• You are here:
  • Home »
  • marketing online

Category Archives for marketing online

Campanii electorale online

Shares

campanii-electorale-onlineCresterea numarului de utilizatori de internet si vanzarile de calculatoare din ultimii ani a dus la diversificarea mediilor de promovare a campaniilor electoarale din Romania.

America da tonul! Desii in 2004 in campania pentru Primaria Bucuresti, Basescu a  folosit jocul online Castigi cu Ardeiul exemplul sau nu a fost un model e urmat pentru alti politicieni autohtoni.  Barack Obama este cel ce a tonul campaniilor electorale online, chiar si pentru politicienii din Romania,  avand si cea mai scumpa campanie online din toate timpurile ( peste 7.97 milioane de dolari ) dintre care  Google a luat 3.5 milioane de dolari, Yahoo a primit 673.000 de dolari iar Facebook a incasat 467.000 de dolari.

Politicienii romani se rezuma numai la blogurile personale si paginile partidelor din care fac parte. Nici aici nu sunt prea ocupati de prezenta online, astfel blogurile fiind lasate in paragina ani de zile ( pana la urmatoarea campanie ). Dintre toti politicienii nostri blogul lui Iliescu este cel mai cunoscut si actualizat. Astfel lipsa nationala de educatie pentru online ii tine la distanta si pe politicieni de siteurile de socializare, fiind prea complicate pentru a le utiliza. ( Chiar si Twitter ??? )

Cum se face ?
Daca tot nu sunt ochii deschisi bine pentru prezenta pe internet , nu se deschid nici buzunarele pentru publicitate, dar cu bugate mai mici si putina munca orice politician de la mic la mare isi poate face cunoscuta prezenta online si interactiona cu populatia.

Astfel se poate achizitiona un domeniu pe care se pune un blog. Ce sa contina blogul ? O poza, un mic CV si macar un articol/comunicat de presa pe saptamana, unde se poate povestii despre realizarile facute, intalnirele avute, planuri de viitor etc.
Daca multe interviuri la TV se platesc, adaugarea clipurilor video pe Youtube este gratuita si ajuta mult la cresterea notorietatii numelui, astfel un interviu postat pe Youtube poate fi foarte usor pus pe blog.

Feedback de la populatie
Plateste lunar cate o scurta campanie prin bannere pe site-urile locale si eventuale sondaje de opinie pentru a afla parerea populatiei sau problemele acestora. Sondajele merg bine si pe blogul personal.
Dece bannere platite ? Pentru ca sa afle de tine si cei mai putini interesati de politica, dar curiosi ce se intampla in oras/judet. Multi sunt afectati de problemele sociale si economice locale si ar fi curiosi sa afle cine ar putea rezolva aceste probleme.

Campaniile electoarale nu se fac numai inaintea alegerilor, aceste trebuie sustinute mereu pentru o buna relatie cu alegatorii.

Facebook si rivalii

Shares

twitter_facebookDesii Facebook are peste 227 milioane de utilizatori din toata lumea este serios amenintat de siteul de microbloging  Twitter care a avut o crestere de peste 700% in ultimul an. Momentan acesti doi moguli ai retelelor sociale se lupta pentru atragerea a cat mai multor publicitari.

In luna iulie 2009 Burson-Marstellera realizat un studiu din care reiese ca 32% dintre companii opteaza pentru  blogul propriu, in timp ce 29% sunt prezente pe Facebook, iar restul de 54% sunt pe Twitter. In Romania sunt active peste 7.500 de conturi pe Twitter.

Lista cu o parte din rivali Facebook :

Site-ul chinezesc de socializare Qzone.qq.com a fost lansat in 2005 si are 200 milioane de utilizatori

In Anglia Habbo.co.uk a strans 138 milioane utilizatori din anul 2000

Lansat in 2002, inainte de de MySpace, Facebook si Twitter , site-ul american Friendster.com a adunat 105 milioane utilizatori.

hi5 a fost lansat in 2003 , avand disponibile 37 de limbi pentru utilizatorii sai a aduna 80 milioane de membri, acesta fiind foarte iubit de catre tinerii din Romania.

Europeanul Netlog lansat in 2003 are peste 42 milioane de membri inregistrati.

A nu se uita faptul ca retelele sociale sunt canale importante pentru promovarea afacerii .

Comunicatele de presa cresc traficul spre site-ul tau

Shares

comincate-de-presaMereu incercam sa ajungem in prima pagina la google dupa anumite cuvinte cheie, dar nu tot timpul iese treaba cum vrem noi. Se vorbeste prea putin despre cum ajuta campaniile prin Comunicatele de presa la serviciile SEO legate de site-ul tau, asta deoarece multi cunoastem conceptul traditional ale acestor cominuicate, si anume ca fiind un fel de stiri transmise cu efect de scurta durata. Menirea comunicatelor de presa este aceea de a informa lumea cu noile aparitii din diferite domenii, de la aplicatii web, la site-uri sau produse.

De obicei orice facem avem tendinta de a trimite un scurt comunicat pentru ne
“lauda” chiar si prin twitter care momentan este cel mai rapid mediu de comunicare/socializare online.

Am mai discutat despre seo, stim ca este foarte important sa atragem back link-uri de calitate spre site-ul nostru pentru a obtine o buna pozitionare in google. Cele mai relevante link-uri sunt cele care provin dintr-un site din nisa noastra, astfel daca vindem haine este mult mai importanta un link venit dintr-un site dedicat modei, decat de pe un site cu materiale de constructii.

Sa revenim la Comunicatele de presa care sunt de mai multe tipuri.

1) Comunicatele gratuite care nu permit plasarea unui link in informatia publicata pe site, acestea fiind moderate si neavand nici un beneficiu SEO pentru noi.

2) Comunicatele cu link-uri permise, dar nu cu acora text. De obicei acestea permit plasarea unui siplu link spre home page-ul site-ului nostru ex: www.silkweb.ro

3) Comunicatele de presa platite permit plasarea link-urilor in articole cu ancorele dorite, acestea fiind cele mai benefice cand este vorba de SEO. De obicei site-urile care cer o taxa pentru publicarea unui articol au un page rank mare si foarte bine vazute de catre motoarele de cautare, importanta fiind si vechimea acestor domenii si notorietatea lor fiind lansate in urma cu ani de zile.

Cum ne creste taficul ?

1) Traficul direct, prevenit dupa publicarea cominicatului de presa si preluarii acestuia de catre alte site-uri, care de obicei lasa link-ul spre sursa beneficiarul acestuia.

2) Abonatii la noutati legate de domeniul tau de activitate. Majoritatea site-urilor mari au utilizatori abonati pe diferite categorii, acestia primind constant cominicatele date. Si majoritatea marilor site-uri de stiri preiau cominicatele de presa pentru a le posta mai departe, astfel informatia ta ajunge la mai multi comsumatori de internet care au posibilitatea si de e accesa link-ul spre site-ul tau.

3) Motoarele de cautare. Un bun comunicat de presa atrage in scurt timp multe link-uri naturale care au o valoare forarte mare din punct de vedere SEO, astfel in scrut timp reusind sa obtii pozitii de top in google, acesta fiind principala sursa de trafic in Romania.

Cum pregatim un comunicat de presa ?

Un bun cominicat de presa nu trebuie sa depaseasca 500 de cuvinte, pentru a nu plictisii cititorul, de altfel oricine vede un text prea lung inchide pagina imediat neavand timp sau chef sa citeasca atat.Fa cominicatul astfel incat cititorul acestuia sa fie interesat de site-ul tau, ca acesta sa dea click pe link-ul de jos.
Titlul acestuia trebuia sa atraga neaparat priviri si interes. Totul se povesteste la persoana a treia; despre carcarteristicile unui produs/serviciu, beneficii dupa si in timpul utilizarii. Se recomanda folosirea sinonimelor in locul abuzului de cuvinte cheie, astfel continutul sa fie cat mai natural ( am mai discutat despre seo si continut ).
Includerea datelor de contact este obligatorie la sfarsitul cominicatului publicat.

Vrem educatie pentru online

Shares

tastareTot mai mult de discuta despre educarea clientilor pentru online sau pur si simplu educarea consumatorilor de internet. Cine vrea sa faca aceasta treaba? In primul rand blogeri si webmasterii marilor site-uri, care defapt sunt si acestia impartiti in mai multe “bisericute” .

Toti vor multa socializare in online cand defapt fiecare trage numai pentru oala lui. In zilele azi toti sunt “zeii internetului” care daca ia pe cineva la misto pe blogul lui (singurul mare proiect) este idolizat de toti membri tribului si incurajat la fapte mai mari. Toti vorbim de marketing online unde se stie ca e nevoie de Google pentru o buna promovarea a proiectelor personale si chiar a blogurilor, dar nu suntem deacord cu un coment bun daca autorul comentariului si-a pus un titlu pe link care l-ar ajuta mai mult in acest sens. Dece sa pui un link spre articolul care ti-a placut daca nu e scris de cei din turma ta , mai bine sa-l ataci sau sa te inspiri din cele spuse pentru a crea un nou “articol de succes” ridicandu-ti rangul de zeu. Nu toti suntem la fel de buni in anumite domenii, dar asta nu inseamna ca x-ulescu trebuie laut la misto pentru ca il simt mai bun ca mine si nu imi convine.

Cat timp cei care fac treaba sa mearga si o fac bine pentru online-ul din Romania nu sunt uniti la un nivel mai mare decat tribul si de aici cam fiecare pentru el (sunt multi care se simt dar nimeni nu recunoaste) dezvoltarea acestui mediu merge meu greu. Cui ii convine cand mai apare o firma din afara si incepe sa vanda publicitate sau alte produse clientilor din Romania , cand foarte bine acesti bani pot ramane in tara chiar in buzunarele noastre.

Nu sunt impotriva atacurilor spre cei ceare fac spam sau vor sa prosteasca  clienti profitand de gradul scazut de educatie pentru mediul online, dar comunicand la un al nivel pot fi mai usor eliminati si acesti “infractori” ai internetului.

Promovarea afacerii in retelele sociale

afaceri in retele socialeIn lumea exista tot mai multe retele sociale precum Myspace sau Facebook si mai nou servicii de microblogging precum Twitter.  Se spune ca prezenta ta in aceste retele sociale face ca afacerea pe care o sai sa fie mai cunoscuta, iar numarul potentialilor clienti ar creste. Personal nu sunt prezent in multe retele sociale si pe unde sunt inca nu am activitate ridicata.

Utilizand aceste retele ai posibilitatea de a socializa altfel cu colegii tai, prietenii acestora chiar si viitori posibili clienti, avand posibilitatea de a oferii informatii in timp real tuturor celor interesati, publicul fiind in mare parte targetat, majoritatea utilizatorilor facand parte in diferite grupuri de interes. Folosind aceste metode de promovare dispar problemele financiare, doarece inscrierea pe aceste siteuri este gratuita , iar timpul necesar utilizarii serviciilor oferite pentru a transmite sau prelua informatii este nepretuit.

Daca pana acu am prezentat beneficiile reteleleor sociale sa vorbesc si despre problemele ce pot sa apara abuzand de aceste medii de comunicare online. Astfel utilizand prea mult Twitter, Facebook, LinkedIn, Myspace cu informatie nertagetata duce la o pierdere de timp fara beneficii, care in timp iti va atrage afacera in jos, pentru ca asa se obtin prea multi  “timpi morti” in care se poate realiza ceva concret. Nu toata lumea este interesata de serviciile / produsele tale, trebuie utilizate doar grupurile de interes pentru o corecta promovare.

Din dorinta de a fi cat mai popular si cat mai urmarit de membri acesor retele uneori ajungi sa oferi informatii mult prea importante afacerii tale , iar odata facut acest pas nu mai poti da inapoi, cat despre eventualele consecinte nu cred ca are rost sa vorbesc.

Deci am vazut ca exista atata lucruri bune cat si mai putin bune utilizand retelele sociale ca medii de comunicare, acum ar trebuii sa facem un echilibru pentru a nu cadea in extreme.

Tinteste unde trebuie ! Nu trebuie sa fi prezent in cea mai mare retea sociala din lumea pentru a-ti castiga popularitate si clienti, trebuie sa fi prezent acolo unde iti este locul. De exemplu se stica ca mySpace este o retea sociala dedicata celor din industria muzicii, iar daca afacerea ta nu este in aces domeniu, nici prezenta ta aici nu isi are rostul. Pentru a intra in relatii cu cei din instrustia ta LinkedIn este solutia perfecta, aici pot aminti de Lucrez in IT , un site dedicat Romanilor din industria IT , unde am avut si eu prima prezenta .

In concluzie mentionez ca nu conteaza in cate retele sociale esti prezent si cat de mult activezi acolo, important este sa fi cat mai eficiet pentru publicul tau tinta.