Pentru ca tot mai multi aveam in ultimul timp probleme legate de seo si o buna vizibilitate in fata motoarelor de cautare am sa prezint mai jos principalele elemente pentru o buna optimizare web . Structura unui site este foarte importanta, la fel si structura linkurilor interne cat si campania de link building.
1) Cuvintele cheie din domeniu. Cand cumperi un nou domeniu pentru pagina ta este
de preferat ca acesta sa fie sau sa contia principalul cuvant cheie de care esti interesat pentru a ranka, google acorda o buna consideratie domeniilor care sunt sau au incluse cuvinte cheie. In zilele de azi este foarte greu sa mai prinzi un domeniu de preferinta scurt (un cuvant cheie), asa ca ar fi bine creeata o legatura de cuvinte, dar sa nu fie prea lungi, astfel domeniul fiind greu de retinut pentru eventuali vizitatori.
2) Tag-ul title. Este principalul element de optimizare web a pagini personale, fiind bine vazut de google, acesta ar trebuii sa contina atat titlu pagini, cat si principalele cuvinte cheie dar cu o relevanta un propozitie, nu doar o simpla insiruire, aceste title trebuie scris cu H1 .
3) Boldarea cuvintelor. Desi nu se stie exact cata valoare are acest lucru, este indicata boldarea (ingrosarea) principalelor cuvinte cheie in text, pentru a le evidentia in fata motoarelor de cautare cat si pentru vizitatori pagini respective.
4) Texte si cuvinte cheie. Foarte important pentru SERPS este textul din site, aceste trebuie sa fie original, improspatat permanent si sa contina cuvinte cheie, astfel se vor crea mai multi termeni de cautare dupa care este posibil sa rankezi. Cu un text de calitate “te imprietenesti” mai mult cu motoarele de cautare si oferi clientilor informatie de calitate despre serviciul / produsul tau, provocand o siguranta in fata acestora.
5) Structura interna de navigare. Pentru motoarele de cautare se recoamnda folosirea linkurilor text in defavoarea butoanelor poza sau flash, plus utilizarea unui site map. Daca designul pagini nu iti permite plasarea butoanelor de timp text aceste pot fi frumos aranjate in partea de jos a paginii tale.
6) Link-uri pe cuvinte cheie. Foloseste ancora text pe cuvintele cheie din site cand faci referire la o alta pagina, aceasta arata motoarelor de cautare despre ce este vorba in spatele acelui cuvant si totodata explica si vizitatorului aceste lucruri.
7) Evitati Flash. Desi mai nou google incepe sa indexeze si site-urile create in flash eu nu incurajez constructia acestora in flash. Filmuletele flash, bannerele sau meniurile pot fi usor integrate in HTML, dand posibilitatea unei optimizari mai bune. Sfatul meu este pe cat posibil a se evita complect crearea paginilor web in flash. Aplicatiile flash nu au nevoie de optimizare.
8 ) Continutul duplicat. Creati continut original ! Motoarele de cautare nu agreeaza deloc continutul duplicat “imprumutat” de la alti. Inevitabil se repeta multe elemente de navigare, nume la butoane, footere, formulare de expresine la contact etc., dar trebuie sa te asiguri ca ai un continut curat si original pe fiecare pagina a site-ului tau.
9) Densitatea cuvintelor cheie. Am vorbit mai sus de texte pentru google si informatiile pentru vizitatorii pagini care trebuie sa contina cuvinte cheie boldate unde este cazul. Aceste cuvinte trebuie sa aiba o densitate cuprinsa intre 2.5 – 6 % din textul pagini, adica trebuie repatate in text cuvintele sau sinonime ale acestora pentru ca aceste sa prezinte un interesat pentru rankare.
10) Inbound link-uri relevante. Obtinerea de inboud link relevenate pentru site-ul tau garanteaza succesul pozitionarii tale in SERPS. Exista mai multe modalitati de a obtine link-uri spre site-ul tau: inscrierea in directoare care este tot mai irelevanta, scrierea de articole in directoarele speciale, comunicate de presa, bloguri, comentarii pe forumuri din domenii si blog-uri si nu in ultimul timp schimbul de link-uri. IMPORTANT !! – link-urile naturale obtinute spre pagina ta, creeate printr-un BUZZ pe internet sunt cele mai valoroase.
11) Tag-urile sau etichetele. Aceste nu mai au nici o importanta pentru motoarele de cautare, utilizarea lor putand fi asociata cu SPAM.
Aplicand aceste elemente in pagina ta intr-o campanie SEO desfasurata frecvent si pe termen lung iti poti asigura linistit un loc in top 10 ( prima pagina in google ).
Mai detaliat despre aceeste elemente seo am sa discut in viitorarele mele articole.
Ce este Google Sandbox ?
Google Sandbox este o restrictie / filtrare data de google pentru site-urile noi , pentru ca acestea sa nu poata ranka bine in rezultate pentru anumite cuvinte cheie pe o perioada de timp in care se determina daca acest nou site este de incredere, legal si nu face spam. In aceasta perioada este bine sa aduni link-uri puternice spre site-ul tau si sa adaugi permanet continut original de calitate pentru a creste increderea paginii tale in “ochii” lu’ google.
Dece unele siteuri nu intra in Sandbox ?
Se poate spune ca aceste pagini sunt “norocoase” , dar de obicei sunt site-uri mici informative pe o nisa slaba , mai putin competitiva ex. : “retete de muraturi pentru iarna” . Astfel deoarece google vrea sa ofere doar rezultate relevante si neavand multe alte site-uri asemanatoare pentru comparatie nici nu va filtra rezultatele pentru aceasta cautare, comparativ cu cele ale unui site nou ce vrea sa rank-eze dupa “imobiliare” , unde competitia este mult prea mare, iar timp de comparare si analiza cresc simtitor.
Am intrat, cum pot sa ies ?
Odata ajuns in Sandbox nimeni nu stie pentru cat timp esti putin penalizat as spune , asta in caz ca nu folosesti metode ilegale de promovare si continutu furat din alte parti. Daca unii spun ca folosind google adwords putem scurta timpul de filtrare, lucru total FALS . Sigurul lucru pe care il poti face este sa astepti si sa te ocupi periodic de promovarea siteului tau si improspatarea lui cu continut de calitate.
Dintre toate motoarele de cautare nici yahoo nici bing nu au aceasta draguta functie pentru proprietarii de siteuri.
O noua dovada a faptului ca Google face permanent update de page rank si “premieaza” siteurile de calitate este si cazul concret in care ziarul online infomm.ro a primit page rank 3 in doar 2 saptamani de la lansare . Data trecuta am anuntat indexarea lui in doar 6 ore de la lansare.
Explicatia personala pentru acest page rank ar fi linkurile de calitate care il sustin si continul original si updatat zilnic de catre echipa de jurnalisti care se ocupa de acest site. Astfel pentru cei interesati de PR pt siteurile personale pot afirma ca inscrierea in mii de directoare web este tot mai prost rasplatita de google in ultimul timp, importanta ridicata avand linkurile naturale provenite din posturi originale despre acel site. O nemultumire in acest sens este faptul ca nu toti avem un Trust Media in spate pentru a creea un BUZZ atunci cand se lanseaza un site.
Se pare ca google da o mai mare importanta site-urilor mari, avand un trust mult mai mare legat de continutul de calitate si update-ul permanent al informatiei in site.
Se pare ca tot mai multi clienti au auzit de servicii seo si avantajele acestor servicii pentru afacerilor lor online. Majoritatea acestor clienti isi dau seama de necesitatea acestor servicii abia dupa o perioada de 3-6 luni timp in care situl este online dar nu sunt comenzi pentru serviciile sau produsele oferite.
Dupa ce-si iau iniman dinti apeleaza la consultanta seo pentru a cere parerea celor in conostinta de cauza despre aces domeniu. Pe urma urmeaza discutiile lungi si plictisitoare din puctul de vedere al clientului care de la inceput iti spune “sa-i dictezi” lu’ google sa-i pune situl lui pe prima pozitie daca se poate din urmatoarea zi. Clientii nu inteleg ca serviciile seo necesita munca pe o lunga perioada de timp, primele rezultate vizibile putand fi observate dupa 2 luni de munca ( optimizare on site, link building, prezentari media etc. ) . Multi nu-si cunosc nici principalii termeni ( cuvinte cheie ) dupa care vor sa le fie gasita pagina, optand pentru cuvinte sau legaturi de cuvinte uzuale doare in limbajul lor , dar un audit seo le lumineaza mintea si astfel incep sa-ti asculte parerile. Sunt si clienti care isi sustin ideea ca situl lor sa fie promovat numai dupa cuvintele specificate de el pentru ca “el stie” ca asa e bine si asta cauta clientul. Dinou acest lucru nu dureaza mai mult de 3-6 luni pentru ca se observa faptul ca desii serviciile seo au fost bine facute si pagina iese in fata la cautari comenziile nu vin.
Sunt multe firme bune in tara care ofera de servicii de promovare web . Daca a-ti ajuns sa le cereti parerea si sa primiti raspunsuri mai bine sa-si faca ei treaba cum o stiu mai bine, fara a intervenii cu “idei”. Sugerez optimizare si promovare regionala, despre care am sa mai vorbesc.
In numai 6 ore dupa lansarea oficiala a ziarului online infomm.ro acesta a fost indexat in google ( mentionez ca site-ul aparea in google la cautari, nu a fost doar scanat de google spider ) . Primele posturi cu link spre site au fost de pe blogul pesonal si blogul SilkWeb , aceste fiind destul de bine vazute in “ochii” motoarelor de cautare si fiind pe servere diferite.
Inainte de lansare nu s-a discutat nicaeri in lumea virtuala despre acest site, cu atat mai mult nu s-au pus link-uri sau bannere spre el.
Pasul urmator pentru acest site este realizarea serviciilor seo printr-o campanie de link building plus bannere publicitare in reteau proprie si nu numai.