Category Archives for e-commerce

emag-profitshare

Un An De Afiliere cu Emag.ro

Shares

Sistemul de afiliere de la eMAG.ro a trecut cu brio primul an de activitate. In martie 2009 cel mai mare magazin online din Romania lanseaza platforma de afiliere eMAGProfitShare .

Aceasta platforma permine afisarea reclamelor prin widget-uri cu produse promovate de eMAG pe toate site-urile inscrise in retea. Folosind acest sistem vizitatorii site-ului tau pot fi la curent cu ultimele noutati in materie de produse IT&C sau electrocasnice, iar notorietatea si increderea data de furnizor ii poate transforma mult mai rapid in clienti pentru produsele promovate de tine. Fiecare comanda finalizate de un client ajuns pe emag prin intermediul site-ului tau va fi recompensata cu un comision de 3% din valoarea comenzii.

eMAG ProfitShare in cifre (are cu ce se lauda)

In aceasta perioada 9000 de site-uri au ales ProfitShare ca forma de monetizare din care doar 4000 au ramas active. Acestea au generat peste 800 de milioane de afisari si peste 1,7 milioane de click-uri. Comisioanele acordate prin acest sistem de afiliere au fost de 235.000 RON.

Pentru consultanta online in vederea monetizarii site-urilor prin intermediul acestui program de afiliere ma poti contacta prin formularul de contact sau printr-un simplu comentariu.

Dupa acest BUZZ dat cu rapoartele, oare cate site-uri se vor adauga retelei de afiliere  eMAG ProfitShare ?

e-commerce

Standarde In Magazinele Online

Shares

Pentru ca de o vreme ma ocup mai mult de magazinele online ale unor clienti Silkweb am inceput sa scriu mai frecvent despre e-commerce . Dupa cum se vede articolele sunt scrise intr-un limbaj pe intelesul tuturor, aproape lipsit de termeni tehnici pe care doar cunoscatorii acestui domeniu i-ar intelege.

Treaba cu magazinele online este putin mai complicata decat pare la prima vedere, asta daca chiar vrei sa-ti dezvolti magazinul si sa profiti la maxim de potentialul internetului. La prima vedere toate magazinele virtuale par la fel (categorii produse, afisare produs cu poza, posibilitatea de adaugare in cos, si 2-3 butoane cu informatii utile). S-a mai discutat despre ce ar trebuii sa aiba fiecare magazin online , aceastea ar fi functiile de baza de la care se poate dezvolta fiecare magazin in functie de nisa si clienti.

Multi noi proprietari de magazine isi aleg ca pucte de reper magazinele mari de succes din Romania si nu numai, fara a tine cont de faptul ca nu doar magazinele de IT sau alte electronice au succes, desii in majoritatea cazurilor numai acestea sunt date exemple sau luate ca proiecte de referinta. A nu se uita faptul ca niciodata ideile copiate nu au succes. Fiecare trebuie sa avem propria strategie de dezvoltare si promovare a magazinului, iar aceasta strategie trebuie adaptata dupa nevoile utilizatirilor.

Spre exemplu acestui magazin naturist online , ii s-au adaugat noi categorii (Afectiuni) sub forma unor filtre. Astfel prezenta acestor categorii care prezinta numele unor afectiuni, afisaza produsele care ajutat la tratarea acelei afectiuni.

Caz concret: daca esti interesat numai de produse pentru slabit , gasesti exact numai ce te intereseaza si anume ceaiuri medicinale , indulcitor natural sau biter . Informarea clientilor in acest caz este facuta printr-un editorial , unde periodic sunt postate noi informatii legate de produsele prezente pe site, remedii ale unor afectiuni sau date legate de noile functionalitati aduse acestui site.

Putem astfel observa ca fiecare magazin online trebuie personalizat din punct de vedere al functionalitatii cat si a designului dupa targetul clientilor. Acestia trebuie indrumati cat mai repede (la un click distanta) de orice produs. Multe functionalitati corect impementate ajuta mult magazinele si din punct de vedere SEO .

Daca te ocupi in permanenta de magazinul tau online si te adaptezi la nevoile si cerintele clientilor nu poti afirma niciodata : magazinul meu online nu merge .

Tu la ce perioada faci update de functionaliatate magazinului / site-ului tau ?

e-commerce

Magazinul Meu Online Nu Merge

Shares

Cam acesta ar fi raspunsul multor proprietari de magazine online din Romania, pentru intrebarea : “Cum iti merg vanzarile online ?

Sunt tot mai multi proprietari de magazine extrem de dezamagiti pentru ca ei nu vad online, sau ( in cel mai fericit caz ) vanzarile nu sunt dupa asteptarile lor.

Explicatii si posibile rezolvari

Majoritatea “bobocilor” din online au intrat pentru a fi la moda, sa aiba si ei afaceri online, sa ajunga milionari in cel mai scurt timp. Ei bine in timp multi isi pot da seama ca internetul nu este chiar pentru oricine, nu este cel mai simplu lucru sa vinzi online si nu poti intretine un magazin virtual cu zero costuri.

Pe internet este cea mai mare batalie in comert (ecommerce), aici gasesti toate produsele din lume , chiar cele mai vechi care nu se mai fac, si ultimele produse ce urmeaza sa apara.

Nisa corecta !? Crezi ca ai stabilit corect produsele / serviciile ce urmeaza sa le vinzi ? Crezi ca poti oferi destule informatii celor interesati de acestea ? Crezi ca poti face fata unor posibile probleme ce pot sa apara pe parcurs legat de ceea ce vinzi tu ?

Sa presupunem ca ai gasit rezolvarea intrebarilor de mai sus, acu urmeaza partea de prezentare (designul) magazinului. E bine de stiu ca orice client este impresionat de un magazin online frumos si bine aerisit in modul de a prezenta produsele si totodata apreciaza incarcarea rapida a acestuia.

Pozele vand in orice magazin online. Foarte important ca unui prosus sa-i fie afisate mai multe poze, din unghiuri diferite, culori diferite, sau alte ipostaze. Incearca sa folosesti poze proprii, originale, nu copiate de la concurenta.

Studiaza concurenta in permanenta si fi cu un pas inainte lor. Incearca sa ai mereu cele mai bune oferte si eventual sa oferi mai mult decat ei.

Fi mereu alaturi de clientii tai. Urmareste permanent statisticile magazinului, vezi partile de interes ridicat pentru majoritatea vizitatorilor, adauga permanent noi functionalitati care vin in sprijinul acestora.

Actualizari permanente. Adauga frecvent informatii relevante afacerii tale, informeaza clientii despre ce s-a mai intaplat in domeniu tau, ce modificari ai mai adus la magazin, produse noi, reduceri, etc.

Optimizare si promovare – magazinul tau online trebuie optimizat din mai multe puncte de vedere. Pentru o incarcare rapida am spus si mai sus, urmeaza optimizarea pentru client, orice produs trebuie sa fie gasit in cel mai scurt timp ( 1-5 secunde , 3-5 clici ). Mai urmeaza optimizarea din puct de vedere seo , pentru motoarele de cautare. Aici trebuie sa alegi cele mai bune cuvinte care crezi tu ca ar creea conversii (vizitatorii adusi in site dupa acele cuvinte sa si cumpere).

Promovarea magazinului implica o multa munca si analiza, pentru a obtine cele mai bune rezultate. Serviciile SEO ar fi cele mai recomandate in acest sens.

Cam acestea ar fi o parte din pasii de baza care trebuie respectati pentru ca magazinul tau online sa mearga.

Cand ai un magazin virtual, trebuie sa ai rapoarte cat mai ample cu tot ce se intapla si urmeaza sa se intaple in afacerea ta. Aici poti sa vezi ce ar trebuii sa aiba fiecare magazin online sau sa gasesti solutii pentru magazinele virtuale.

Cat timp crezi ca poti acorda pentru rezolvarea celor de mai sus ? Crezi ca sti sa le faci pe toate ? Crezi ca solutiile gratuite si serviciile pe bani de nimic constituie o rezolvare ?

Ce ar trebui sa aiba fiecare magazin online

Shares

solutii-comert-electronicMai nou toata lumea vrea sa vanda online. Magazinele virtuale se inmultesc precum ciupercile dupa ploaie. Aproape orice nou jucator intrat in acest tip de afacere isi doreste de la inceput cel mai tare script pentru magazine online , lucru total gresit din punctul meu de vedere.

Daca tot esti la inceput de drum, ar fi indicat sa o iei cu inceputul, adica cu o functionalitate de baza pentru magazinul tau. Sunt anumite functii de baza care se potrivesc oricarui magazin indiferent ce produse ar vinde, restul functionalitatii se adauga pe parcurs, dupa nevoile clientilor, nu dupa capul nostru.

“Must have” pentru magazinul tau online

Un design placut, atragator si personalizat pentru produsele ce se vrea a fi vandute.

Categorii de produse bine definite si eventaul subcategorii, totul facut in asa fel incat orice posibil client sa ajunga la produsul dorit cat mai rapid.

Pozele sunt principalul factor de decizie pentru orice client, astfel este indicat ca orice produs sa fie prezentat din mai multe unghiuri si eventual pe mai multe culori daca este disponibil, exmple : bocanci nike , sunt prezentati din doua unghiuri, cizme puma dama , prezentate in cele 2 culori disponibile.

Disponibilitatea produselor, este important pentru clienti sa vada daca acel produs este sau nu in stoc sau se poate aduce pe comanda. Tot aici se poate vorbii despre marimi si culori diferite pentru anumite produse.

Butonul de actiuneadauga in cos” , acesta trebuie diferentiat fata de restu butoanelor din magazin si pus cat mai la vedere ( la indemana clientilor ) pentru ca acestia sa-l poata accesa cat mai usor.

Produse recomandate , desi este o functie de baza inca multe magazine nu o folosesc prea mult. Daca un produs prezentat pe site merge intr-o combinatie buna cu alte produse din magazinul tau, acest lucru trebuie adus la cunostinta eventualilor clienti,  fiind totodata o metoda de a creste vanzarile din magazinul tau. Exemplu: camasa roz merge foarte bine cu pantalonii gri sau botinele pink.

Elementele SEO , acestea aduc traficul cel mai de calitate pe magazinul tau online. Este indicat ca fiecare titlu de categorie sau numele produselor in partea de detalii sa fie scris cu H1. Toate url-urile trebuie sa fie seo friendly si pe cat posibil unicate precum page title si meta description de la fiecare categorie sau produs. A nu se uita si de optimizarea pozelor prin folosirea unor nume friendly, cat si a atributului “alt“.

Forumularul de comanda , trebuie sa fie foarte clar si natural pozitionat in site dupa ce clientul acceseaza butonul “adauga in cos“. Este foarte important ca orice client sa poata efectua cumparaturi din magazinul tau fara ca acesta sa fie obligat la o inregistrare cu user si parola.

Elemente de promovare si socializare. Pentru ca s-a vorbit despre cum ajuta un blog afacerea ta , este o necesitate ca orice magazin sa aibe un blog unde se pot prezenta mai detaliat produsele noi sau categoriile, precum si alte informatii utile pentru clienti. cozafashion.ro are instalat un blog despre haine pentru femei . Iar daca tot vorbim despre socializare si cuminicare, dece ar lipsi contul de twitter pentru magazinul tau ? Daca nu vrei sa socializezi si sa cumunici rapid cu posibili clienti poti renunta la contul de twitter desi nu ar fi prea indicat. Despre cum poti folosi twitter pentru magazinul tau online am sa vorbesc intr-un alt articol.

Daca vrei sa faci o afacere de durata in comertul electronic, trebuie sa stii in permanenta ce spun clientii. Poti afla direct de la ei eventualele probleme care apar in magazinul tau si poti lua masuri rapid. Aceasta este cea mai buna modalitate de a adauga o functionalitate eficienta magazinului tau si in plus se genereaza un FAQ dinamic.

Prin platforma SilkMart special dezvoltata pentru crearea de magazine online, firma SilkWeb isi propune sa realizeze cele mai eficiente magazine virtuale pentru clientii sai.

emag in cifre

Shares

emag

emag.ro este cel mai mare si cel mai cunoscut magazin online din Romania. Mai jos sunt prezentate principelale statistici.

– 80.000 utilizatori zilnic;

– 700.000 vizitatori unici lunar, 1.000.000 vizitatori in sezon plin;

– 1.700 apeluri telefonice (comenzi si altele) zilnic;

– 2.000 comenzi zilnic;

– 40.000 vizitatori in showroom lunar;

– 25% din comenzi sunt livrate fara interventie umana;

– 1 singur om monitorizeaza stocurile si actualizeaza promotiile pe fiecare categorie;