Tag Archives for " fb "

Promovarea afacerii in retelele sociale

afaceri in retele socialeIn lumea exista tot mai multe retele sociale precum Myspace sau Facebook si mai nou servicii de microblogging precum Twitter.  Se spune ca prezenta ta in aceste retele sociale face ca afacerea pe care o sai sa fie mai cunoscuta, iar numarul potentialilor clienti ar creste. Personal nu sunt prezent in multe retele sociale si pe unde sunt inca nu am activitate ridicata.

Utilizand aceste retele ai posibilitatea de a socializa altfel cu colegii tai, prietenii acestora chiar si viitori posibili clienti, avand posibilitatea de a oferii informatii in timp real tuturor celor interesati, publicul fiind in mare parte targetat, majoritatea utilizatorilor facand parte in diferite grupuri de interes. Folosind aceste metode de promovare dispar problemele financiare, doarece inscrierea pe aceste siteuri este gratuita , iar timpul necesar utilizarii serviciilor oferite pentru a transmite sau prelua informatii este nepretuit.

Daca pana acu am prezentat beneficiile reteleleor sociale sa vorbesc si despre problemele ce pot sa apara abuzand de aceste medii de comunicare online. Astfel utilizand prea mult Twitter, Facebook, LinkedIn, Myspace cu informatie nertagetata duce la o pierdere de timp fara beneficii, care in timp iti va atrage afacera in jos, pentru ca asa se obtin prea multi  “timpi morti” in care se poate realiza ceva concret. Nu toata lumea este interesata de serviciile / produsele tale, trebuie utilizate doar grupurile de interes pentru o corecta promovare.

Din dorinta de a fi cat mai popular si cat mai urmarit de membri acesor retele uneori ajungi sa oferi informatii mult prea importante afacerii tale , iar odata facut acest pas nu mai poti da inapoi, cat despre eventualele consecinte nu cred ca are rost sa vorbesc.

Deci am vazut ca exista atata lucruri bune cat si mai putin bune utilizand retelele sociale ca medii de comunicare, acum ar trebuii sa facem un echilibru pentru a nu cadea in extreme.

Tinteste unde trebuie ! Nu trebuie sa fi prezent in cea mai mare retea sociala din lumea pentru a-ti castiga popularitate si clienti, trebuie sa fi prezent acolo unde iti este locul. De exemplu se stica ca mySpace este o retea sociala dedicata celor din industria muzicii, iar daca afacerea ta nu este in aces domeniu, nici prezenta ta aici nu isi are rostul. Pentru a intra in relatii cu cei din instrustia ta LinkedIn este solutia perfecta, aici pot aminti de Lucrez in IT , un site dedicat Romanilor din industria IT , unde am avut si eu prima prezenta .

In concluzie mentionez ca nu conteaza in cate retele sociale esti prezent si cat de mult activezi acolo, important este sa fi cat mai eficiet pentru publicul tau tinta.