Daca acum un an am prezentat cum sta treaba cu retelele sociale sau am vorbit despre promovarea afacerii in retelele sociale, azi am sa vorbesc despre cum folosirea in exces a elementelor de socializare ne poate distruge afacerea din online.

Se stie, social media a luat o amploare mare in ultimul timp asa ca majoritatea proprietarilor de site-uri incearca sa foloseasca la maxim acest lucru intr-un mod mai mult sau mai putin corect.

Se investesc prea bani pentru a pierde clientii

Peste tot vezi numai facebook

Cica facebook ia tot, asta numai daca tu vrei. Deja facebook business page a devenit pentru multi elementul cel mai important din site, dovada fiind alocarea unui spatiu mare si cat mai vizibil pentru a promova fanii acelui site/brand. Intradevar aceste fan page/business page te pot ajuta destul de mult in dezvoltarea proiectului tau, dar asta numai daca il folosesti acolo unde ii este locul. Daca o blonda draguta sau un Don Juan a devenit fanul business-ului tau iar tu om de treba ce esti ii afisezi in cea mai buna locatie a magazinului tau, dece vizitatorul tau ar mai fi atras de produsele puse la vanzare si nu de pozele fanilor tai ?

Ciripesti prea mult !

Twitter este un alt element tot mai frecvent utilizat in strategiile de promovare, dar asta nu inseamna ca toti vizitatorii tai trebuia sa vada ce ¨ciripesti tu¨ , pentru ca nu toata lumea stie ce este twitter, iar link-urile tale postate acolo iti pot arunca potentialii clienti in alte parti.

Blogging -> blogher -> blogosfera

Asa e, un blog ajuta afacerea ta, dar numai daca sti cum sa-l folosesti, cum, cand si ce sa scrii, etc. Element asemanator cu ¨ciripeala¨ de mai sus, multi din cei care folosesc si blogul in strategia de promovare o fac gresit, prin afisarea ultimelor articole publicate acolo, in interiorul pagini de prezentare/vanzare a produselor/serviciilor. Cand vizitatorul tau se uita la un MP3-player , nu crezi ca ar da click pe un articol mai vechi cu un titlu de genu ¨Reduceri la telefoane mobile¨ ? Cuvantul asta chiar e iubit de clienti, aproape la fel de mult precum adora cuvantul ¨gratis¨ , deci in continuare acest vizitator poate ajunge pe articolul destinat promotiei de la telefoanele mobile, fara a fi interesat de achizitia unuia, astfel dupa citirea articolului nu ii ramane decat sa inchida pagina si eventual sa caute un MP3-player in alta parte.

Te-ai intrebat vreodata cat te coasta sa aduci un vizitator pe site ?

Banii alocati pe bugetele de promovare prin SEO/SEM se pot transforma usor din investitie in cheltuiala cand nu faci lucrurile cu cap.

Timpul , sti si tu ca pentru a-ti dezvolta un business online este nevoie de timp, nu lasa ca acesta sa treaca aiurea si fi cat mai eficient in tot ceea ce faci. (timpul este cea mai limitata resura in momentul de fata )

Energia cat de mult te-ai stresat pentru a obtine cele mai bune preturi pentru clienti tai, cat te stresezi zi de zi pentru a ajunge acolo unde iti doresti, cata energie consumi zilnic sa ai grija de afacerea ta online  (adaugi produse, actualizezi informatii, promovezi, etc.)?

Sti ca toate acestea sunt apa de ploaia daca folosesti social media in exces pe pagina ta?

Tu cum folosesti social media in strategia ta de promovare ?

16 ani experienta online, din 2005 sunt co-fondator si GM la SilkWEB unde impreuna cu echipa am dezvoltat platforma de ecommerce SilkMart, din 2008 scriu pe blog din experienta despre Marketing in eCommerce, iar din 2012 m-am implicat in dezvoltarea MintMetrics.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube Skype