vanzari online

De Ce Sa Vinzi Online

Shares

Este prima intrebare pe care si-o pun mai nou retailerii din Romania. Multi au inteles deja puterea online-ului in generarea de vanzari, altii sunt in curs de intelegere, iar restul mai cauta raspunsuri.

Daca cei de afara au inteles ca online-ul are o piata globala, cei din Romania, trebuie sa inteleaga ca internetul este evadarea lor din zona geografica a unui oras sau judet spre national si chiar mai departe, daca reusesc sa inteleaga suficient de bine acest fenomen numit ecommerce.

Marketing si Tehnologie

Fie ca este vorba de vanzari online sau offline, marketing-ul si tehnologia sunt cele care stau la baza comertului, iar odata cu dezvoltarea si imbunatatirea acestora, cifrele afacerii tale pot creste considerabil.

Oamenii de vanzari, oamenii care asigura suportul, garantia, logistica marfii, contabilitati, intrari, iesiri, investitii si profituri sunt alte puncte comune ambelor medii in care se fac vanzari.

De Ce Online ?

Pentru ca este mult mai simplu, pentru ca aici imbinand marketing-ul si tehnologia obtii rezultate bune mult mai rapid, poti lua sau schimba decizii de la o ora la alta, poti comunica si masura feedback-ul chiar in timp real.

In online poti sa obtii performanta mult mai repede, pentru ca noile campanii de marketing pe care le desfasori pot targeta doar segmentele din targetul tau de clienti in functie de zona geografica, sex, varsta, interese.

Aici iti poti permite sa te joci cu ideile tale sau ale echipei cand vine vorba de promovare. Este indicat sa faci mereu mai multe variante de reclame atunci cand vine vorba de promovarea unui nou produs, iar instrumentele pe care le folosesti iti pot da informatii importante despre performanta campaniilor tale.

Banii si Timpul

Mereu in afaceri este vorba de bani si timp, lucruri pe care in online le poti economisi la maxim. Da, este mult mai rapid si mai ieftin sa-ti dezvolti un magazin online, care sa-ti ofere expunere nationala, decat sa-ti deschizi inca 2-3 magazine in principalele mall-uri din marele orase. (ok este indicat ca aceste 2 lucruri sa mearga mana in mana unde se poate)

Vrei sa te eliberezi rapid de stocuri si ai inceput cu lichidarile ? Cui le vinzi ? Celor care au cumparat ieri de la tine aceleasi produse, dar ceva mai scumpe ? Oare ce simt atunci clientii tai ? Poti oare vinde in offline produse complementare, ii poti contacta rapid pe cei care au cumparat de la tine in sezonul trecut pentru a le prezenta noile modele ?

In online toate aceste lucruri minunate si inca cateva in plus sunt posibile. Aici comunici cu clientii tai pe email si retelele sociale. Noile tale oferte pot ajunge la mii – sute de mii de persoane in doar cateva secunde. Tehnologia de azi te ajuta sa-ti promovezi rapid produsele doar acolo unde sunt potentialii tai clienti.

Exemple concrete:

Un magazin pentru copii – din momentul in care, de regula, mama cumpara primele produse pentru nou nascuti, stie ca pana cand copilul ei ajunge la o varsta, ii poate vinde mai multe produse. Daca se cumpara un carucior, stii ca un bebe este pe drum, deci dupa cateva luni ii poti trimite un email personalizat cu produse pentru copii pana la 6 luni. Dupa alte 3-4 luni poti sa-i faci o alta oferta personalizata pentru anumite jucarii si povestea poate continua cativa ani.

Magazin de fashion – aici este important sa vinzi chiar si prima pereche de ciorapi :), iar daca o faci bine si esti inteligent acel client va cumpara mai mult de la tine pentru o lunga perioada de timp, ba chiar o sa te recomanda, daca o sa-i oferi o experienta placuta. Azi poti sa-i vinzi o pereche de slapi, peste 2-3 saptamani ii poti trimite un email cu un short si tricou pe care tu le ai la oferta (atentie la produsele de sezon). Cand stii ce masuri poarta, poti sa-i comunici rapid noile produse din sezonul urmator, poti sa-i trimiti un cod special pentru a face cumparaturi cu ocazia sarbatorilor de iarna etc.

Da, online este mai simplu, ajungi tu la client si ii poti oferi exact ce are nevoie, fara a fi nevoie ca acesta sa revina in magazinul tau offline, sa caute produse de care este interesat etc. Segmentarea clientilor te ajuta sa-ti cresti cifra de afaceri cu investitii minime.

Ecosistemul Ecommerce Functioneaza

Avand atat de multe optiuni de promovare, azi doar daca nu vrei nu reusesti sa-ti vinzi produsele online. Pornind de la Google si Facebook, gasesti o multime de alte optiuni care te pot ajuta sa vinzi online, aici ma refer la comparatoarele de preturi, site-urile de cupoane care inca mai functioneaza si afiliatii.

Cum tu, cel interesat de ecommerce, citesti acest articol aici, mai cauti informatii si pe alte bloguri, la fel fac si clientii magazinelor online. Mai exact, cauta produse pe Google, socializeaza chiar si cu magazinul tau pe Facebook, se documenteaza despre anumite produse pe diferite site-uri de specialitate (de regula cele mai bune informatii sunt pe paginile afiliatilor), se intereseaza de preturile produselor pe comparatoarele de preturi, pe urma pot cauta vouchere pe site-urile de reducere. Acum ai inteles importanta de a te promova in toate mediile in care navigheaza clientii tai ?

Modalitatile multiple de plata pentru produsele vandute, seriozitatea procesatorilor de plati online din Romania, integrarea firmelor de curierat cu diferite platforme de ecommerce constituie un alt avantaj pentru comertul online.

Pentru ca te poti dezvolta national, chiar global relativ rapid, pentru ca poti comunica rapid si ieftin cu clientii tai, poti sa-ti testezi eficienta mai multor campanii de marketing in acelasi timp, poti forma usor o comunitate in jurul magazinului tau, poti sa platesti comisioane doar celor care iti trimit clienti in magazin. Ce alte motive ai mai vrea pentru a incepe sa vinzi online ?

Leave a Comment:

3 comments
Mari says 7 years ago

Banii si Timpul

Reply
Bogdan says 7 years ago

Ok, ai mare dreptate, insa la noi in Romania ai un mare dezavantaj: nu toata lumea are carti de credit. Ai sa zici, nicio problema, cine are cumpara, cine nu – nu. Insa iti micsorezi din start plaja de clienti. Din toti consumatorii de produs X, ii scazi pe cei care nu cumpara pe net, din care ii mai scazi si pe cei care nu au carti de credit si asa ajungi la plaja ta maxima, nu efectiva, de clienti. Sfatul meu personal, pe care-l spun tuturor care vor sa ma asculte, este sa nu renunti la nicio unealta, atata vreme cat are randament si ROI pozitiv. Ma refer atat la cele de marketing cat si la cele de distributie.

Reply
Alex Marias says 6 years ago

Nu toata lumea are carti de credit intradevar, dar majoritatea au telefoane mobile si pot plati prin SMS, iar pentru bunurile tangibile ( care se expediaza prin Curier ) se poate plati Ramburs.

Exista si Baza Nationala cu Clienti Neseriosi, unde sunt Adaugati Cei care nu Ridica Coletele Ramburs, asta ca sa pagubeasca mai putin Magazinele Online, caci altfel ar fi multi Tepari care comanda aiurea si nu mai ridica coletul.

Comertul Romanesc este in crestere, asa ca, tuturor: Cat Mai Multe Vanzari! 🙂

Reply
Add Your Reply