Tot mai mult de discuta despre educarea clientilor pentru online sau pur si simplu educarea consumatorilor de internet. Cine vrea sa faca aceasta treaba? In primul rand blogeri si webmasterii marilor site-uri, care defapt sunt si acestia impartiti in mai multe “bisericute” .
Toti vor multa socializare in online cand defapt fiecare trage numai pentru oala lui. In zilele azi toti sunt “zeii internetului” care daca ia pe cineva la misto pe blogul lui (singurul mare proiect) este idolizat de toti membri tribului si incurajat la fapte mai mari. Toti vorbim de marketing online unde se stie ca e nevoie de Google pentru o buna promovarea a proiectelor personale si chiar a blogurilor, dar nu suntem deacord cu un coment bun daca autorul comentariului si-a pus un titlu pe link care l-ar ajuta mai mult in acest sens. Dece sa pui un link spre articolul care ti-a placut daca nu e scris de cei din turma ta , mai bine sa-l ataci sau sa te inspiri din cele spuse pentru a crea un nou “articol de succes” ridicandu-ti rangul de zeu. Nu toti suntem la fel de buni in anumite domenii, dar asta nu inseamna ca x-ulescu trebuie laut la misto pentru ca il simt mai bun ca mine si nu imi convine.
Cat timp cei care fac treaba sa mearga si o fac bine pentru online-ul din Romania nu sunt uniti la un nivel mai mare decat tribul si de aici cam fiecare pentru el (sunt multi care se simt dar nimeni nu recunoaste) dezvoltarea acestui mediu merge meu greu. Cui ii convine cand mai apare o firma din afara si incepe sa vanda publicitate sau alte produse clientilor din Romania , cand foarte bine acesti bani pot ramane in tara chiar in buzunarele noastre.
Nu sunt impotriva atacurilor spre cei ceare fac spam sau vor sa prosteasca clienti profitand de gradul scazut de educatie pentru mediul online, dar comunicand la un al nivel pot fi mai usor eliminati si acesti “infractori” ai internetului.