon este postat pe internet, probabil ai primit numeroase oferte nesolicitate (SPAM), numeroase telefone de la potentiali parteneri, dar probabil si de la clienti noi. Tu ce tip de solicitari ai primit in ultima luna ?
Daca pentru tine numarul solicitarilor venite din partea noilor clienti este prea mic si ai o prezenta online, sunt sanse mari sa ai o problema de imagine sau mai trebuie sa lucrezi la planul tau de marketing online.Citeste mai mult
Fie ca te regasesti sau nu in lista exemplelor negative enumerate in continuare, trebuie sa stii ca acest articol este pur informativ, nu vizeaza pe nimeni in mod personal, fiind doar un rezumat al informatiilor analizate de mine in 2013 legat de continutul web si penalizarile date de Google, care in mod normal merg mana in mana.
Mereu ma feresc de corporatisme, dar acum trebuie sa spun ca piata online din Romania incepe sa se maturizeze din mai multe puncte de vedere si aici ma refer in mare parte la elemente tehnice si de design pentru un site/magazin online, dar si la cerintele clientilor care incep sa se indrepte spre performanta. (a sunat foarte corporate? 🙂 )
Fie ca recunosti sau nu, intreaga ta activitate din online este momentan dictata de Google. Hai, corecteaza-ma, spune-mi ca si Facebook, Twitter, LikedIn sau alte retele au o contributie si trimit trafic spre un site ! Sunt total de acord, dar asta se intampla pe moment, imediat dupa ce ai postat un articol in site-ul respectiv. Din punctul meu de vedere, continutul bun dintr-un site, tot prin Google il valorifici mai bine chiar daca se intampla in timp, plus sa fim seriosi, la cate cuvinte cheie folosesti si mai boldezi prin articole, asta pentru cine o faci oare, pentru retelele sociale, pentru cititorii tai sau pentru Google ? Hai ca poate, poate iesi si tu mai in fata la anumite cautari 🙂
Daca in luna iunie ti-am povestit despre auditul seo de la SilkWeb, acum a venit momentul sa vezi un rezumat al celor peste 800 de domenii unice analizate prin intermediul acestuia.
Utilizand formularul din acest blog, in maxim 15 minute poti sa vezi rezultatele pentru propriul tau site, iar daca vrei acest widget la tine in site / blog, poti obtine codul accesand acest link: http://www.silkweb.ro/blog/widget-audit-seo/
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5ULzH56KRzc[/youtube]
Despre SEO am scris cateva articole pe acest blog, iar analizand numarul de vizualizari se pare informatiile nu au fost trecute cu vederea, in acesta pagina am enumerat cateva aspecte de care trebuie tinut cont atunci cand faci un audit SEO.
Stiu ca tu ca proprietar de site / blog / magazin online trebuie sa fi 100% interesat de buna optimizare a acestuia pentru motoarele de cautare (in special google) si mai trebuie sa sti cat de bine te promovezi pe retelele sociale, dar probabil ai cunostinte tehnice mai putine in aces domeniu m-am gandit sa-ti dau un pont. De aici poti cere un audit SEO / social media gratuit. (sau poti folosi widget-ul din acest blog)
Ce afli despre site-ul tau in urma acestui audit seo ? Citeste mai mult
Timpul de obtinere a unor rezultate vizibile din SEO devine tot mai mare, asta datorita numarului mare de situri care apar, datorita faptului ca o parte din firmele concurente investesc bani in acest serviciu si nu in ultimul rand pentru ca motoarele de cautare au inceput sa favorizeze continutul publicat pe retelele sociale. Deci masurarea si interpretarea rezultatelor dureaza ceva mai mult timp.
Campaniile Google AdWords pot sa ofere rezultate imediate, acestea putand fi masurate si interpretate in cel mai scurt timp, lucru extrem de important in strategia de promovare a unui proiect.