Stiu ca sunt multi cei care doresc sa isi faca un magazin online si amana statrul acestuia din cauza faptului ca nu gasesc raspunsuri la intrebarile din acest domeniu. Probabil acesta a fost unul din motivele pentru care Liviu Taloi a luat initiativa de a da startul acestui proiect, care se vrea a fi o sursa de raspunsuri pentru orice neclaritati din zona e-commerce.
Proiectul are un nume simplu si sugestiv : cumimifacmagazinonline.ro (salveaza si distribuie acest link !)Citeste mai mult
Testele urmatoare sunt realizate asupra unui site, in care procesul de cumparare se face in 5 pasi (stiu ca e mult, dar sa nu uitam ca este vorba de un test).
Mai nou, magazinele online din Romania pe langa oferte, reduceri, promotii si ce mai fac ele pentru a atrage un numar cat mai mare de clienti multumiti, ofera rate fara dobanda pentru produsele achizitionate online.
– este solutia aplicata de toate magazinele online din Romania, prin care, atat persoanale juridice , cat si cele fizice pot achizitiona produse cu plata in mai multe rate (1-24) , dobanda fiind 0 (ZERO) .Citeste mai mult
Pentru ca de o vreme ma ocup mai mult de magazinele online ale unor clienti Silkweb am inceput sa scriu mai frecvent despre e-commerce . Dupa cum se vede articolele sunt scrise intr-un limbaj pe intelesul tuturor, aproape lipsit de termeni tehnici pe care doar cunoscatorii acestui domeniu i-ar intelege.
Treaba cu magazinele online este putin mai complicata decat pare la prima vedere, asta daca chiar vrei sa-ti dezvolti magazinul si sa profiti la maxim de potentialul internetului. La prima vedere toate magazinele virtuale par la fel (categorii produse, afisare produs cu poza, posibilitatea de adaugare in cos, si 2-3 butoane cu informatii utile). S-a mai discutat despre ce ar trebuii sa aiba fiecare magazin online , aceastea ar fi functiile de baza de la care se poate dezvolta fiecare magazin in functie de nisa si clienti.
Multi noi proprietari de magazine isi aleg ca pucte de reper magazinele mari de succes din Romania si nu numai, fara a tine cont de faptul ca nu doar magazinele de IT sau alte electronice au succes, desii in majoritatea cazurilor numai acestea sunt date exemple sau luate ca proiecte de referinta. A nu se uita faptul ca niciodata ideile copiate nu au succes. Fiecare trebuie sa avem propria strategie de dezvoltare si promovare a magazinului, iar aceasta strategie trebuie adaptata dupa nevoile utilizatirilor.
Spre exemplu acestui magazin naturist online , ii s-au adaugat noi categorii (Afectiuni) sub forma unor filtre. Astfel prezenta acestor categorii care prezinta numele unor afectiuni, afisaza produsele care ajutat la tratarea acelei afectiuni.
Caz concret: daca esti interesat numai de produse pentru slabit , gasesti exact numai ce te intereseaza si anume ceaiuri medicinale , indulcitor natural sau biter . Informarea clientilor in acest caz este facuta printr-un editorial , unde periodic sunt postate noi informatii legate de produsele prezente pe site, remedii ale unor afectiuni sau date legate de noile functionalitati aduse acestui site.
Putem astfel observa ca fiecare magazin online trebuie personalizat din punct de vedere al functionalitatii cat si a designului dupa targetul clientilor. Acestia trebuie indrumati cat mai repede (la un click distanta) de orice produs. Multe functionalitati corect impementate ajuta mult magazinele si din punct de vedere SEO .
Daca te ocupi in permanenta de magazinul tau online si te adaptezi la nevoile si cerintele clientilor nu poti afirma niciodata : magazinul meu online nu merge .
Tu la ce perioada faci update de functionaliatate magazinului / site-ului tau ?
Cam acesta ar fi raspunsul multor proprietari de magazine online din Romania, pentru intrebarea : “Cum iti merg vanzarile online ?”
Sunt tot mai multi proprietari de magazine extrem de dezamagiti pentru ca ei nu vad online, sau ( in cel mai fericit caz ) vanzarile nu sunt dupa asteptarile lor.
Majoritatea “bobocilor” din online au intrat pentru a fi la moda, sa aiba si ei afaceri online, sa ajunga milionari in cel mai scurt timp. Ei bine in timp multi isi pot da seama ca internetul nu este chiar pentru oricine, nu este cel mai simplu lucru sa vinzi online si nu poti intretine un magazin virtual cu zero costuri.
Pe internet este cea mai mare batalie in comert (ecommerce), aici gasesti toate produsele din lume , chiar cele mai vechi care nu se mai fac, si ultimele produse ce urmeaza sa apara.
Nisa corecta !? Crezi ca ai stabilit corect produsele / serviciile ce urmeaza sa le vinzi ? Crezi ca poti oferi destule informatii celor interesati de acestea ? Crezi ca poti face fata unor posibile probleme ce pot sa apara pe parcurs legat de ceea ce vinzi tu ?
Sa presupunem ca ai gasit rezolvarea intrebarilor de mai sus, acu urmeaza partea de prezentare (designul) magazinului. E bine de stiu ca orice client este impresionat de un magazin online frumos si bine aerisit in modul de a prezenta produsele si totodata apreciaza incarcarea rapida a acestuia.
Pozele vand in orice magazin online. Foarte important ca unui prosus sa-i fie afisate mai multe poze, din unghiuri diferite, culori diferite, sau alte ipostaze. Incearca sa folosesti poze proprii, originale, nu copiate de la concurenta.
Studiaza concurenta in permanenta si fi cu un pas inainte lor. Incearca sa ai mereu cele mai bune oferte si eventual sa oferi mai mult decat ei.
Fi mereu alaturi de clientii tai. Urmareste permanent statisticile magazinului, vezi partile de interes ridicat pentru majoritatea vizitatorilor, adauga permanent noi functionalitati care vin in sprijinul acestora.
Actualizari permanente. Adauga frecvent informatii relevante afacerii tale, informeaza clientii despre ce s-a mai intaplat in domeniu tau, ce modificari ai mai adus la magazin, produse noi, reduceri, etc.
Optimizare si promovare – magazinul tau online trebuie optimizat din mai multe puncte de vedere. Pentru o incarcare rapida am spus si mai sus, urmeaza optimizarea pentru client, orice produs trebuie sa fie gasit in cel mai scurt timp ( 1-5 secunde , 3-5 clici ). Mai urmeaza optimizarea din puct de vedere seo , pentru motoarele de cautare. Aici trebuie sa alegi cele mai bune cuvinte care crezi tu ca ar creea conversii (vizitatorii adusi in site dupa acele cuvinte sa si cumpere).
Promovarea magazinului implica o multa munca si analiza, pentru a obtine cele mai bune rezultate. Serviciile SEO ar fi cele mai recomandate in acest sens.
Cam acestea ar fi o parte din pasii de baza care trebuie respectati pentru ca magazinul tau online sa mearga.
Cand ai un magazin virtual, trebuie sa ai rapoarte cat mai ample cu tot ce se intapla si urmeaza sa se intaple in afacerea ta. Aici poti sa vezi ce ar trebuii sa aiba fiecare magazin online sau sa gasesti solutii pentru magazinele virtuale.
Cat timp crezi ca poti acorda pentru rezolvarea celor de mai sus ? Crezi ca sti sa le faci pe toate ? Crezi ca solutiile gratuite si serviciile pe bani de nimic constituie o rezolvare ?