Este prima intrebare pe care si-o pun mai nou retailerii din Romania. Multi au inteles deja puterea online-ului in generarea de vanzari, altii sunt in curs de intelegere, iar restul mai cauta raspunsuri.
Daca cei de afara au inteles ca online-ul are o piata globala, cei din Romania, trebuie sa inteleaga ca internetul este evadarea lor din zona geografica a unui oras sau judet spre national si chiar mai departe, daca reusesc sa inteleaga suficient de bine acest fenomen numit ecommerce.
Marketing si Tehnologie
Fie ca este vorba de vanzari online sau offline, marketing-ul si tehnologia sunt cele care stau la baza comertului, iar odata cu dezvoltarea si imbunatatirea acestora, cifrele afacerii tale pot creste considerabil.
Oamenii de vanzari, oamenii care asigura suportul, garantia, logistica marfii, contabilitati, intrari, iesiri, investitii si profituri sunt alte puncte comune ambelor medii in care se fac vanzari.
De Ce Online ?
Pentru ca este mult mai simplu, pentru ca aici imbinand marketing-ul si tehnologia obtii rezultate bune mult mai rapid, poti lua sau schimba decizii de la o ora la alta, poti comunica si masura feedback-ul chiar in timp real.Citeste mai mult
Cam acesta ar fi raspunsul multor proprietari de magazine online din Romania, pentru intrebarea : “Cum iti merg vanzarile online ?”
Sunt tot mai multi proprietari de magazine extrem de dezamagiti pentru ca ei nu vad online, sau ( in cel mai fericit caz ) vanzarile nu sunt dupa asteptarile lor.
Majoritatea “bobocilor” din online au intrat pentru a fi la moda, sa aiba si ei afaceri online, sa ajunga milionari in cel mai scurt timp. Ei bine in timp multi isi pot da seama ca internetul nu este chiar pentru oricine, nu este cel mai simplu lucru sa vinzi online si nu poti intretine un magazin virtual cu zero costuri.
Pe internet este cea mai mare batalie in comert (ecommerce), aici gasesti toate produsele din lume , chiar cele mai vechi care nu se mai fac, si ultimele produse ce urmeaza sa apara.
Nisa corecta !? Crezi ca ai stabilit corect produsele / serviciile ce urmeaza sa le vinzi ? Crezi ca poti oferi destule informatii celor interesati de acestea ? Crezi ca poti face fata unor posibile probleme ce pot sa apara pe parcurs legat de ceea ce vinzi tu ?
Sa presupunem ca ai gasit rezolvarea intrebarilor de mai sus, acu urmeaza partea de prezentare (designul) magazinului. E bine de stiu ca orice client este impresionat de un magazin online frumos si bine aerisit in modul de a prezenta produsele si totodata apreciaza incarcarea rapida a acestuia.
Pozele vand in orice magazin online. Foarte important ca unui prosus sa-i fie afisate mai multe poze, din unghiuri diferite, culori diferite, sau alte ipostaze. Incearca sa folosesti poze proprii, originale, nu copiate de la concurenta.
Studiaza concurenta in permanenta si fi cu un pas inainte lor. Incearca sa ai mereu cele mai bune oferte si eventual sa oferi mai mult decat ei.
Fi mereu alaturi de clientii tai. Urmareste permanent statisticile magazinului, vezi partile de interes ridicat pentru majoritatea vizitatorilor, adauga permanent noi functionalitati care vin in sprijinul acestora.
Actualizari permanente. Adauga frecvent informatii relevante afacerii tale, informeaza clientii despre ce s-a mai intaplat in domeniu tau, ce modificari ai mai adus la magazin, produse noi, reduceri, etc.
Optimizare si promovare – magazinul tau online trebuie optimizat din mai multe puncte de vedere. Pentru o incarcare rapida am spus si mai sus, urmeaza optimizarea pentru client, orice produs trebuie sa fie gasit in cel mai scurt timp ( 1-5 secunde , 3-5 clici ). Mai urmeaza optimizarea din puct de vedere seo , pentru motoarele de cautare. Aici trebuie sa alegi cele mai bune cuvinte care crezi tu ca ar creea conversii (vizitatorii adusi in site dupa acele cuvinte sa si cumpere).
Promovarea magazinului implica o multa munca si analiza, pentru a obtine cele mai bune rezultate. Serviciile SEO ar fi cele mai recomandate in acest sens.
Cam acestea ar fi o parte din pasii de baza care trebuie respectati pentru ca magazinul tau online sa mearga.
Cand ai un magazin virtual, trebuie sa ai rapoarte cat mai ample cu tot ce se intapla si urmeaza sa se intaple in afacerea ta. Aici poti sa vezi ce ar trebuii sa aiba fiecare magazin online sau sa gasesti solutii pentru magazinele virtuale.
Cat timp crezi ca poti acorda pentru rezolvarea celor de mai sus ? Crezi ca sti sa le faci pe toate ? Crezi ca solutiile gratuite si serviciile pe bani de nimic constituie o rezolvare ?
in 2008 comertul online a crescut cu 53% fata de 2007 ajungand astfel la valoarea de 53.1 milioane euro si un numar de 652.000 de tranzactii cu cardul.
2009 va fi un an decisiv pentru afacerile online, v-or ramane doar cei mai buni , deversifecand-use astfel gama serviciilor si produselor vandute. piata IT fiind deja supra saturata, creand astfel un atu pentru vanzarile de haine, adidasi, parfumuri etc.
un site bine facut cu o promovare web adecvata nu are cum sa nu aduca profit posesorului. ofer consultanta seo in acest sens.