facebook ecommerce

Social media in comertul online


Cand vorbim de social media, multe ganduri se indreapta spre Facebook – fenomenul anului in Romania unde numarul utilizatorilor a ajuns in jur de 4 milioane, iar la nivel mondial reteaua a depasit 800 de milioane de utilizatori. Tot in 2011 personal am observat miscari mari in piata de comert online din Romania, unde numarul magazinelor online este intr-o continua crestere, vanzarile acestora sunt la fel in crestere, semn ca romanii au inceput sa capete incredere in acest timp de comert.Acum Facebook a devenit o importanta sursa de trafic pentru foarte multe magazine online, in specil pentru magazinele care vand produse pentru femei. In Google Analytics putem obseva ca vizitatorii ajuns in magazine din retelele sociale au un alt comportament si o alta rata de conversie fata de cei proveniti din motoarele de cautare.

Social media nu inseamna doar Facebook

Pentru ca social media inseamna / implica interactiunea intre utilizatori, iar la nivel de business sm reprezinta interactiunea dintre brand si client.

Totul incepe de la blog (si nu mai e o noutate pentru nimeni faptul ca blogurile sunt rapid indexate de google ) acesta fiind unul dintre motivele principale pentru care majoritatea magazinelor prezinta noile aparitii, ofertele, comunicatele de presa si tot ce mai vor ele. Iar pentru ca la orice articol se pot lasa comentarii, pentru ca aceste comentarii reprezinta prima interactiune dintre magazin / brand si client , cred ca e destul de clar dece am spus ca totul incepe de la blog.

Prezenta in retelele sociale

Dece e importat pentru un magazin online sa fie prezent in retelele de socializare ? Mai sus am spus ca in Romania sunt aproape 4 milioane de utilizatori pe Facebook , adica aproape 50% din totalul utilizatorilor de internet din tara, iar dintre acestia sunt multi deja clienti existenti ale unor magazine, multi care interactioneaza, cer pareri, sugestii legate de eventuale noi achizitii, este un motiv important pentru care un magazin trebuie sa fie prezent pe Facebook prin intermediul unui fan page, nu al unui cont de utilizator normal.

Twitter desi nu are un numar foarte mare de utilizatori in Romania, este folosit ca mijloc de comunicare de catre majoritatea magazinelor online.

LinkedIn si mai nou Google + permit si ele crearea de pagini speciale pentru brand-uri, unde magazinele pot interactiona cu utilizatorii retelelor respective.

Foarte important prezenta pe aceste retele sociale poate fi foarte simplu integrata in blogul magazinlui si chiar in paginile de detaliu produs, unde vizitatorii magazinului odata logati pe paginile de socializare pot ajuta la promovarea produselor tale utilizand iconurile respective (butonul Like de la Facebook fiind cel mai utilizat). Un simplu Like poate echivala cu un backlink pentru SEO.

Atentie la comunicare

Daca vrei ca social media sa-ti aduca si beneficii pe langa promovarea imaginii tale, iesi din tiparul clasic de a promova zilnic mega ofertele tale, cele mai tari produse din magazin, cele mai mici preturi etc.

Nu uita ca social media implica interactiune, cere pareri / sfaturi, pune intrebari, chestionare, arata ca in spatele acelui brand este un om. Informeaza-ti clientii despre ce se intampla in domeniul tau, hai cu solutii pentru problemele ce pot sa apara.

In social media nu se fac campanii pe timp stabilit, aici comunicare se face zilnic in mod continuu.

Nu uita sa monitorizez actiunile tale din social media si aici nu ma refer doar la a vedea daca ti-a crescut nr de fani sau cate like-uri si RT-uri ai primit, cel mai important lucru pentru orice magazin este ROI-ul, foloseste inteligent mediul de comunicare adecvat tipului tau de activitate si creste-ti rata de conversie.

Tu cum folosesti social media pentru promovarea magazinului tau ?

Leave a Comment:

2 comments
Viitorul Tau Online Depinde De Bugetul Alocat says 12 years ago

[…] sa isi poata crea si gestiona in acelasi timp comunitatea in jurul propriului brand. Citeste despre social media in comertul online […]

Reply
Florin says 10 years ago

Since,????

Oricat de bun, sau ori cat de ieftin ai fi, romanul este……mai pesimist sa zicem. Dar daca eu bubui un site aratos si bine platit pe cele mai mari retele…… gen google Adwords si Facebook…. restul e…….. placere putem zice, de a numara profitul.

Reply
Add Your Reply