Cu totii stim sau ar trebui sa stim ca in 2012 promovarea unui proiect strict prin
SEO nu mai este suficienta. Utilizarea serviciului
Google AdWords pare a fi tot mai frecventa in ultima perioada, iar cel mai important lucru din toata ecuatia asta este ca testand si masurand rezultatatele obtinute de ambele metode de promovare putem combina aceste servicii in avantajul nostru.
Timpul de obtinere a unor rezultate vizibile din SEO devine tot mai mare, asta datorita numarului mare de situri care apar, datorita faptului ca o parte din firmele concurente investesc bani in acest serviciu si nu in ultimul rand pentru ca motoarele de cautare au inceput sa favorizeze continutul publicat pe retelele sociale. Deci masurarea si interpretarea rezultatelor dureaza ceva mai mult timp.
Campaniile Google AdWords pot sa ofere rezultate imediate, acestea putand fi masurate si interpretate in cel mai scurt timp, lucru extrem de important in strategia de promovare a unui proiect.
Performanta cuvintelor cheie
Sti ca scopul final al oricarei campanii de promovare este obtinerea unui ROI cat mai mare. Cand vine vorba de promovarea prin Google ne gandim clar la cuvinte, pentru ca aici tot sistemul se invarte in jurul interogarilor facute de utilizatori in motorul de cautare, deci stabilirea cuvintelor cheie intr-un proiect are un rol extrem de important.
Nu toate cuvintele cheie vand : majoritate clientilor prefera cuvintele cheie “mari” , “grele” care defapt sunt cele cu cea mai mare concurenta in SEO dar totodata si cele mai scumpe cand vine vorba de PPC (pay per click) . Aceste cuvinte sunt generaliste, eu le numesc strict informative pentru ca aduc in trafic mare de vizitatori in site doar cu scopul de informare despre un produs / serviciu, nu cu scopul de cumparare / achizitie. Despre alegerea acestor cuvinte am sa scriu mai detaliat intr-un viitor articol.
Putem testa rapid performanta cuvintelor cheie de regula in prima campanie de Google AdWords. Vezi care este algoritm-ul google adwords si cand e bine sa folosesti aceasta metoda de promovare la proiectul tau.
Dupa ce ai identificat cuvintele cheie cu o rata de conversie cat mai buna, poti incepe optimizarea pagini web tinand cont de cateva sfaturi de baza pentru seo si continutul unui site si avand mare grija de structura acestuia.
Cum obti un CTR (rata de click) mai mare
CTR – reprezinta rata de click a unui anunt din google sau a unui rezultat organic afisat de motorul de cautare, in functie de numarul de afisari al acestuia. In contul de AdWords acest indicator este forte rapid de gasit, iar pentru a vedea CTR-ul din SERPS putem accesa contul de webmasters tools . Rata de click este influentata de mesajul transmis utilizatorilor, numele titlului ales si link-ul vizibil.
Pentru ca in mod corect intr-un grup de anunturi din AdWords este indicat sa ai mai multe varinate de mesaje pentru acelas anunt, aici se poate testa reclama cu cel mai mare CTR , lucru care te poate ajuta in SEO la optimizarea tag-ului meta description.
Promit sa revin cu articole legate de imbunatatirea ratei de click si despre optimizarea campaniilor din AdWords.
Tu cum iti optimizezi campaniile de adwords, ce informatii relevante mai folosesti in SEO ?