Social Media incepe sa fie din ce in ce mai important in planul de marketing si promovare al oricarei companii din lume. Daca nu demult am vazut cum sta treaba cu retelele sociale sau cum ne promovam afacerea in cardul retelelor sociale , acuma a venit timpul sa prezint o statisca mai recenta legata de acest fenomen numit Social Media.
Se pare ca “razboiul” pentru suprematia online este dusa tot de catre cel mai mare motor de cautare din lumea si anume Google, dar de aceasta data contra celei mai mari retele sociale cu peste 400 de milioane de utilizatori – Facebook .
„Googol” este termenul matematic folosit pentru un 1 urmat de 100 de zerouri. Termenul a fost inventat de Milton Sirotta, nepotul matematicianului american Edward Kasner şi a fost popularizat în cartea „Mathematics and the Imagination” de Kasner şi James Newman. Interpretarea dată de Google acestui termen reflectă misiunea companiei de a organiza cantitatea imensă de informaţii disponibilă pe Web.
Fondatorii acestui motor de cautare Larry Page şi Sergey Brin au creat un serviciu gratuit si usor de folosit care, de obicei, returneaza rezultate relevante intr-o fractiune de secunda. Totul a inceput in 1995 intr-un garaj.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EjN5avRvApk[/youtube]
Veniturile anuale ale Google se ridica la 16,6 miliarde de dolari (11,14 miliarde de euro), iar profitul este de 4,2 miliarde de dolari (2,82 miliarde de euro). Compania valoareaza in jur de 130 miliarde de dolari , iar fondatorii acesteia s-au hotarat sa vanda o parte din actiuni. Momentan valoarea unei actiuni Google este de 549,00 $, maximul aceteia fiind de 627 $.
Pentru a vedea toate articolele relevante din acest blog citeste tot despre google .
Lansata in 2004 de catre Mark Zuckerberg , a ajuns cea mai mare retea sociala din lumea cu peste 400 milioade de utilizatori dintre care in jur de 1 milion sunt din Romania.
La inceput aceasta retea era destinata liceenilor, urmand ca in 2005 sa fie accesibila si studentilor, iar din septembire 2006 Facebook era destinata oricarui utilizator.
Succesul care la castigat in toti acesti ani a atras utilizatori din toate mediile sociale, de la actori si vedete la politicieni, oameni de afaceri si oameni simpli.
In 2008 compania a generat venituri de aproximativ 300 milioane$, 2009 veniturile Facebook au fost de circa 700 milioande de dolari, iar in 2010 cifra de afaceri este estimata la 1,2 – 2 mld de dolari, aceste sume provenind in primul rand din vanzarea spatiului publicitar.
Compania este evaluata inre 10 -15 miliarde de dolari datorita investiilor din partea Microsoft care are o investitie de 240 milioane de dolari in aceasta retea si Digital Sky Technology (DST) care a investit 200 milioane de dolari.
Fondatorul Facebook nu se grabeste sa listeaze afacerea pe bursa, aceasta posibil sa aiba loc in 2010 si se estimeaza o capitalizare cu 35-40 mld de dolari. Potrivit unor analisti, business-ul Facebook ar putea valora in 2011 59 mld. dolari si peste 100 mld. dolari in 2015.
Recent Facebook a surclasat Google in Statele Unite ale Americii ca audienta, pentru prima data timp de o saptamana (7-13 martie 2010). Numarul vizitelor pe Facebook in perioada 6 – 7 martie a crescut cu 185% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce numarul vizitelor pe Google a crescut doar cu 9% in acelasi interval temporal.
Mai nou Google afisaza rezultate in timp real folosind informatii de pe Facebook , si Twitter. Un articol despre wall-streeat.ro arata ca Utilizatorii Facebook sunt cei mai loiali consumatori de stiri online, iar unele voci afirma ca prieteniile legate pe aceasta retea sociala convesteresc mult mai rapid vanzarea de servicii sau produse , crescand astfel increderea intre furnizor si client.
Tu ce crezi ? Cine va castiga ? Pe cine pariezi ?
[poll id=”11″]
Cu totii avem un vis maret, acela de a realiza un proiect unic care sa se bucure de un succes maxim. La noi si nu numai tot mai multi tineri se zbat pentru acest vis.
Exista o mare diferenta de mentalitate intre poporul roman si restul lumii. In Romania majoritatea dintre noi suntem foarne individualisti, cu toti vrem sa facem ceva singuri, fara nici un ajutor (adica romanul este ultra priceput in toate) lucru total gresit. Sunt foarte curios cand va incerca fiecare sa-si faca treaba lui cum stie mai bine, fara a incerca sa-si bage nasul si in domeniul altuia.
Munca în echipă este capacitatea de a munci împreună pentru a realiza o idee comună. Capacitatea de a direcţiona realizările individuale spre obiectivele organizaţionale. Este sursa ce le permite oamenilor obişnuiţi să atingă rezultate neobişnuite. (Andrew Carnegie- Cel mai bogat om din lume în 1901)
In majoritate CV-urilor toata lumea are trecut la abilitati si “munca in echipa” ca de… da bine la CV, chiar daca fiecare isi are scopul personal si nu este curios de cei din jur.
A lucra in echipa pentru orice tip de proiect inseama a acorda sustinere si sprijin reciproc colegilor tai si de a trage cat mai mult pentru atingerea obiectivului comun.
Un proverb chinezesc spune: “In spatele unui om capabil se afla intotdeauna alti oameni capabili.” Oricat de mic sau mare ar fi noul tau proiect online, singur nu il poti aduce acolo unde ti-ai dorii, pentru ca nu esti atat de priceput la toate (web design, programare web, seo ). Deja e prea tarziu sa mai zici, las ca fac eu cumva, ma uit pe net dupa ceva tutoriale si ma descur si singur. Incearca munca in echipa, fa o alianta intre cei mai buni din fiecare domeniu si fixati impreuna scopul comun unde trebuie sa se ajunga.
Daca tot esti atras de top-ul proiectele de succes online ti-ai pus intrebarea daca , Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook ar fi reusit singur sa aduca succesului acestei retele sociale cu peste 400 de milioane de utilizatori, Larry Page şi Sergey Brin, fondatorii Google ar fi reusit de capul lor sa creeza motorul de cautare nr 1 din lume, dar Bill Gates , fondatorul Microsoft cum s-ar fi descurcat singur cu toata suita de produse ?
Despre retelele sociale am mai vorbit in : facebook si rivalii si promovarea afacerii in retelele sociale. Mai jos alin Fusu explica cum stra treaba cu afacerile in cadrul retelelor sociale :
Desii Facebook are peste 227 milioane de utilizatori din toata lumea este serios amenintat de siteul de microbloging Twitter care a avut o crestere de peste 700% in ultimul an. Momentan acesti doi moguli ai retelelor sociale se lupta pentru atragerea a cat mai multor publicitari.
In luna iulie 2009 Burson-Marstellera realizat un studiu din care reiese ca 32% dintre companii opteaza pentru blogul propriu, in timp ce 29% sunt prezente pe Facebook, iar restul de 54% sunt pe Twitter. In Romania sunt active peste 7.500 de conturi pe Twitter.
Lista cu o parte din rivali Facebook :
Site-ul chinezesc de socializare Qzone.qq.com a fost lansat in 2005 si are 200 milioane de utilizatori
In Anglia Habbo.co.uk a strans 138 milioane utilizatori din anul 2000
Lansat in 2002, inainte de de MySpace, Facebook si Twitter , site-ul american Friendster.com a adunat 105 milioane utilizatori.
hi5 a fost lansat in 2003 , avand disponibile 37 de limbi pentru utilizatorii sai a aduna 80 milioane de membri, acesta fiind foarte iubit de catre tinerii din Romania.
Europeanul Netlog lansat in 2003 are peste 42 milioane de membri inregistrati.
A nu se uita faptul ca retelele sociale sunt canale importante pentru promovarea afacerii .