Despre Google Places cu bune si rele

Shares

Prin intermediul serviciului Google Places proprietarii afacerilor au posibilitatea de a fi listati rapid pe Google atat in rezultatele cautarilor organice cat si in rezultatele date de google maps. Utilizat serviciul de localizare a afacerii tale, ai posibilitatea de a stabili adresa locului unde iti desfasori activitatea pe google maps, poti afisa orarul de functionare, stabili obiectele de activitate, metodele de plata acceptate, poti adauga poze de la locatia respectiva, informatii utilie, cupoate, pagina ta de web si numarul de telefon.

Partile bune pentru utilizatori :

Oare ce poate fi mai simplu decat vizualizarea unei locatii pe harta  ? Indiferent ca esti intr-un oras nou sau la tine in oras mult mai repede ajungi acolo unde vrei cand vezi locatia pe harta, decat sa vezi o clasica adresa cu strada , nr. etc. Aici actualizarile informatiilor se fac in timp real pentru a nu crea eventuale neplaceri posibililor clienti.

Creste credibilitatea in randul clientilor –  orice afacere cu o adresa fizica stabila si un numar de telefon fix pare mult mai serioasa decat o afacere care nu are aceste elemente afisate.

Acest instrument oferit gratuit (momentan) este foarte benefic firmelor mici si mijlocii, restaurantelor si magazinelor. Personal am observat ca acest serviciu incepe sa prinda destul de bine si in online-ul romanesc.

Prezentarea video care urmeaza explica modul de functionare a acestui serviciu :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TpZan96KHOM[/youtube]

Partile rele pentru cei cu SEO

Cand vine vorba de servicii seo lucrurile se complica tot mai mult pe zi ce trece, iar cunoscatorii pot confirma asta. Cum nici seo nu mai e ce a fost, incet dar sigur nici prima pagina de la google nu mai e ce a fost. Inca nu am auzit cuvinte de lauda legate de noile modificari care apar tot mai frecvent in prima pagina de la google din partea oamenilor care chiar stiu seo din Romania .

Chiar nu e deloc placut sa optimizezi un site pentru anumite cuvinte cheie, sa-l promovezi corect, iar in fata rezulatelor sa apara acele site-uri care folosesc produsele oferite de acest motor de cautare (si aici nu ma refer la adwords). Plus in Romania locatiile nu merg exact cum trebuie, personal vad afisate rezultatele firmelor din Cluj alaturi de cele din Baia Mare, desii nu are nici o treaba una cu alta, sau respectivele firme din Cluj nu au puncte de lucru in Baia Mare o_O.

Mai nou vad cum google ne sugereaza dicteaza prin functia autocomplete cautari pe plan local, asta pentru a incuraja mai mult trecerea oricarui tip de afacere pe online, pentru a crea o concurenta cat mai mare, ca pe urma rezultatele din top sa fie afisate doar pe bani. Si … aici nu am uitat nici de treaba noua legata de “cautari similare” unde ne sunt sugerate dictate brandurile serioase din domeniu 🙂

Tu folosesti Google Places in campaniile tale de promovare ?

Leave a Comment:

2 comments
DIgisport says 10 years ago

Mi se pare o idee buna. Oricum eu folosesc google maps si mi se pare util 😀

Reply
Viitorul Tau Online Depinde De Bugetul Alocat says 9 years ago

[…] ce se fac acum expertii din domeniu SEO care garantau aceste rezultate ? ) . Aici este posibil ca Google Places sa joace un rol […]

Reply
Add Your Reply