“Comertul electronic romanesc creste constant de la un an la altul cu 33-35%; putine – daca nu chiar deloc – sunt industriile in care se mai inregistreaza o asemenea crestere. Chiar daca in alte tari vecine precum Polonia, Cehia sau Ungaria, piata de comert electronic este mult mai dezvoltata, Romania prezinta un potential fantastic de crestere si este pe lista de prioritati pentru investitorii din domeniu, atunci cand vine vorba de Europa de Est.”, spune Andrei Radu, Founder & CEO GPeC.
Romanii au cumparat online produse in valoare de 600 milioane euro, in 2013.
Potrivit declaratiilor principalilor jucatori din piata romaneasca de comert electronic din cadrul celei de a VIII-a editii a Galei Premiilor eCommerce (GPeC), desfasurata in noiembrie 2013 la Bucuresti, retail-ul online autohton este o piata de aprox. 600 milioane euro in anul recent incheiat. Cifra vehiculata face referire exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plata facturilor de utilitati, bilete de avion, bilete la spectacole, vacante si calatorii etc.
Pentru ca in Romania odata ca nu se produce mult continut de calitate indiferent de domeniu, dar mai ales legat de marketing online si toate cele care intra in acest domeniu, nici nu se prea distribuie cel existent. E ok sa crestem piata internationala, sa se promoveze doar ce se producer afara, ce fac marile agentii sau aplicatii internationale pe urma sa ne plangem de piata din Romania, de clienti si bugete. Bravo bai !
Da, acesta este motivul pentru care am postat varianta in engleaza a infografic-ului legat de piata de e-commerce din Romania pe 2013. Cei interesati de varinata in limba romana, plus alte cateva informatii pot accesa articolul de pe SilkWeb.Citeste mai mult
Este prima intrebare pe care si-o pun mai nou retailerii din Romania. Multi au inteles deja puterea online-ului in generarea de vanzari, altii sunt in curs de intelegere, iar restul mai cauta raspunsuri.
Daca cei de afara au inteles ca online-ul are o piata globala, cei din Romania, trebuie sa inteleaga ca internetul este evadarea lor din zona geografica a unui oras sau judet spre national si chiar mai departe, daca reusesc sa inteleaga suficient de bine acest fenomen numit ecommerce.
Marketing si Tehnologie
Fie ca este vorba de vanzari online sau offline, marketing-ul si tehnologia sunt cele care stau la baza comertului, iar odata cu dezvoltarea si imbunatatirea acestora, cifrele afacerii tale pot creste considerabil.
Oamenii de vanzari, oamenii care asigura suportul, garantia, logistica marfii, contabilitati, intrari, iesiri, investitii si profituri sunt alte puncte comune ambelor medii in care se fac vanzari.
De Ce Online ?
Pentru ca este mult mai simplu, pentru ca aici imbinand marketing-ul si tehnologia obtii rezultate bune mult mai rapid, poti lua sau schimba decizii de la o ora la alta, poti comunica si masura feedback-ul chiar in timp real.Citeste mai mult
Nu stiu in ce postura esti tu, cel care citeste acest articol, dar iti spun, azi cei care cumpara produse si servicii online sunt cei mai norocosi oameni. De ce spun acest lucru, pentru ca asa este si in continuare am sa dezvolt subiectul atat pentru clientii din zona B2C cat si pentru cei din B2B.
Mi-am propus ca in acest articol sa nu am link-uri si reclame spre diferite servicii si produse in mod direct 😉
Posibil sa te plictisesc daca iti vorbesc despre cum comertul online a eliminat barierele geografice, a creat produse si servicii la care nu te-ai fi gandit ca le poti cumpara, ca acestea pot fi platite prin mai multe modalitati si ca poti beneficia de acestea in secunda 2 dupa plata, sau la 24 de ore, sau cateva zile.
Avantajele Clientilor Din Online
Prietene, in online e cea mai mare lupta intre comercianti. Cu totii vor sa vada ceva cuiva apeland la diferite metode / strategii, de la preturi mici, la promotii, oferte, bonusuri, fidelizari etc.Citeste mai mult
Salutare, da stiu, nu am scris de mult pe blog, asta din lipsa de timp, dar am recompensat cu articole pe blogul SilkWEB. Pentru cei care inca nu urmaresc acest blog, periodic am sa postez rezumatele de la articole interesante postate acolo. Azi incep cu articole din zona e-commerce.
In primul rand, trebuie sa stii ca pentru a vinde online, magazinul tau trebuie sa inspire incredere maxima vizitatorilor, pentru a-i transforma in clienti. Cele mai frecvente greseli intalnite la magazinele online care doresc marca de incredere TRUSTED.ro sunt :
Citeste articolul postat de TRUSTED.ro si afla despre parteneriarul SilkWEB – TRUSTED pentru clientii magazinelor noastre.
Ok, ok stii si tu cat de mare si tare e Facebook acum, ca avem peste 5 milioane de utilizatori in Romania, ca lumea pierde mult timp acolo, dar peste toate astea, proprietarii magazinelor online au de castigat. Cu o strategie bine pusa la punct, rabdare, chef de munca ceva bugete alocate si comunicare serioasa, poti vedea avantajele Facebook pentru magazinul tau online. Daca vrei sa vezi cum am obtinut o rate de conversie de 3.57% din Facebook pe vanzari in IT&C citeste : Facebook In Comertul Online
Tot pe acest subiect am avut o prezentare la Imworld 2012, unde am venit cu exemple concrete si sfaturi utile zic eu . Vezi prezentarea in format PPT si video !
Si daca tot am vazut cat de mult te poate ajuta Facebook pe tine ca proprietar de magazin online, am facut o aplicatie gratuita, pe baza unui feed rss, care iti poate prelua produsele din magazin si porta in pagina ta de companie (pagina de Facebook a magazinului tau)Citeste mai mult
Stiu ca sunt multi cei care doresc sa isi faca un magazin online si amana statrul acestuia din cauza faptului ca nu gasesc raspunsuri la intrebarile din acest domeniu. Probabil acesta a fost unul din motivele pentru care Liviu Taloi a luat initiativa de a da startul acestui proiect, care se vrea a fi o sursa de raspunsuri pentru orice neclaritati din zona e-commerce.
Proiectul are un nume simplu si sugestiv : cumimifacmagazinonline.ro (salveaza si distribuie acest link !)Citeste mai mult