Sistemul de afiliere de la eMAG.ro a trecut cu brio primul an de activitate. In martie 2009 cel mai mare magazin online din Romania lanseaza platforma de afiliere eMAGProfitShare .
Aceasta platforma permine afisarea reclamelor prin widget-uri cu produse promovate de eMAG pe toate site-urile inscrise in retea. Folosind acest sistem vizitatorii site-ului tau pot fi la curent cu ultimele noutati in materie de produse IT&C sau electrocasnice, iar notorietatea si increderea data de furnizor ii poate transforma mult mai rapid in clienti pentru produsele promovate de tine. Fiecare comanda finalizate de un client ajuns pe emag prin intermediul site-ului tau va fi recompensata cu un comision de 3% din valoarea comenzii.
eMAG ProfitShare in cifre (are cu ce se lauda)
In aceasta perioada 9000 de site-uri au ales ProfitShare ca forma de monetizare din care doar 4000 au ramas active. Acestea au generat peste 800 de milioane de afisari si peste 1,7 milioane de click-uri. Comisioanele acordate prin acest sistem de afiliere au fost de 235.000 RON.
Pentru consultanta online in vederea monetizarii site-urilor prin intermediul acestui program de afiliere ma poti contacta prin formularul de contact sau printr-un simplu comentariu.
Dupa acest BUZZ dat cu rapoartele, oare cate site-uri se vor adauga retelei de afiliere eMAG ProfitShare ?
Incet dar sigur Yahoo isi face intrarea pe piata romaneasca de publicitate online, astfel compania americana a lansat yahooadvertising.ro site dedicat exclusiv vanzarilor.
Siteul contine informatii despre audienta retelei de publicitate Yahoo din Romania, date si statistici referitoare la trafic cat si solutii de promovare. Acest proiect a fost initiat de Media Cafe – companie care anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de circa 2.5 mil euro provenita din vanzarea spatiilor publicitare in Yahoo Mail si Yahoo Messenger .
Cateva informatii de baza legate de audienta Yahoo in Romania sunt prezente mai jos :
• 7,9 milioane utlizatori unici in luna ianuarie 2010
• 4,8 milioane utilizatori romani de Yahoo! Mail
• 5,7 milioane utilizatori romani de Yahoo Messenger
• peste 2 miliarde afisari generate lunar
• 9 din 10 utilizatori de Internet folosesc saptamanal Yahoo!
• 53% barbati, 47% femei
Yahoo Advetising ofera solutii profesionale pentru promovarea afacerilor pe internet prin CPM, CPC, CPA, Lead generation, Rich media, Mobile advertising, Targetare, Monitorizare si evaluare .
wall-street.ro este sursa de inspiratie pentru primul site yahoo in .ro
La inceputul anului 2010 Google a incercat sa reporneasca activitatea de promovare online prin serviciul Adwords. Prin acest serviciu utilizatorii pot beneficia de publicitate online masurata prin PPC (pay per click), mai precis, platesti doar ce primesti. In lunile ianuarie si februarie majoritatea posesorilor de conturi google au primit cupoane de reducere Google AdWords cu valaore de 150 sau 280 lei.
Multi au testat cu emotie acest serviciu, alti au vazut un succes dupa utilizarea acestuia, dar ca si in fiecare padure noua apar repede si “uscaturile” in cazul de fata cei care au incercat sa vanda aceste cupoane sau sa profite de slaba educarea a publicului pentru mediul online. Trebuie stiut faptul ca aceste cupoane sunt valabile numai pentru conturile noi create si se pot folosi numai o singura data.
Aceasta cuponiada de la Google AdWords a generat si noi idei de start-up in domeniul marketingului online , mai precis peste noapte, precum ciupercile dupa ploaie au aparut si firmele “specialeizate in domeniu” care ofera solutii de promovare prin serviciul de publicitate online AdWords. Majoritatea cer comisioane fara a da acces clientilor la eventualele statistici si rapoarte.
Cum se face? Se iau cateva mii / zeci de mii de adrese de email, se fac 2-3 site-uri / bloguri pe subodmenii gratuite unde “expertii” explica cum garanteaza ei cele mai mari vanzari si cele mai bune pozitii in google si se trimit ofertele (SPAM). A fost greu ?
Grav este faptul ca sunt multe firme, agentii de turism chiar si magazine oline care cad in plasa acestor noi “experti” in internet marketing (SEM). Sfatul meu ar fi ca cei ce primesc astfel de oferte sa nu le dea crezare , sa nu fie tensati de garantia succesului promis de acestia si sa nu fie atrasi de cele mai mici preturi legate de serviciile online. Niciodata o firma serioasa din domeniu nu va promite marea cu sarea si nu va garanta alte rezultate ce nu depind de ei, inafara de garantia unui produs final reusit.
In acest domeniu domeniu o firma poate garanta un web design original, texte si informatii autentice fara copy-paste de la concurenta, un site curat , bine optimizat atat din punct de vedere al incarcarii cat si optimizat pentru motoarele de cautare, practic o firma poate garanta petru ce face.
Nici o firma nu poate garanta locul 1 in google sau pozitii de top, asta din simplu fapt ca google nu este a lor, dar la aceste rezultate se poate ajunge cu multa munca si investitie financiara.
Efectul acestei cuponiade se va simti si in castigurile generate prin Google Adsense.
Tu cand ai de gand sa folosesti Google AdWords si cum ?
Google face pasi tot mai mari in dezvoltarea serviciilor de publicitate pe telefoanele mobile.
Ultima optine in acest sens ar fi integrarea numerelor de telefon in reclame adwords cu posibilitatea de a suna direct la acel numar de pe telefonul mobil (click to call).
Aici se poate vedea o scurta prezentare a celor spuse mai sus.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A-YfV2ZuJkc&feature=player_embedded[/youtube]
Crezi ca reclamele pe telefoanele mobile reprezinta viitorul industriei din publicitatea online?
Daca anul trecut toata lumea lansa site-uri pe fel si fel de nise, cu gandul la castiguri cat mai mari si daca se poate imediate, anul acesta tot mai mult se indreapta spre monetizarea acestor site-uri.
A monetiza un site inseama a aplica cea mai sigura si corecta metoda de a castiga bani din acel site.
Majoritatea antreprenorilor romani viseaza inca “cai verzi pe pereti” si le zboara mintea la castiguri demne de cartea recordurilor, acestii fiind influentati de top 10 tranzactii it pe piata mondiala in 2009 , vanzarea autovit.ro sau vanzarea emag . Asa ca tot mai multe bloguri facute peste noapte cu materiale copiate se scot la vanzare, tot mai multe companii lanseaza comunicate cu investitiile “uriase” care le-au facut in dezvoltarea paginilor web. Investii in portale web se fac, dar in Romania nimei nu investeste real sute de mii de euro.
Exista mai multe metode de a monetiza un site, iar mai jos am sa enumar cateva dintre acestea cu mici explicatii.
Google AdSense – este cea mai cunoscuta metoda de a face bani din site-uri si bloguri. Am scris despre google adsense pe site-urile romanesti si un articol despre cei dezamagiti de google adsense .
Programele de afiliere – reprezinta o sursa buna de castig pentru blogurile de nisa. Munca pentru continut de calitate se poate monetiza foarte usor prin aceste proiecte. Eu momentan am abandonat un proiect pentru afiliere dar am scris putin despre afiliere.
Publicitate online – toata lumea face, toata lumea se lupta pentru a castiga cat mai multi bani din bannerele afisate pe site-urilor lor. Toti vor sa genereze cat mai mult trafic pentru a vinde bannere. Indiferent de sursa de trafic, indiferent de varsta si preferintele vizitatorilor webmasterii vor sa vanda bannere prin CPM ( cost per mia de afisari ), prea putini fiind cei care accepta PPC ( plata per click ). Eu am un blog personal, nu comercial, bannerele publicate sunt doar pentru proiectele personale sau puse gratis pentru clientii Silkweb.
Articole platite – se poarta in general la bloguri. Acesta fiind tot mai raspandit mod de monetizare a unui site/blog. Campaniile de promovare pe bloguri sunt foarte eficiente daca sti cum sa le faci, dar si aici putini sunt cei realisti. Unii cer sume aberante pentru postarea unui articol tip reclame, iar altii habar nu au cu ce se mananca treaba asta, cum e si Gogu care ieri si-a facut un blog si blogspot sau wordpress si azi cere bani petru un articol.
Link-uri platite – (atentie la Google). Vanzarea / cumpararea de link-uri este ILEGALA, dar in acelasi timp eficienta pentru site-urile de nisa. Daca tot esti hotarat sa cumperi link-uri alege bine site-urile pe care te intereseaza sa ai link.
RSS Feed – daca ai un blog bun, cu multi abonati la RSS poti deasemenea cere bani pt articolele scrise de tine, mesajul ajungand astfel la toti cei interesati de ce ai scris tu, iar daca blogul tau prezinta informatie de calitate, mesajul trimis ajunge exact unde trebuie.
Sondaje si chestionare platite – o alta metoda de a face bani este de a cere bani pentru realizarea sondajelor online pe pagina ta. Personal am facut publica categoria de sondaje online .
Conturi platite – daca ai un site autoritar un domeniu (un portal bun, nisat) se pot cere bani pe conturile celor care vor sa foloseasca serviciile oferite de tine. ex: adaugare anunturi, publicare oferte, surse de informatii etc. Daca alegi o astfel de monetizare pe site-ul tau, ar fi corect sa uiti de celelalte, pentru ca nu e corect fata de clientul care a platit contul ca tu sa-i alungi eventualul client printr-un banner sau link platit de altcineva.
Stabileste de la inceput metoda de monetizare pentru proiectele tale online si nu abuza de toate. Arata ca esti mai destept decat restu si nu merge pe ideea clasica “cate putin din toate” !
[poll id=”10″]
Eu am enumerat numai cateva metode de a monetiza continutul unui site, cei interesati pot lasa comentarii cu alte metode de a castiga bani din bloguri.