Mai nou toata lumea vrea sa vanda online. Magazinele virtuale se inmultesc precum ciupercile dupa ploaie. Aproape orice nou jucator intrat in acest tip de afacere isi doreste de la inceput cel mai tare script pentru magazine online , lucru total gresit din punctul meu de vedere.
Daca tot esti la inceput de drum, ar fi indicat sa o iei cu inceputul, adica cu o functionalitate de baza pentru magazinul tau. Sunt anumite functii de baza care se potrivesc oricarui magazin indiferent ce produse ar vinde, restul functionalitatii se adauga pe parcurs, dupa nevoile clientilor, nu dupa capul nostru.
Un design placut, atragator si personalizat pentru produsele ce se vrea a fi vandute.
Categorii de produse bine definite si eventaul subcategorii, totul facut in asa fel incat orice posibil client sa ajunga la produsul dorit cat mai rapid.
Pozele sunt principalul factor de decizie pentru orice client, astfel este indicat ca orice produs sa fie prezentat din mai multe unghiuri si eventual pe mai multe culori daca este disponibil, exmple : bocanci nike , sunt prezentati din doua unghiuri, cizme puma dama , prezentate in cele 2 culori disponibile.
Disponibilitatea produselor, este important pentru clienti sa vada daca acel produs este sau nu in stoc sau se poate aduce pe comanda. Tot aici se poate vorbii despre marimi si culori diferite pentru anumite produse.
Butonul de actiune “adauga in cos” , acesta trebuie diferentiat fata de restu butoanelor din magazin si pus cat mai la vedere ( la indemana clientilor ) pentru ca acestia sa-l poata accesa cat mai usor.
Produse recomandate , desi este o functie de baza inca multe magazine nu o folosesc prea mult. Daca un produs prezentat pe site merge intr-o combinatie buna cu alte produse din magazinul tau, acest lucru trebuie adus la cunostinta eventualilor clienti, fiind totodata o metoda de a creste vanzarile din magazinul tau. Exemplu: camasa roz merge foarte bine cu pantalonii gri sau botinele pink.
Elementele SEO , acestea aduc traficul cel mai de calitate pe magazinul tau online. Este indicat ca fiecare titlu de categorie sau numele produselor in partea de detalii sa fie scris cu H1. Toate url-urile trebuie sa fie seo friendly si pe cat posibil unicate precum page title si meta description de la fiecare categorie sau produs. A nu se uita si de optimizarea pozelor prin folosirea unor nume friendly, cat si a atributului “alt“.
Forumularul de comanda , trebuie sa fie foarte clar si natural pozitionat in site dupa ce clientul acceseaza butonul “adauga in cos“. Este foarte important ca orice client sa poata efectua cumparaturi din magazinul tau fara ca acesta sa fie obligat la o inregistrare cu user si parola.
Elemente de promovare si socializare. Pentru ca s-a vorbit despre cum ajuta un blog afacerea ta , este o necesitate ca orice magazin sa aibe un blog unde se pot prezenta mai detaliat produsele noi sau categoriile, precum si alte informatii utile pentru clienti. cozafashion.ro are instalat un blog despre haine pentru femei . Iar daca tot vorbim despre socializare si cuminicare, dece ar lipsi contul de twitter pentru magazinul tau ? Daca nu vrei sa socializezi si sa cumunici rapid cu posibili clienti poti renunta la contul de twitter desi nu ar fi prea indicat. Despre cum poti folosi twitter pentru magazinul tau online am sa vorbesc intr-un alt articol.
Daca vrei sa faci o afacere de durata in comertul electronic, trebuie sa stii in permanenta ce spun clientii. Poti afla direct de la ei eventualele probleme care apar in magazinul tau si poti lua masuri rapid. Aceasta este cea mai buna modalitate de a adauga o functionalitate eficienta magazinului tau si in plus se genereaza un FAQ dinamic.
Prin platforma SilkMart special dezvoltata pentru crearea de magazine online, firma SilkWeb isi propune sa realizeze cele mai eficiente magazine virtuale pentru clientii sai.