Am demarat un nou proiect www.reclame-video.ro de testare pentru programale de afiliere din Romania. Proiectul meu va prezenta mai multe reclame online din diferite categorii , in special IT&C, telefoane , electronice etc. Am discutat nu demult despre aceasta afiliere ce si cum trebuie facut, acum am hotarat sa pun si in practica cu putine explicatii.
Cum creeam o strategie pentru afilierea la un site precum emag.ro ? Am ales emag pentru ca este cel mai conoscut magazin online cu sistem de afiliere la momentul de fata, plus despre aceste produse as putea da informatii pentru vizitatorii site-ului meu.
1) alege un domeniu cat mai nisat, ex. telefoane mobile, gadgeturi, ipod, iphone , pc-uri etc.
2) informatia este principala componenta a site-ului respectiv. Cu cat informatia este mai noua si originala, ai sanse ca vizitatorii tai sa fie usor transformati in clienti. Fa articolelele de prezentare in asa fel incat sa-i faci pe vizitatori sa cumpere produsele, acestia trebuie convinsi ca au nevoie de acele produse si ca acestea sunt cele mai bune. Poti vorbi despre aparita produsului, acesta fiind nou pe piata, pretul scazut al acestuia si aminteste si de garantia pe termen lung pentru obiectul cumparat.
3) itegrarea widgeturilor trebuie facuta cat mai natural , precum reclamele google adsense, eu am ales si tema de la blog cat mai asemanatoare cu emag.ro pentru o integrare cat mai naturala a eventualului client trimis spre ei
4) promovarea site-urilor tale prin diferite metode
Programale de afiliere sunt surse de castig pe termen lung, acestea putand fi considerate mici afaceri cu investitii financiare minime, care cresc in timp daca cineva vrea sa si munceasca pentru a obitine rezultatele dorite
De pe Wall Street am aflat care sunt tarile din Europa care investesc cei mai multi bani in publicitatea online .
![]() |
---|
![]() |
Inca o dovada a faptului ca publicitatea pe internet in Romania este abia la inceput de drum, nivelul investitiilor facute in acest canal de comunicare fiind mult sub tarile vecine.
Google AdWords este serviciul de publicitate online oferit de Google pe motoroul de cautare sau in site-urile partenere. Astefel ai posibilitatea de a cumpara publicitate in spatiile de returnare a rezultatelor unei cautari pe motorul de cautare sau pe anumite site-uri care publica anunturi platite de google, in ambele cazuri costul fiind per clik ( pcp ), fiind nevoit sa platesti o suma stabilita de tine doar pentru reclamele convertite in vizitatori pe pagina ta.
Pentru a utiliza acest serviciu avem nevoie de a creea un cont adwords , pe urma se stabilesc principalele cuvinte cheie pentru campania dorita si costurile maxime pentru fiecare click. Google nu impune o suma minima de cont pentru convinte, lasand tot in seama utilizatorului, dar aceasta suma va contribuii la afisarea reclamelor in site, astfel pentru cuvintele cumparate la cu o suma mica reclamele se vor afisa in josul pagini sau mai rar in campania stabilita de aici si vorba veche ( dai un ban dar stai in fata ) . Dupa stabiliarea cuvintelor de interes si constul acestora trebuie stabilita tara si limba in care sa apara reclamele dorite. Lungimea titlului unui anunt publicitar google este de maxim 25 de caractere, iar textul anuntului din doua randuri a cate 35 de caractere fiecare. Deasemenea google permite incarcarea bannerelor jpg sau gif, precum a a fisiereleo rich media flash sau filmulete avi. Ultimele studii efectuate de catre google spun ca bannerele mari sunt cele mai accesate.
Serviciul Adwords se poate folosii la inceput pentru lansarea unui site , iar pe urma pentru a-ti promova repede promotiile si discounturile pentru serviciile sau produsele tale, aceste capmanii putand fi oprite oricand la sfarsitul promotiei sau la un anumit interval orar. Spre deosebire de serviciile seo ofera rezultate in timp, reclamele adwords au efect imediat Foarte important este ca link-ul din reclama sa ofere vizitatorului exact informatia pentru care acesta l-a accesat, acest lucru ducand la o cresterea a conversiei vizitatorului in client.
Daca te-ai hotarat sa folosesti o campanie de publicitate online prin google adwords si ti-ai stabilit toti pasii ( cuvinte cheie, preturi, mesajul transmis prin texte sau bannere) nu uita sa verifici link-ul. Foarte multe campanii pcp au esuat datorita acestor mici probleme, astfel bani investiti au fost “aruncati pe fereastra”
Mai nou toata lumea vrea sa faca bani pe internet indiferent ca au sau nu legatura cu acest mediu de afaceri ( vointa este ) . De inceput intra pe google si cauta : “bani pe internet” si “idei de afaceri” cu speranta de a gasii ideea minunata ( spusa de alti ) de a se imbogatii peste noapte cu o investite minima care de cele mai multe ori tinde spre 0 (zero).
Urmatoul pas: dupa ce se mai iau ceva domenii de preferinta gratuite, trendul actual fiind subdomeniile pe wordpress si blogspot, se incepe introducerea informatiilor in site , timp de 10-15 min in care calculatoru primeste cele mai multe comenzi / min de copy-paste, din ziua respectiva din partea utilizatorului. Buun.. situl este gata, informatii avem, poze din plin chiar si filmulete de pe youtube, dar sa nu uitam de vorba ceea veche “dupa munca si rasplata” deoarece site-ul asta trebuie sa produca ceva . Google AdSense fiind solutia ideala pentru monetizarea oricarui site inca de la inceput de drum. Prin adsense se pot desfasura campanii publicitare relevante continutului respectiv, de timp text, foto sau alte fisiere media. Mai departe noul afacerist online isi da primul click pe reclama pt a vedea cat a castigat, pe urma da cateva mass-uri pe yahoo , unde isi roaga prietenii sa dea clici pe reclamele lui, dupa care isi verifica contul zilnic de N ori intristandu-se pe zi ce trece ca incasarile nu sunt dupa cum se astepta ( sau mai mult visa zic eu ).
Utilizarea google adsense este minunata daca sti cum sa o faci. Nu recomand nimanui adaugarea reclamelor google din prima zi ce site-ul este lansat, lasa sa treaca o perioada si chiar de o luna in care te ocupi periodic de aces site . Cand vb de a te ocupa periodic ma gandesc la adaugare continut original cat mai frecvent si promovarea pe google de unde vin majoritatea vizitelor. Daca nu ai continut bun, ce e la tine este si in ograda vecinului vei fi penalizat, atata in SERPS cat si in relevanta reclamelor de pe pagina ta.
In contul tau de adsense poti vedea cum este evaluat site-ul tau si continutul acestuita dupa CPC, CPM si CTRL . CPC – cost per click unde vezi cat s-a castigat pe un click, CPM – este costul pe o mie de afisari a reclamelor in saitul tau, este stabilit in functie de numarul de click-uri . Nu trebuie sa-ti faci griji daca indicatorii CPC si CPM au cote mari, dar ai grija ca CTRL care este rate de click sa nu depasteasca 20% deoarece sunt sanse aproape sigure de a te trezii cu contul suspendat.
Este adevarat ca in Romania se castiga putin din adsense pentru ca se cumpara click-uri la valori mici, iar majoritatea site-urilor care folosesc aceasta forma de monetizare sunt superficial facute si intretinute. Paginile nu se fac pentru adsense, se fac pentru vizitatori. Nu inseaman ca daca iti umplii toata pagina cu reclame o sa castigi mai mult. Pentru a castiga mai mult trebuie sa muncesti mai mult si chiar sa investesti si ceva bani.
Ziarul online infomm.ro te trimite in Grecia . Tot ce trebuie sa faci este sa participi la consursul organizat de redactie.
Cerinte minime: o poza cat mai haioasa dintr-o vacanta si o adresa de email pentru a fi contactat. Daca consideri ca indeplinesti aceste cerinte adauga poza ta si pe urma roaga-ti prietenii din lista si nu numai sa-ti voteze poza de pe site.
Trucuri pentru a castiga : pune la status pe yahoo mess. linck-ul cu acest concurs , urmat de mesajul ” voteaza-ma !” , roagati pretenii care nu participa sa puna si ei la status aceste mesaje si eventual sa dea mesajul mai departe in listele lor , pe urma daca ai o lista de contacte adresa de email ar fi minunat sa scri si acolo despre acest consurs. Cu cat mai multi prieteni te voteaza sansele sa ajungi in Grecia cresc.