rata conversie

Rata de conversie, urmatorul pas dupa SEO

Despre SEO am tot vorbit si eu si altii si o sa mai vorbim in continuare. Nu stiu cata lume stie ca serviciile de promovare web sunt menite sa aduca un trafic cat mai de calitate pe un site , adica acei vizitatori care sunt strict interesati de produsele / serviciile prezentate. Da spun sa aduca vizitatori nu clienti cum ar spune “expertii” . Procesul de transformarea a unui vizitator in client nu este tocmai simplu si la indemana oricui, pentru ca aici nu se mai pot apela la artificii sau metode back hat precum in cazul SEO, aici este vorba de sentimenul utilizatorului, de factorii lui de decizie, de modul in care este prezentata informatia pe site (IA – arhitectura informatie) , de modul simplu prin care acestia pot interactiona cu informatiile prezentate pentru a ajunge el unde ne dorim noi  (UX user experience )

Rata de conversie

O definitie pentru rata de conversie in online ar fi : raportul vizitatorilor care indeplinesc o anumita actiune pe site ( cumpara un produs, se aboneaza la newsletter, face o cerere de oferta etc. ) si totalitatea vizitatorilor acelui site.

In  Romania media ratei de conversie la magazinele online este in jur de 1% .

calcul rata de conversie

Sfaturi pentru a creste rata de conversie :

pentru magazinele online este foarte importanta afisarea unui numar de telefon in partea vizibila magazinului (de obicei in header si paginile de produs) ;

– afisarea datelor de contact care sa contina si numele persoanelor care raspund la telefon , plus adresa fizica a sediului firmei pe care o reprezentati ;

– informatii clare si corecte despre produs ;

– informarea clientului asupra costurilor de produs si politica de retur a produselor ;

– prezentarea garantiilor oferite ;

– este important ca timpul de livrare a produselor sa fie cat mai scurt (stiu ca aici mai depinde si de curier) ;

– calitatea imaginilor unui produs prezentat (pentru ca pozele vand) ;

– reducerea timpului de incarcarea a magazinului ;

– reducerea numarului de click-uri pana la finalizarea actiunii ;

– prezenta unor certificate de securitate in site ;

– atentie la politica de confidentialitate si la pastrarea / prelucrarea datelor clientilor ;

– stabilirea corecta a unui landing page atunci cand se apeleaza la PPC ;

– A/B testing folosind www.google.com/websiteoptimizer ;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1yTjj9MnzRY[/youtube]

Concluzia mea : nu este destul sa ajungi in top-ul rezultatelor la google dupa numite cuvinte cheie, nu este de ajuns sa ai tone de vizitatorii pe zi (daca nu vinzi publicitate online, dar aici este o alta discutie intr-un viitor articol) , trebuie sa ai grija si sa sti ce sa faci cu vizitatorii site-ului tau.

Sfatul meu : pentru a creste rate de conversie investeste inteligent in serviciile de web design !

Tu ce rata de conversie ai ? Cum o masori ?

Leave a Comment:

4 comments
Social media in comertul online says 9 years ago

[…] Nu uita sa monitorizez actiunile tale din social media si aici nu ma refer doar la a vedea daca ti-a crescut nr de fani sau cate like-uri si RT-uri ai primit, cel mai important lucru pentru orice magazin este ROI-ul, foloseste inteligent mediul de comunicare adecvat tipului tau de activitate si creste-ti rata de conversie. […]

Reply
Rata de conversie este influentata de viteza de incarcare a unui site says 9 years ago

[…] ca cele ce urmeaza a fi prezentate mai jos sa supere multi proprietarii de magazine dezamagiti de rata de conversie.  Pe langa cele cateva sfaturi de optimizare prezentare in acest articol, se pare ca un factor […]

Reply
Cum folosim Google AdWords in SEO says 9 years ago

[…] ce ai identificat cuvintele cheie cu o rata de conversie cat mai buna, poti incepe optimizarea pagini web tinand cont de cateva sfaturi de baza pentru seo […]

Reply
Quickies | Bogdan Anghelina says 8 years ago

[…] unui număr mai mic de persoane însă am avut o rată de conversie la fel de mare mare (vezi aici ce înseamnă conversia în online).În plus, numărul de persoane care îți urmează un link nu […]

Reply
Add Your Reply