Cei mai importanti jucatori de pe piata romaneasca de vanzari online au fost invitati intr-o editie speciala a emisiunii iLikeIT, pentru a discuta despre unul dintre cele mai asteptate evenimente: BLACK FRIDAY 2014.
Invitatii acestei editii speciale au fost:
Este prima intrebare pe care si-o pun mai nou retailerii din Romania. Multi au inteles deja puterea online-ului in generarea de vanzari, altii sunt in curs de intelegere, iar restul mai cauta raspunsuri.
Daca cei de afara au inteles ca online-ul are o piata globala, cei din Romania, trebuie sa inteleaga ca internetul este evadarea lor din zona geografica a unui oras sau judet spre national si chiar mai departe, daca reusesc sa inteleaga suficient de bine acest fenomen numit ecommerce.
Marketing si Tehnologie
Fie ca este vorba de vanzari online sau offline, marketing-ul si tehnologia sunt cele care stau la baza comertului, iar odata cu dezvoltarea si imbunatatirea acestora, cifrele afacerii tale pot creste considerabil.
Oamenii de vanzari, oamenii care asigura suportul, garantia, logistica marfii, contabilitati, intrari, iesiri, investitii si profituri sunt alte puncte comune ambelor medii in care se fac vanzari.
De Ce Online ?
Pentru ca este mult mai simplu, pentru ca aici imbinand marketing-ul si tehnologia obtii rezultate bune mult mai rapid, poti lua sau schimba decizii de la o ora la alta, poti comunica si masura feedback-ul chiar in timp real.Citeste mai mult
Inca de la inceputul oricarui proiect online trebuie avut in vedere modul de abordarea a clientilor prin intermediul site-ului, targetul de varsta si nisa.
Audienta site-ului. Vizitatorii sunt de obicei cei care cauta raspunsuri la diferite probleme. De multe ori acesti utilizatori sunt mai putin experimentati la utilizarea internetului decat cel ce are site-ul. Daca o pagina web nu acapara interesul utilizatorului in primele 8-10 secude dupa “aterizare” acesta va cauta informatia dorita in alta parte.
Aproape orice site vinde, atunci cand vizitatorul ajunge in landing page nu sta mai mult de 8 secunde, pentru a vedea informatia legata de produs, produsul, astfel acestea trebuie atent puse pentru a transforma vizita intr-o actine de cumparare.
Cand construiesti esti obligat sa dai cat mai multe raspunsuri scurte si la subiect vizitatorilor tai, iar butoanele de actiune ( adauga in cos, cumpara sau contact ) trebuie puse cat mai natural. Vizitatorul nu trebuie sa fie plictisit de multa informatie aruncata in site doar de dragul de a avea continut mult, nu uita de calitatea acestuia.
Daca designul web al pagini tale este in tema cu modul de afacere desfasurat, iar informatia data publicului este originala si de calitate atunci iti vor creste sansele de a convertii vizitatorii in clienti.
Limbajul folosit. Daca ai o idee de targetul posibililor tai clienti ar fi indicat sa folosesti un limbaj cat mai comun cu acestia. Exemplu : daca ai un magazin cu scule si unelete pentru meseriasii din constructii, nu te poti adresa in termeni foarte IT si nici prea elevat, foloseste un limbaj natural, pe intelesul clientului.
Am mai spus si alta data ca orice site este o afacere de care trebuie sa te ocupi zilnic, iar dupa un tip vin si rezultatele, dupa cum spune si proverbul:” dupa munca si rasplata“.
Simpla cunoastere a utilizarii internetului nu este suficienta pentru a porni o afacere online. Pentru servicii de consultanta online pot fi contactat oricand.
Dupa cum bine se vede mi-am schimbat design-ul la blog si adaugat noi functionalitati , ce-a mai importanta fiind lansarea propriului magazin online unde am sa adaug anunturi cu diferite servicii sau produse puse spre vanzare, obiecte personale sau ale cunoscutilor. Majoritatea produselor virtuale ( pagini web, magazine online, aplicatii flash, soft-uri utile sau alte servicii ) sunt realizate de catre echipa SilkWeb . Fiecare anunt publicat v-a fi insotit de un post informativ strict la subiect.
Atras fiind de serviciile de hosting si afiliere am hotarat sa adaug moment cateva bannere de la cei mai importanti furnizori de astfel de servicii pe plan mondial, urmand a posta periodic reviews despre aceste firme si serviciile lor de gazduire web .
Comertul electronic ia amploare tot mai mult in Romania . In ciuda crizei mondiale vanzarile online nu au de suferit , din contra sumele cheltuite online cresc in raport cu anul trecut aceeasi perioada.
Implementarile de procesatoare de plati online sunt tot mai frecvent intalnite in ultima perioada, asta pentru ca proprietarii magazinelor virtuale sa satisfaca mai rapid nevoile clientilor. Plata online cu cardul bancar este ce-a mai raspundita forma, urmand paypal si microplatitle prin SMS.
Din propria experienta pot spune ca suma vanzarilor online alea clientilor (proprietari de magazine virtuale ) ale firmei SilkWeb au depasit suma de 50.000 eur in mai putin de 1 an. SilkMart este viitorul proiect al firmei special dedicat magazinelor virtuale si a comertului online