clienti online

Placerea De A Cumpara Online

Shares

Nu stiu in ce postura esti tu, cel care citeste acest articol, dar iti spun, azi cei care cumpara produse si servicii online sunt cei mai norocosi oameni. De ce spun acest lucru, pentru ca asa este si in continuare am sa dezvolt subiectul atat pentru clientii din zona B2C cat si pentru cei din B2B.

Mi-am propus ca in acest articol sa nu am link-uri si reclame spre diferite servicii si produse in mod direct 😉

Posibil sa te plictisesc daca iti vorbesc despre cum comertul online a eliminat barierele geografice, a creat produse si servicii la care nu te-ai fi gandit ca le poti cumpara, ca acestea pot fi platite prin mai multe modalitati si ca poti beneficia de acestea in secunda 2 dupa plata, sau la 24 de ore, sau cateva zile.

Avantajele Clientilor Din Online

Prietene, in online e cea mai mare lupta intre comercianti. Cu totii vor sa vada ceva cuiva apeland la diferite metode / strategii, de la preturi mici, la promotii, oferte, bonusuri, fidelizari etc.

Din punctul meu de vedere, azi pentru a beneficia la maxim de avantajele cumparaturilor online trebuie doar sa ai rabdare (oricum graba strica treaba). Pentru ca un client sa fie pe deplin multumit de achizitia facuta, acesta trebuie sa stie ca a cumparat produsul la cel mai mic pret, l-a primit rapid, are garantie pentru el si ii se ofera suport.

Exemplu de scenariu pentru clientii magazinelor online:

Ai nevoie de un anumit produs : pasul 1, intri pe Google, il cauti, vezi o lista cu minim 10 rezultate pentru acel produs, scanezi primele afisari si dai primul click. Aici ai prima interactiune cu acel produs, vezi poze cu el, un pret, disponibilitate si.. (depinde de magazin) poti sa gasesti cateva informatii de baza pentru acel produs.

Pasul 2 : indiferent de experienta din pasul 1, tu sigur verifici cel putin pretul si pe alte magazine. Pana la urma e o activitate care dureaza doar cateva secunde si e normal sa o faci. Daca totul este ok, posibil ca urmatoarele rezultate sa fie ale unor comparatoare de preturi, care automat iti reduc timpul de cercetare a preturilor. Da, majoritatea magazinelor online serioase sunt prezenta in comparatoarele de preturi, unde clientul la o simpla scanare a pagini corespunzatoare respectivului produs, poate decide pe care magazin merge mai departe.

Pasul 3: clientul de online ajunge pe al 3-lea site care are preturi mai bune sau are produsul in oferta. La cateva minute petrecute in site, primeste un mesaj de abonare la newsletter si o face pentru ca ii s-a promis 10% reducere pentru produsele trimise saptamanal pe email. (acum decizia de achizitie se schimba si se prelungeste, clientul asteptand noul pret).

Printr-un simplu click pe “Like”, devine fanul pagini respective, unde vede ca periodic sunt postate produsele noi si cele din oferta.

Pasul 4: clintul se transforma repede in vanator. Pentru el este o treaba de doar cateva minute sa verifice care magazine mai ofera reduceri, cominicandu-le pe email si pe retelele sociale, deci a inceput sa vaneze cel mai bun pret de la magazinele care i-au transmis destula incredere.

Pasul 5: personajul principal isi poate lua numele de client, pentru ca a cumparat produsul dorit la cel mai bun pret, de unde ii s-a parut lui ca e cel mai bine pentru el si toate asta numai dupa ce a fost in acea perioada a luni cand a avut putere financiara.

Azi clientii magazinelor online pot face toate aceste actiuni, poti citi articole pe blogurile magazinelor despre un anumit produs, pot analiza review-urile date de alti clienti pentru acel produs, pot viziona clipuri de prezentare, pot cere banii inapoi dupa achizitie si returnarea produsului, se pot interesa daca magazinul este sau nu de incredere, pot verifica datele fiscale ale respectivului vanzator.

In B2B experienta mi-a aratat ca decizia de achizitie poate dura luni de zile, perioada in care clientul super cerceteaza ofertele, analizeaza companiile carora le-a cerut, stabileste intalniri, verifica portofolii, urmareste activitatile pe social media si cate altele…

Cientii din online trebuie sa fie cei mai fericiti oameni, chiar si cei din Romania, unde frauda pentru platile online se poate spune ca nu exista, iar sansele de a trai o experienta mai putin placuta se datoareaza in majoritatea cazurilor din comoditatea clientului pentru a se informa fata de cele spuse mai sus.

Vanzarile online cresc de la an la an si in Romania, clienti sunt intr-o continua crestere, dar modul lor de gandire se schimba constant, deci vanzarile online devin o provocare dificila pentru multi comercianti indiferent de natura lor.

P.S. mi-a iesit un articol fara link-uri si reclame directe 😉

Leave a Comment:

3 comments
Radu says 7 years ago

Exista si niste dezavantaje…calitatea produsului poate lasa de dorit, de cele mai multe ori…

Reply
cotos says 7 years ago

Interesant graficul. Tin minte acum cativa ani cum se laudau cei cu siteurile de cupoane. Intr-un final si-au dat seama oamenii de afaceri ca nu merita sa investesti in asa ceva.

Reply
CarmenS says 7 years ago

Ai dreptate, e mult mai variata oferta si o competitie acerba de preturi. EU insa nu pot sa-mi cumpar nimic de imbracat direct de pe net. Trebuie sa simt materialul, sa probez, sa se potriveasca, etc. Cred ca e mai mare placerea cumparaturilor din magazine decat cea online, macar ca ne mai plimbam putin pe afara din casa 🙂

Reply
Add Your Reply