Google AdWords este serviciul de publicitate online oferit de Google pe motoroul de cautare sau in site-urile partenere. Astefel ai posibilitatea de a cumpara publicitate in spatiile de returnare a rezultatelor unei cautari pe motorul de cautare sau pe anumite site-uri care publica anunturi platite de google, in ambele cazuri costul fiind per clik ( pcp ), fiind nevoit sa platesti o suma stabilita de tine doar pentru reclamele convertite in vizitatori pe pagina ta.
Pentru a utiliza acest serviciu avem nevoie de a creea un cont adwords , pe urma se stabilesc principalele cuvinte cheie pentru campania dorita si costurile maxime pentru fiecare click. Google nu impune o suma minima de cont pentru convinte, lasand tot in seama utilizatorului, dar aceasta suma va contribuii la afisarea reclamelor in site, astfel pentru cuvintele cumparate la cu o suma mica reclamele se vor afisa in josul pagini sau mai rar in campania stabilita de aici si vorba veche ( dai un ban dar stai in fata ) . Dupa stabiliarea cuvintelor de interes si constul acestora trebuie stabilita tara si limba in care sa apara reclamele dorite. Lungimea titlului unui anunt publicitar google este de maxim 25 de caractere, iar textul anuntului din doua randuri a cate 35 de caractere fiecare. Deasemenea google permite incarcarea bannerelor jpg sau gif, precum a a fisiereleo rich media flash sau filmulete avi. Ultimele studii efectuate de catre google spun ca bannerele mari sunt cele mai accesate.
Serviciul Adwords se poate folosii la inceput pentru lansarea unui site , iar pe urma pentru a-ti promova repede promotiile si discounturile pentru serviciile sau produsele tale, aceste capmanii putand fi oprite oricand la sfarsitul promotiei sau la un anumit interval orar. Spre deosebire de serviciile seo ofera rezultate in timp, reclamele adwords au efect imediat Foarte important este ca link-ul din reclama sa ofere vizitatorului exact informatia pentru care acesta l-a accesat, acest lucru ducand la o cresterea a conversiei vizitatorului in client.
Daca te-ai hotarat sa folosesti o campanie de publicitate online prin google adwords si ti-ai stabilit toti pasii ( cuvinte cheie, preturi, mesajul transmis prin texte sau bannere) nu uita sa verifici link-ul. Foarte multe campanii pcp au esuat datorita acestor mici probleme, astfel bani investiti au fost “aruncati pe fereastra”