Atributul rel=”nofollow” deja foarte cunoscut si utilizat de toti cei ce activeaza in industria web / seo . Pentru cei interesati, am scris anul trecut ceva despre nofollow. Recent am pornit cateva teste seo , iar despre primul am sa discut mai departe. Masurarea si interpretarea rezultatelor se face vizavi de Google – motorul de cautare cel mai iubit si mai urat de catre activistii din domeniu .
Pentru acest test am creat o pagina interna optimizata pentru cuvinte chei scrise gresit (cuvinte care nu returneaza rezultate in google) , dupa care am adaugat un scurt articol unde am folosit link extern cu atributul rel=”nofollow” spre aceasta pagina.
O noua dovada a faptului ca Google face permanent update de page rank si “premieaza” siteurile de calitate este si cazul concret in care ziarul online infomm.ro a primit page rank 3 in doar 2 saptamani de la lansare . Data trecuta am anuntat indexarea lui in doar 6 ore de la lansare.
Explicatia personala pentru acest page rank ar fi linkurile de calitate care il sustin si continul original si updatat zilnic de catre echipa de jurnalisti care se ocupa de acest site. Astfel pentru cei interesati de PR pt siteurile personale pot afirma ca inscrierea in mii de directoare web este tot mai prost rasplatita de google in ultimul timp, importanta ridicata avand linkurile naturale provenite din posturi originale despre acel site. O nemultumire in acest sens este faptul ca nu toti avem un Trust Media in spate pentru a creea un BUZZ atunci cand se lanseaza un site.
Se pare ca google da o mai mare importanta site-urilor mari, avand un trust mult mai mare legat de continutul de calitate si update-ul permanent al informatiei in site.
In numai 6 ore dupa lansarea oficiala a ziarului online infomm.ro acesta a fost indexat in google ( mentionez ca site-ul aparea in google la cautari, nu a fost doar scanat de google spider ) . Primele posturi cu link spre site au fost de pe blogul pesonal si blogul SilkWeb , aceste fiind destul de bine vazute in “ochii” motoarelor de cautare si fiind pe servere diferite.
Inainte de lansare nu s-a discutat nicaeri in lumea virtuala despre acest site, cu atat mai mult nu s-au pus link-uri sau bannere spre el.
Pasul urmator pentru acest site este realizarea serviciilor seo printr-o campanie de link building plus bannere publicitare in reteau proprie si nu numai.