internet

Viitorul Tau Online Depinde De Bugetul Alocat

Shares

Stiu ca nu e nimic nou cand spun ca internetul e intr-o continua schimbare, doar ca schimbarile se fac tot mai repede in ultimul timp. Cand ma refer la schimbarile “de pe internet” ma gandesc in primul rand la modificari majore in algoritmul motorului de cautare Google, de care aproape orice owner de site este dependent, pe urma la oportunitatile care apar in social media, la noile optiuni puse la dispozitie de retelele sociale care in ultimul timp se inmultesc si se nisaza pe tipuri de continut, consumand tot mai mult timp din viata utilizatorilor.

Inca nu cred ca dimensiunea internetului a ajuns la maxim, dar sigur a ajuns la punctul in care fara investitii serioase nu mai poti dezvolta un proiect online. Legile nescrise ale internetului au punctat faptul ca acesta “rupe granitele” cand e vorba de comert, aduce orice produs / serviciu la un click distanta, oricine se poate face cunoscut in lumea intreaga indiferent de locatia acestuia.  Acum ma gandesc ca o parte din aceste lucruri au fost posibile pana in uma cu putin timp la costuri relativ reduse, sau chiar fara costuri financiare directe, acolo unde persoanele din spatele unui proiect au cunostinte in materie de online.

Incotro se intreapta internetul ?

Ultimul update al algoritmului de la Google a dat peste cap planurile multor proiecte / firme. Acum in cautare Google afisaza rezultate in functie de zona geografica a utilizatorului care a generat acea cautare, scopul companiei fiind acela de a “ajuta” dezvoltarea afacerilor locale. Pe scurt : pentru aceeasi interogare o persoana din Baia Mare vede anumite rezultate, o persoana din Cluj vede alte rezultate, iar o persoana din Bucuresti vede alte rezultate. Deci devine spre imposibil sa ajungi locul 1 in Google pe Romania. (oare ce se fac acum expertii din domeniu SEO care garantau aceste rezultate ? 🙂 ) . Aici este posibil ca Google Places sa joace un rol important.

Tot legat de traficul provenit din Google organic, cei care mai arunca un ochi in Google Analytics vad tot mai multe vizite (not provided) generate de utilizatorii logati in serviciile Google. Deci in curand va fi tot mai greu sa sti ce cuvinte cheie iti genereaza trafic, fac conversie etc. Dupa cum poti vedea in imaginea de mai jos, traficul de acest tip este intr-o continua crestere, cu cat numarul utilizatorilor retele Google+ creste, cu atat mai putine informatii relevante pentru afacerea ta o sa vezi in contul de Analytics.

trafic google not provided

Social media nu reprezinta o alternativa la motorul de cautare, este doar o completare in numberswiki.com

mixul care trebuie facut in bunul mers al lucrurilor. Fluxul de informatii pe retelele sociale este tot mai mare , devine mai greu pentru oricine sa isi poata crea si gestiona in acelasi timp comunitatea in jurul propriului brand. Citeste despre social media in comertul online !

Dai un ban dar stai in fata

Asta se aplica in cazul rezultatelor pe Google, care pot fi cumparate prin Google AdWords . Daca in cazul rezultatelor organice nu mai poti avea expunere la nivel national cu serviciile / produsele tale Google AdWords este alternativa perfecta. Aici daca setezi corect campania, rezultatele nu mai sunt influentate de zona geografica a celui care cauta, anunturile tale fiind declansate in functie de cuvintele cheie alese. In contul de AdWords vezi care cuvinte au declansat reclamele tale pentru care ai primit vizite in site, poti urmari si rata de conversie in Google Analytics.

Cred ca toata lumea stie acum ca brandurile sunt de mai mult timp favorizate de Google, iar daca tu vrei sa ajungi un brand clar trebuie sa bagi bani, altfel dece te-ar favoriza cineva daca tu nu-i faci favoruri :).

Sa revin la social media, bloguri si importantele ziare online. Te amagesti din start daca tu crezi ca faci un super proiect si cineva o sa scrie GRATUIT despre el, nu uita ca tu iti faci un proiect online din care vrei sa scoti bani ca si restul lumii si nimeni nu o sa te ajute pe tine doar de dragul artei. Daca crezi ca super Facebook te ajuta fara bani iar te inseli pentru ca aici dupa cum am spus fluxul de informatii este imens, iar eforturile tale trebuie sa fie pe masura pentru a mentine o relatie cu fanii tai de aici. Timpul in care informatia sa ajunga la utilizatori este tot mai scurt, iar fara reclame platite, poti fi dezamagit pentru faptul ca mesajul tau nu a fost vazut, apreciat, dar pentru toate astea Facebook Ads este solutia perfecta.

De retinut

Acum un proiect serios online trebuie sustinut cu bugete pe masura, daca nu o faci tu o face concurenta, aici nimeni nu e curios de tine, ca esti la inceput, ca nu ai bani, ca in timp daca merge treaba o sa investesti mai mult si asa mai departe. Online-ul nu mai este pentru toata lumea, iar cu teste pe sume mici nu poti vedea rezultate spectaculoase, clar poti fi iar dezamagit, dar cine e curios ? 🙂 Jocurile sunt facute pentru cei mari si seriosi.

Despre trafic not provided am sa scrciu  intr-un viitor articol.

Tu ce parere ai, incotro se indreapta internetul ?

[poll id=”16″]

Leave a Comment:

5 comments
Cristina says 12 years ago

oare se va reveni la promovarea pentru awareness care va genera trafic direct?

Reply
Sorin says 12 years ago

Sau viitorul online-ului depinde de bugetul alocat…

Reply
Cosmin Daraban says 12 years ago

la orice mod pt a genera conversii

Reply
Cosmin Daraban says 12 years ago

la ce semne sunt in piata, viitorul suna bine pt cei mari

Reply
Jenny says 12 years ago

Intradevar… cu articole bune si un buget pentru backlink-uri se face cea mai buna treaba!

Reply
Add Your Reply