Putin despre elementele principate de social media din Romania, cum cele mai simple functii aduc o adiere de spam si de bagare in seama (stiu ca suna urat dar asa e) din partea asa zisilor “experti”.
Desprea Twitter in general nu am sa spun prea multe pentru ca mai jos pun filmuletul lor de prezentare (asta pentru incepatori) , pt cei care nu stiu ca Twitter este o retea de socializare (mai mult informare) aparuta in 2006 si poate fi comparata si cu un micro-blog, deoarece permite postarea unui mesaj de 140 de carcatere, care poate fi vazut de catre cei care te urmaresc (Followers).
Pe scurt : daca n-ai nimic interesant de spus sau daca crezi ca nimeni nu e curios de ce vrei sa spui, ce faci etc. n-are rost sa-ti faci cont pe Twitter.
O mica statistica despre Twitter :
– peste 106 milioane de utilizatori;
– 300.000 de noi utilizatori se alatura zilnic acestei retele;
– zilnic se trimit 55 de milioane de tweet-uri , circa 640 / secunda;
– 33.3 % din utilizatori sunt din SUA;
– 45% sunt barbati, iar restul de 55% sunt femei; dar in Romania nu e la fel 🙂
Nu sunt singurul care spune ca pe Twitter trebuie sa sti ce vrei sa comunici sa sti pe cine vrei sa urmaresti si pe urma vezi daca te urmareste cineva si cine. De obicei in prima faza sunt urmarite conturile celor mai cunoscute persoane sau companii dintr-o anumita industrie. Buuun… iar pe meleagurile nostre nu e chiar asa , pe aici de obicei se urmaresc anumite conturi pt ca asa e moda, daca contul X – are cei mai multi Followers dam si noi acolo altfel nu se poate, chiar daca nu ne intereseaza sau nu intelegem ce spune nenea respectiv.
Mai departe, prindem curaj si postam (dam tweet-uri) … prima data de test , salutari etc. pe urma vedem ca e interesant sa dai link-uri si incepi si tu sa postezi la nimereala fara a citi inainte informatiile respective, fara a avea un interes pt asa ceva sa nu mai vb de faptul ca nu intelegi nimic despre ce postezi tu acolo.
Hai cu RT-ul , daca tot urmarim cateva conturi, dece nu am da si un RT la postarile lor, poate poate ne punem bine cu persoanele respective, ne baga in seama, probabil ne da un follow, nu e nimic de pierdut. Mai nou, din ce vad sunt anumite conturi care au uitat dece stau pe tw si folosesc doar functia RT, e cel mai simplu. Prietene , RT se da la informatiile pe care le consideri cu adevarat importante/valoroase , vrei sa le arati altora si totodata prin acest RT ii multumesti si celui care ti-a dat acea informatie.
P.S.Cand vad o sursa credibila cu numarul conturilor de Twitter din Romania promit sa o public aici.
Mai departe despre super Facebook
Dap, Facebook este cea mai mare retea sociala din lume (asta pt ca nu stim exact se se intampla in zona asiatica) cu peste 600 mil de utilizatori , unde acestia isi petrec timpul fara sa stie exact dece, dar asta poate fi subiectul unui alt articol.
Potrivit facebrand in Romania avem 3.247.280 utilizatori de Facebook si 13.190 de pagini de firme, vedete si ce o mai fi la ora actuala. Cifre mari, frumoase si intr-o continua crestere pana aici, o masa mare de utilizatori care interactioneaza zilnic mai mult sau mai putin corect si aici ma refer doar la cei care se pretind a fi “activisti” in domeniul online sau mai mult de atat se autointituleaza “experti in social media“.
Cum era cu Like & Share ?
Si aici treaba sta cam la fel cu RT-ul de mai sus, adica se da Like si Share la gramada fara nici un interes, doar na.. sa dea bine acolo in fata unora. Bine bine, dar tu pt cine stai si activezi ? Oare nu esti si mai castigat cand citesti informatiile care chipurile iti plac si le dai mai departe ? Aceste 2 functii aflate la un click distanta fata de orice utilizator de fb nu te face cu nimic mai special decat restul, dar consider ca informatiile citite acolo in timp chiar te pot face sa iesi in evidenta cu unele lucruri.
Concluzie la rece : majoritatea celor care cred au putin habar despre online se chinuie sa castige o cat mai mare popularitate prin cele mai simple si josnice metode si inca nu am povestit despre folosirea fara cap a hashtag-urilor de pe twitter.
E destul de sumbru articolul. Nu zic, e foarte adevarat ce zici, dar cred ca ai omis un lucru cu adevarat bun legat de Twitter si Facebook: ai posibilitatea sa construiesti relatii cu oameni atat online cat si offline.
Intr-adevar, numarul celor cu care ai sansa sa te intalnesti in offline este mult mai mica dar ea exista si mi se pare o oportunitate demna de fructificat.
Daca fiecare ar intra pe retelele sociale cu o strategie de marketing clara, atunci n-am mai vorbi de “consumatori” ci doar de “prestatori de servicii”. just my2c