Deja aproape toata lumea stie ce reprezinta serviciile seo si aproape toti proprietarii de site-uri au nevoie de aceste servicii, doar ca o parte nu stiu ce costuri implica.
Avand in vedere faptul ca zilnic apar sute de noi pagini web pe fel si fel de nisa automat creste concurenta pentru cei deja prezenti in piata, sau luat invers pentru cei noi intrati in treaba cu online-ul este tot mai greu sa-si dezvolte afacerile in acest mediu daca nu dispun de un buget decent.
Mai departe am sa explic in cateva cuvinte si fara termeni tehnici motivele pentru care merita platite aceste servicii, care pot fi considerate ca o a doua investite in online alaturi de site-ul tau.
Mai nou, una dintre cele mai intalnite probleme din punct de vedere seo pentru optimizarea unui site / blog si mai ales pentru optimizarea unui magazin online este filtrarea continutului duplicat. Este deja un lucru conoscut faptul ca prezenta continutului duplicat atarage penalizari din partea motoarelor de cautare.
Tot aceste motoare de cautare (Google, Yahoo, Bing ) au adus si rezolvarea acesor probleme prin meta tag-ul : rel=canonical
Bounce rate reprezinta raportul de vizitatori al unei pagini din site-ul/blog-ul tau cu numarul total de vizitatori al site-ului. Acesta este un indicator important pentru a masura eficienta si performanta site-ului tau.
Formula: bounce rate = pagini unic accesate/numarul de intrari
Cu cat bounce rate-ul tau este mai mare procentul cu atat blogul tau este mai slab calitativ, vizitatorii acestuia ne fiind prea mult interesati de articolele tale. Aceasta problema apare mai mult in randul paginilor ce ofera informatii superficiale sau la blogurile generaliste unde cititorii acestora nu gasesc alte informatii relevante, acestia fiind nevoiti sa paraseasca pagina respectiva pentru a efectua noi cautari. Pe scurt : daca citorul nu da click prin site-ul tau pentru a vedea/citi si altceva decat vede in prin plan bounce rate-ul tau este mare , ceea ce nu e bine, in timp ce un bounce rate mic arata ca vizitatorii tai sunt interesati de restul informatiei postate de tine (si acum poti fi mandru )
Valoarea optima pentru indicatorul bounce rate din Google Analytics ar fi undeva intre 20-30%, acestea fiind mai mult intalnita la magazinele online unde vizitatorii navigheaza mult prin site pentru a gasi produl dorit.Un procent scazut in acest caz il au si blogurile de nisa.
Semne de alarma pentru acest indicator al Google Analytics pot fi trase doar cand acesta este mai mare de 75%, aici fiind prezente probleme grave care trebuiesc repede corectate.
Factorii din punct de vedere seo care influenteaza acest indicator ar fi optimizarea web a continutului si promovarea acestuia pe motoare de cautare si retele sociale.
In acest video se poate vedea cum poti imbunatatii indicatorul bounce rate din google analytics.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_erT-sbbx70[/youtube]
P.S. de obicei un numar mare de vizite pe un blog garanteaza de cele mai multe ori un bonce rate mare, te mai intereseaza un numar mare de vizitatori sau calitatea acestora ?
Pentru ca tot mai multi aveam in ultimul timp probleme legate de seo si o buna vizibilitate in fata motoarelor de cautare am sa prezint mai jos principalele elemente pentru o buna optimizare web . Structura unui site este foarte importanta, la fel si structura linkurilor interne cat si campania de link building.
1) Cuvintele cheie din domeniu. Cand cumperi un nou domeniu pentru pagina ta este
de preferat ca acesta sa fie sau sa contia principalul cuvant cheie de care esti interesat pentru a ranka, google acorda o buna consideratie domeniilor care sunt sau au incluse cuvinte cheie. In zilele de azi este foarte greu sa mai prinzi un domeniu de preferinta scurt (un cuvant cheie), asa ca ar fi bine creeata o legatura de cuvinte, dar sa nu fie prea lungi, astfel domeniul fiind greu de retinut pentru eventuali vizitatori.
2) Tag-ul title. Este principalul element de optimizare web a pagini personale, fiind bine vazut de google, acesta ar trebuii sa contina atat titlu pagini, cat si principalele cuvinte cheie dar cu o relevanta un propozitie, nu doar o simpla insiruire, aceste title trebuie scris cu H1 .
3) Boldarea cuvintelor. Desi nu se stie exact cata valoare are acest lucru, este indicata boldarea (ingrosarea) principalelor cuvinte cheie in text, pentru a le evidentia in fata motoarelor de cautare cat si pentru vizitatori pagini respective.
4) Texte si cuvinte cheie. Foarte important pentru SERPS este textul din site, aceste trebuie sa fie original, improspatat permanent si sa contina cuvinte cheie, astfel se vor crea mai multi termeni de cautare dupa care este posibil sa rankezi. Cu un text de calitate “te imprietenesti” mai mult cu motoarele de cautare si oferi clientilor informatie de calitate despre serviciul / produsul tau, provocand o siguranta in fata acestora.
5) Structura interna de navigare. Pentru motoarele de cautare se recoamnda folosirea linkurilor text in defavoarea butoanelor poza sau flash, plus utilizarea unui site map. Daca designul pagini nu iti permite plasarea butoanelor de timp text aceste pot fi frumos aranjate in partea de jos a paginii tale.
6) Link-uri pe cuvinte cheie. Foloseste ancora text pe cuvintele cheie din site cand faci referire la o alta pagina, aceasta arata motoarelor de cautare despre ce este vorba in spatele acelui cuvant si totodata explica si vizitatorului aceste lucruri.
7) Evitati Flash. Desi mai nou google incepe sa indexeze si site-urile create in flash eu nu incurajez constructia acestora in flash. Filmuletele flash, bannerele sau meniurile pot fi usor integrate in HTML, dand posibilitatea unei optimizari mai bune. Sfatul meu este pe cat posibil a se evita complect crearea paginilor web in flash. Aplicatiile flash nu au nevoie de optimizare.
8 ) Continutul duplicat. Creati continut original ! Motoarele de cautare nu agreeaza deloc continutul duplicat “imprumutat” de la alti. Inevitabil se repeta multe elemente de navigare, nume la butoane, footere, formulare de expresine la contact etc., dar trebuie sa te asiguri ca ai un continut curat si original pe fiecare pagina a site-ului tau.
9) Densitatea cuvintelor cheie. Am vorbit mai sus de texte pentru google si informatiile pentru vizitatorii pagini care trebuie sa contina cuvinte cheie boldate unde este cazul. Aceste cuvinte trebuie sa aiba o densitate cuprinsa intre 2.5 – 6 % din textul pagini, adica trebuie repatate in text cuvintele sau sinonime ale acestora pentru ca aceste sa prezinte un interesat pentru rankare.
10) Inbound link-uri relevante. Obtinerea de inboud link relevenate pentru site-ul tau garanteaza succesul pozitionarii tale in SERPS. Exista mai multe modalitati de a obtine link-uri spre site-ul tau: inscrierea in directoare care este tot mai irelevanta, scrierea de articole in directoarele speciale, comunicate de presa, bloguri, comentarii pe forumuri din domenii si blog-uri si nu in ultimul timp schimbul de link-uri. IMPORTANT !! – link-urile naturale obtinute spre pagina ta, creeate printr-un BUZZ pe internet sunt cele mai valoroase.
11) Tag-urile sau etichetele. Aceste nu mai au nici o importanta pentru motoarele de cautare, utilizarea lor putand fi asociata cu SPAM.
Aplicand aceste elemente in pagina ta intr-o campanie SEO desfasurata frecvent si pe termen lung iti poti asigura linistit un loc in top 10 ( prima pagina in google ).
Mai detaliat despre aceeste elemente seo am sa discut in viitorarele mele articole.