Stiu ca sunt multi cei care doresc sa isi faca un magazin online si amana statrul acestuia din cauza faptului ca nu gasesc raspunsuri la intrebarile din acest domeniu. Probabil acesta a fost unul din motivele pentru care Liviu Taloi a luat initiativa de a da startul acestui proiect, care se vrea a fi o sursa de raspunsuri pentru orice neclaritati din zona e-commerce.
Proiectul are un nume simplu si sugestiv : cumimifacmagazinonline.ro (salveaza si distribuie acest link !)Citeste mai mult
Bounce rate reprezinta raportul de vizitatori al unei pagini din site-ul/blog-ul tau cu numarul total de vizitatori al site-ului. Acesta este un indicator important pentru a masura eficienta si performanta site-ului tau.
Formula: bounce rate = pagini unic accesate/numarul de intrari
Cu cat bounce rate-ul tau este mai mare procentul cu atat blogul tau este mai slab calitativ, vizitatorii acestuia ne fiind prea mult interesati de articolele tale. Aceasta problema apare mai mult in randul paginilor ce ofera informatii superficiale sau la blogurile generaliste unde cititorii acestora nu gasesc alte informatii relevante, acestia fiind nevoiti sa paraseasca pagina respectiva pentru a efectua noi cautari. Pe scurt : daca citorul nu da click prin site-ul tau pentru a vedea/citi si altceva decat vede in prin plan bounce rate-ul tau este mare , ceea ce nu e bine, in timp ce un bounce rate mic arata ca vizitatorii tai sunt interesati de restul informatiei postate de tine (si acum poti fi mandru )
Valoarea optima pentru indicatorul bounce rate din Google Analytics ar fi undeva intre 20-30%, acestea fiind mai mult intalnita la magazinele online unde vizitatorii navigheaza mult prin site pentru a gasi produl dorit.Un procent scazut in acest caz il au si blogurile de nisa.
Semne de alarma pentru acest indicator al Google Analytics pot fi trase doar cand acesta este mai mare de 75%, aici fiind prezente probleme grave care trebuiesc repede corectate.
Factorii din punct de vedere seo care influenteaza acest indicator ar fi optimizarea web a continutului si promovarea acestuia pe motoare de cautare si retele sociale.
In acest video se poate vedea cum poti imbunatatii indicatorul bounce rate din google analytics.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_erT-sbbx70[/youtube]
P.S. de obicei un numar mare de vizite pe un blog garanteaza de cele mai multe ori un bonce rate mare, te mai intereseaza un numar mare de vizitatori sau calitatea acestora ?