Atributul rel=”nofollow” deja foarte cunoscut si utilizat de toti cei ce activeaza in industria web / seo . Pentru cei interesati, am scris anul trecut ceva despre nofollow. Recent am pornit cateva teste seo , iar despre primul am sa discut mai departe. Masurarea si interpretarea rezultatelor se face vizavi de Google – motorul de cautare cel mai iubit si mai urat de catre activistii din domeniu .
Pentru acest test am creat o pagina interna optimizata pentru cuvinte chei scrise gresit (cuvinte care nu returneaza rezultate in google) , dupa care am adaugat un scurt articol unde am folosit link extern cu atributul rel=”nofollow” spre aceasta pagina.
Mai nou, una dintre cele mai intalnite probleme din punct de vedere seo pentru optimizarea unui site / blog si mai ales pentru optimizarea unui magazin online este filtrarea continutului duplicat. Este deja un lucru conoscut faptul ca prezenta continutului duplicat atarage penalizari din partea motoarelor de cautare.
Tot aceste motoare de cautare (Google, Yahoo, Bing ) au adus si rezolvarea acesor probleme prin meta tag-ul : rel=canonical
Bing.com este motorul de cautare lansat de Microsoft la inceputul lunii iulie 2009 care in prima luna a strans o cota de 0.39%.
Bing ne aduce o cautare mai organizata, astfel avand mai multe facilitati : Explore Pane, un tool de navigare si cautare ce se afla in partea stanga, Related Searches si Quick Tabs fiind un rezumat pentru diferite categorii de rezultate provenite din cautari si nu ultimul rand Web Groups care grupeaza rezultatele in pagina si in Explore Pane. Practic Bing este mai mult un motor de decizie.
Fiind doar in stadiul beta, Bing nu are momentat toate facilitatile active. Se pare ca Bing este si cheie parteneriatului intre Microsoft si Yahoo.
Algoritmul seo pentru Bing este total diferit fata de Google, demonstart prin simplul fapt ca atunci cand se cauta acelasi termen, primim un set de rezultate diferit.
Mai departe am sa prezint principalii factori care ajuta la rank-area unui site in Bing
Momentan optimizarea pentru Bing este greoaie, datorita lipsei unei comunitati SEO in acest domeniu, fiind prezente unele speculatii privind factorii de decizie pentru acest motor de cauatre.
Backlink-uri au o importanta mai slaba, comparand primele 10 rezultate din Bing cu cele din Google se observa o oarecare egalitate pentru unele siteuri , dar cu pozitionari diferite,inca nu se stie daca atributul nofollow conteaza sau nu pentru Bing.
Link spam – chiar daca se obtin multe backlink-uri de calitate, rezultatele SERPS create de Bing nu sunt prea mult influentate.
Autoritatea siteului – o veste prooasta pentru bloggeri si pentru proprietarii de siteuri mici. Personal am observat intarzierea de indexarea a blogului in Bing, in timp blogul este indexat de Google la cateva minute dupa adaugarea unui post. Astfel Bing pune accent pe siteurile vechi sau pe cele ale unor organizatii, fiind mai siguri de informatia data de acestea.
Vechimea domeniului este mult mai importanta pentru Bing fata de Google.
Page Rank – daca Google inca acorda putina importanta PR-ului unui site in SERPS , Bing nu este atat de interesat, astfel in top 10 putand fi prezente pagini cu PR 1 mai sus decat cele cu PR 4-5.
Actualizarea informatiei – daca mai sus am spus ca Bing nu indexeaza tocami repede un blog cu articole noi, se obseva faptul ca nu pune accent pe acest element, acesta fiind mai conservator, in timp ce Google ne ajuta mult cu acesta functie.
Paginile flash sunt mult mai bine vazute de Bing, in timp ce optimizarea seo pentru Google a unui site in flash este un cosmar pentru cei in domeniu.
Avand in vedere ca Bing este nou in materie de motoare de cauatre sau ( de decizie ) si inca se afla in perioada beta nu se poate afirma cu certitudine ca acestea sunt principalele elemente seo pentru optimizarea unui site, posibil ca rezultatele afisate momentan sa fie “luate prin surprindere”.
Crezi ca Bing va revolutiona evolutia motoarelor de cautare ?