Cresterea numarului de utilizatori de internet si vanzarile de calculatoare din ultimii ani a dus la diversificarea mediilor de promovare a campaniilor electoarale din Romania.
America da tonul! Desii in 2004 in campania pentru Primaria Bucuresti, Basescu a folosit jocul online Castigi cu Ardeiul exemplul sau nu a fost un model e urmat pentru alti politicieni autohtoni. Barack Obama este cel ce a tonul campaniilor electorale online, chiar si pentru politicienii din Romania, avand si cea mai scumpa campanie online din toate timpurile ( peste 7.97 milioane de dolari ) dintre care Google a luat 3.5 milioane de dolari, Yahoo a primit 673.000 de dolari iar Facebook a incasat 467.000 de dolari.
Politicienii romani se rezuma numai la blogurile personale si paginile partidelor din care fac parte. Nici aici nu sunt prea ocupati de prezenta online, astfel blogurile fiind lasate in paragina ani de zile ( pana la urmatoarea campanie ). Dintre toti politicienii nostri blogul lui Iliescu este cel mai cunoscut si actualizat. Astfel lipsa nationala de educatie pentru online ii tine la distanta si pe politicieni de siteurile de socializare, fiind prea complicate pentru a le utiliza. ( Chiar si Twitter ??? )
Cum se face ?
Daca tot nu sunt ochii deschisi bine pentru prezenta pe internet , nu se deschid nici buzunarele pentru publicitate, dar cu bugate mai mici si putina munca orice politician de la mic la mare isi poate face cunoscuta prezenta online si interactiona cu populatia.
Astfel se poate achizitiona un domeniu pe care se pune un blog. Ce sa contina blogul ? O poza, un mic CV si macar un articol/comunicat de presa pe saptamana, unde se poate povestii despre realizarile facute, intalnirele avute, planuri de viitor etc.
Daca multe interviuri la TV se platesc, adaugarea clipurilor video pe Youtube este gratuita si ajuta mult la cresterea notorietatii numelui, astfel un interviu postat pe Youtube poate fi foarte usor pus pe blog.
Feedback de la populatie
Plateste lunar cate o scurta campanie prin bannere pe site-urile locale si eventuale sondaje de opinie pentru a afla parerea populatiei sau problemele acestora. Sondajele merg bine si pe blogul personal.
Dece bannere platite ? Pentru ca sa afle de tine si cei mai putini interesati de politica, dar curiosi ce se intampla in oras/judet. Multi sunt afectati de problemele sociale si economice locale si ar fi curiosi sa afle cine ar putea rezolva aceste probleme.
Campaniile electoarale nu se fac numai inaintea alegerilor, aceste trebuie sustinute mereu pentru o buna relatie cu alegatorii.