sparta 300

Vezi Cand Advertoriale Atrag Penalizari de la Google

Fie ca te regasesti sau nu in lista exemplelor negative enumerate in continuare, trebuie sa stii ca acest articol este pur informativ, nu vizeaza pe nimeni in mod personal, fiind doar un rezumat al informatiilor analizate de mine in 2013 legat de continutul web si penalizarile date de Google, care in mod normal merg mana in mana.

Mereu ma feresc de corporatisme, dar acum trebuie sa spun ca piata online din Romania incepe sa se maturizeze din mai multe puncte de vedere si aici ma refer in mare parte la elemente tehnice si de design pentru un site/magazin online, dar si la cerintele clientilor care incep sa se indrepte spre performanta. (a sunat foarte corporate? πŸ™‚ )

Fie ca recunosti sau nu, intreaga ta activitate din online este momentan dictata de Google. Hai, corecteaza-ma, spune-mi ca si Facebook, Twitter, LikedIn sau alte retele au o contributie si trimit trafic spre un site ! Sunt total de acord, dar asta se intampla pe moment, imediat dupa ce ai postat un articol in site-ul respectiv. Din punctul meu de vedere, continutul bun dintr-un site, tot prin Google il valorifici mai bine chiar daca se intampla in timp, plus sa fim seriosi, la cate cuvinte cheie folosesti si mai boldezi prin articole, asta pentru cine o faci oare, pentru retelele sociale, pentru cititorii tai sau pentru Google ? Hai ca poate, poate iesi si tu mai in fata la anumite cautari πŸ™‚

Penalizarile date de Google

Panda si Penguin sunt cele mai cunoscute nume ale algoritmilor motorului de cautare, care au penalizat continutul unui site (Panda)Β si metodele de promovare (Penguin).

Personal nu am auzit de site penalizat in Romania prin algoritmul Panda pentru continut, dar am vazut multe penalizate de Penguin 1 si 2, iar cei interesati de subiect pot sa vada aici un studiu de caz. Procesul de “recuperare” al unui site dupa o astfel de penalizare poate fi destul de dificil din punct de vedere tehnic, poate dura o perioada de timp si din pacate provoaca pierderi financiare serioase acolo unde se vorbeste cu adevarat de comert online.

Multi Β din cei care participa la campanii sau scriu advertoriale pot spune ca nu-i intereseaza cine si de ce a fost penalizat, dar problema este ca din pacate, o parte dintre magazinele online prezente in anumite campanii sau pentru care s-au scris advertoriale au fost penalizate de Google, tocmai pentru modul in care s-a scris despre ele sau pentru calitatea slaba a site-urilor in care s-a scris. Am reusit sa supar pe cineva pana acum ? Hai ca mai incerc.

Ei bine, trebuie sa mai spun ca procesul de recuperare a unui site din penalizarea de la Google presupune identificarea link-urilor slabe sau cu probleme si raportarea lor spre motorul de cautare pentru a fi ignorate pentru acel site. Daca in site-ul tau apar articole spre mai multe site-uri penalizate, care toate te raporteaza ca fiind o sursa slaba de link, ce faci ? Posibil ca acesta sa intre intr-o lista de domenii suspecte care vand link-uri, lucru interzis de Google, iar dupa cum spune Matt Cutts lucrurile urmeaza sa se schimbe, lucru care trebuie sa dea de gandit multor persoane.

mattcutts

Sa ma intelegi !!! Nu e problema ca scri advertoriale sau ca participi la campanii, ca domeniul tau apare pe toate retelele de genu, dar mai fa si alt continut pentru acel site, scrie pentru cititorii tai, nu doar de dragul castigurilor materiale. Te mai plangi ca nu ai trafic, ca nu te baga cei mari in seama ? Pai ai vazut la careva doar continut de reclame ? Ai vazut ca scriu despre ei, despre ce le place, cum se promoveaza intre ei si cum NU dau copy-paste la articole ? Tu ce faci, azi scri despre cercei, maine despre sarmale si poimaine despre telefoane Apple ? o_O

Daca vreodata aceste retele vor fi penalizate, acum ai aflat motivul, gradul minim de implicare al celor din spate.

Care E Solutia ?

Ceva mai multa implicare in ceea ce faci si din ce ti-ai propus sa castigi bani. Aici ma refer la continutul pe care-l faci sa fie de maxima calitate, cand scrii articole, fa-o in asa fel incat sa reiasa asta, un articol nu este compus din 2-3 fraze cu link-uri spre site-ul clientului.

Sfatul meu este sa mai faci si articole fara link-uri extene, doar pur informative pentru cititorii tai, daca esti mai nisat poti scrie despre evenimentele din industria ta, noi apariti, conferinte, despre personalitati etc. dar fereste-te de continut comercial in mod continu ! Poti asculta asta doar in cazul in care esti curios de Google, care crede-ma nu poate fi prostit, au mai incercat cativa inainte ta :).

Foloseste imagini unice in continut si pe cat posibil imagini cu oameni, iar daca tot suntem la capitolul media, aici iti pot aminti si de utilizarea clipurilor de pe YouTube sau a prezentarilor pe Slideshare. Uite asa iti poti promova si contul tau de Instagram sau Pinterest daca le ai si le folosesti ;). Vezi de unde pot sa-ti vina idei de articole, pur si simplu din activitatea ta; construieste o poveste pentru o super imagine facuta de tine pe Instagram, despre un infografic interesant gasit pe Pinterest etc. Se poate, vointa trebuie !

Ideea este ca eu, personal am inceput sa analizez subiectul, mai exact evolutia catorva site-uri de “top” pentru a vedea aproximativ in cat timp Google poate penaliza un astfel de site si ce a facut respectivul pentru a “beneficia” de acest lucru.

 

[sociallocker][/sociallocker]

Vrei sa-mi spui care este strategia ta de continut ? Dar cum vezi lucrurile pentru viitorul continului din site-ul tau ?

Leave a Comment:

11 comments
alex pavel says 7 years ago

La un asemenea articol ma asteptam la cel putin 100 de comentarii. Dar ce sa vezi …:)
Poate ai suparat prea multa lume.

Reply
Cosmin Daraban says 7 years ago

Alex, sti si tu cum e, multi vad, putini pricep πŸ™‚

Reply
narcis says 7 years ago

Mi-a placut articolul majoritatea lucrurilor le stiam deja ;-). Orivum am fost penalizat la ultimul update de pr prea multe adv pe metru patrat presupun

Reply
Ionut says 7 years ago

Nu vand advertoriale pe site-ul personal, desi am primit cateva oferte pana acum. Uneori am strecurat cate un link de afiliere, dar fara sa exagerez.

Reply
Voicu Horatiu says 7 years ago

Iti dau si eu dreptate. Stiu mai multe site-uri care procedeaza in felul acesta, insa nu vreau sa dau nume ca nu are rost. Am citit cateva comentarii pe Searchengineland destul de interesante despre previziuni legate de linkbuilding in 2014. Se speculeaza ca un singur link bun poate aduce o valoare mai mare in comparatie cu 100.000 de link-uri de slaba calitate. Problema e ca in momentul de fata nu poti vinde unei companii o astfel de strategie, din cauza aceasta companiile imping bloggeri spre crearea de continut “pe banda” care ulterior poate sa ajunga sa-i penalizeze

Reply
mamicamea.ro says 7 years ago

Mai sunt cei care semnalizeaza advertorialele fie cu semnul (p) fie le pun intr-o categorie numita “Advertoriale” sau care pun link-uri doar catre site-uri comerciale. Este normal sa ai link-uri in articole dar poti sa publici articole si cu link-uri catre o stire populare de pe un cotidian important

Reply
Emil I. says 7 years ago

Salut Cosmin,

Nu prea am obiceiul sa las comentarii, dar este un subiect interesant. Eu zic asa (nu baga in seama persoana a doua din comentariu, nu te “targetez” pe tine πŸ™‚ ):

– Google iubeste afiliatii. Fara afiliati si-ar pierde o pate mare din venituri. Stiu ca auzi peste tot ca Google nu ii sufera pe afiliati dar nu este adevarat. Google ii iubeste cu conditia sa joace dupa regulile jocului (Gogle TOS). Doar isi face o mare parte din venituri cu ei, nu?
– daca scriitorul este “tare” si e capabil sa aduca trafic numai cu advertoriale, sa o faca. Chiar daca siteul este 100% cu advertoriale nu o sa ia nici o penalizare DACA joaca dupa reguli (adica daca le face NoFollow printre altele, si evident, chestiune de bun simt, sa le notifica ca Sponsored Post – mai mult pt clienti decat pt Google). Dar, problema este ca cu NoFollow nu mai poti vinde advertoriale … ceeace creeaza o dilema πŸ™‚
– penalizarile de care vorbesti in articol si care sunt foarte reale vin din vanzare de backlinkuri. Si da, un advertorial fara NoFollow nu este decat un simplu backlink vandut unui client. O fi el infrumusetat, presentat ca “aducator de trafic”, vopsit in tot felul de culori vii, dar tot un backlink ramane in ochii lui Google.
– Linkuri de afiliati – baga cate vrei in fiecare post. Si cand spun cate vrei vreau sa spun cate vrei – atata timp cat respecti ce zice Google in TOS (NoFollow πŸ™‚ ). Nu uita, Google, Yahoo, Bing, Yandex, Baidu iubesc afiliatii si isi dau seama ca fara afiliati si-ar injumatatii veniturile. Cat ar parea de grea de crezut – nu uita ca afiliatii sunt propovaduitorii AdWords – Ei au facut PPC-ul sa fie vazut de clientii de astazi
– Articole – fa-le atat de lunci cat ai ce spune. daca ai ce spune doar 2 fraze, atat sa fie articolul. Mai bine mai putin si mai des deact mai mult si mai lung.
– Bannere – din nou, baga cat vrei de multe pe pagina, atata timp cat nu esti contra TOS-ului si cat nu afectezi “user experience”. Chiar Google (AdSense) te lasa sa pui 3 aduri pe pagina, si daca treci anumite praguri de venit iti deschide poarte la 5-7 si chiar mai multe banere pe pagina. Daca AdSense te lasa (si o face ca un privilegiu) sa pui 7-8 aduri pe pagina, de ce nu ai oputea face asta si cu banere vandute?
– Iarasi banere – accepta banere (niciodata text ads … πŸ™‚ decat daca au noFollow ) care sunt legate de nisa ta. M-am saturat sa vad banerul de la Croaziere.net pe siteuri de mancare, pe bloguri personale, bloguri fashion, … etc doar pentru ca platesc 200-500 EUR pe luna pe baner. Linkuri in si linkuri out in afara nisei, sau macar domeniului larg, nu numai ca nu te ajuta dar risti sa ajungi la ceeace ai explicat mai sus.
– O lata problema cu vanzarea de backlinkuri … scuze, advertoriale πŸ™‚ … este ca tu, ca blogger faci un link do follow spre un site. dar acel site mai cumpara linkuri de la alte sute de siteuri. La un moment dat o veriga slaba din lant (citeste “unul mai spammer decat toti ceilalti) pica si trage cu el toata increngatura … si tu sarman blogger care scrii advertoriale si nu faci nimic rau te trezesti fara trafic si urland pe forumuri cat de rau si al dreq este Google :).

Cam asta ar fi in cateva minute … Mai sunt multe de spus … dar altadata si altundeva πŸ™‚

BTW – La multi ani si multa sanatate!

Reply
Cosmin Daraban says 7 years ago

Salutare Emil,

Cee ce spui tu este exact cazul ideal spre care tinde si acest articol, dar care nu se prea intampla in activitatea celor Romania.

Posibil ca dupa o serie de penalizari mai seriose, lucrurile sa se schimbe putin πŸ™‚

Reply
Emil I says 7 years ago

@Cosmin
Tu spui: ca e nevoie de o “serie de penalizari mai seriose” pentru a se schimba lucrurile.

Sincer – cred ca o “serie de penalizari mai seriose” nu va schimba nimic, ci ii va face cei in cauza sa caute metode si mai “bune” pentru a face acelasi lucru.

Cred ca forta binelui bate intotdeauna raul (asa zicea si nea Yoda din Star Wars si chiar asa s-a si intamplat!!!) … trebuie incurajati spre calea cea buna si, trist dar adevarat, majoritatea trebuie invatati ca habar nu au cum sa faca lucrurile bine si stiu doar sa spameze si sa alerge dupa 1 RON rapid. Si din pacate castiga acel RON rapid dand cu piciorul mai multor RON mai lenti, in viitor πŸ™‚

Anyway … pierdem prea mult timp pe niste cauze pierdute. Cu cat sunt mai multi care fac astfel de “greseli” cu atat este mai usor sa iesi in evdienta (pozitiv) facand lucrurile corect si ai mai mult de castigat! Asta e ca aia “Nu ar exista politist buna DACA nu ar exista infractori!!!” πŸ™‚
Tine-ti calea, fa treaba bine si MAY THE FORCE BE WITH YOU!!!

TRAISACA SPAMMERII SI SCRIITORII DE SPAMTORIALE!
Din cauza lor mancam o paine cinstita!!!

Reply
Smith says 6 years ago

Sunt cazuri in care nu poti nu poti optimiza numai din continut si nu poti primi backlink-uri de le persoane pe bune, cine ar scrie despre un produs pe blogul lui pentru magazinul meu online ? Ofer un produs mai de slaba calitate sa zicem pe magazinul meu online, el totusi se vinde si este oarecum cautat da? Cine o sa-mi scrie mie pe blogul lui despre supe produsul meu? Nimeni! Asa ca tot la directoare si articole scrise te intorci. Trebuie sa aiba si google-u niste rezultate pe acele cautari care chiar nimeni nu scrie despre ele intr-un mod ‘white hat’.

Reply
Refu says 6 years ago

Daca din 5 articole 3-4 sunt advertoriale, nu stiu cum putem numi blogul respecitv, ce este mai grav este ca am observat cateva bloguri care accepta sa scrie mai multe articole platite, fiind platit putin pe unul, dar daca scrie mai multe suma se aduna.

Totusi este un subiect interesant, nu m-am gandit la asta pana acum, o sa mai caut si alte informatii sa vad ce si cum stau lucrurile.

Reply
Add Your Reply