Atributul rel=”nofollow” deja foarte cunoscut si utilizat de toti cei ce activeaza in industria web / seo . Pentru cei interesati, am scris anul trecut ceva despre nofollow. Recent am pornit cateva teste seo , iar despre primul am sa discut mai departe. Masurarea si interpretarea rezultatelor se face vizavi de Google – motorul de cautare cel mai iubit si mai urat de catre activistii din domeniu .
Pentru acest test am creat o pagina interna optimizata pentru cuvinte chei scrise gresit (cuvinte care nu returneaza rezultate in google) , dupa care am adaugat un scurt articol unde am folosit link extern cu atributul rel=”nofollow” spre aceasta pagina.
Ce este acest nofollow ? Nofollow este in atribut html care dirijeaza robotii de cautare sa indexeze sau nu paginile aflate in spatele acestor link-uri. Astefel aceste pagini nu vor apare in rezultatele cautarilor la google nici nu vor primi page ranck.
Codul pentru acest atribut este : rel=”nofollow” si se foloseste sub forma : < a href=”http://www.domeniu.ro” rel=”nofollow”>link< /a >
Cine foloseste acest atribut ? Din pacate mai nou este inconstient folosit de majoritatea webmasterilor din Romania si nu numai. Dece spun inconstie folosit, pentru ca decand se stie de rel=”nofollow” toti in loosesc fie ca este nevoie sau nu. Multi “profesionisti seo” blocheaza site-uri intregi din indexare folosid aceasta comanda. Am fost total surprins cand pe un mic site am vazut toate link-urile cu nofollow inclusiv link-ul spre firma care se ocupa de serviciile seo pentru acest site.
Unde si cum se foloseste ? Se indica folositea acestui nofollow pe site-urile mari, in general la magazinele virtuale pentru a ranka categoriile de produse. De exemplu pentru un magazin de electronice lume cauta mai mult cuvantul “telefoane mobile” ( 7.804 ) decat “telefoane mobile nokia” ( 596 ), in categoria telefoane mobile afalnduse mai multe subcategorii ( marci de telefoane ) de unde utilizatorul in poate alege telefonul dorit. In acest caz pe categoria “telefoane mobile nokia” putem pune rel=”nofollow” . Daca avem un magazin nisat numai cu telefoane mobile, atunci categoriilor ( marci de telefoane ) nu trebuie sa le fie atribuit nofollow, decat produselor din el (modelelor de telefoane).
Statisitile de rezultate sunt conform tools trafic.ro de azi 07.07.2009
De retinut : toate categoriile, sugcategoriile si produsele din magazin sunt indexate daca avem un sitemap generat automat si lipsit de nofollow. A nu se pune nofollow pe nici un sitemap !
Un simplu site de prezentare poate avea nofollow pe butonul contact , pe butoanele poze si logo daca este cazul , in cazut butoanelor poza conditia este ca sa avem si link-uri text.
In general nofollow se mai foloseste pentru login, singup, recuperare parola, tos, termeni si conditii, adaugare anunt, rss, bannere externe, butonul cautare.
Deci pentru a scoate atributul nofolow dintr-un blog wordpress foloseste acest plugin : download
Tu crezi ca sti sa folosesti corect acest atribut nofollow ?