nofollow-link

SEO: Despre Nofollow

Shares

Ce este acest nofollow ? Nofollow este in atribut html care dirijeaza robotii de cautare sa indexeze sau nu paginile aflate in spatele acestor link-uri. Astefel aceste pagini nu vor apare in rezultatele cautarilor la google nici nu vor primi page ranck.

Codul pentru acest atribut este : rel=”nofollow” si se foloseste sub forma : < a href=”http://www.domeniu.ro” rel=”nofollow”>link< /a >

Cine foloseste acest atribut ? Din pacate mai nou este inconstient folosit de majoritatea webmasterilor din Romania si nu numai. Dece spun inconstie folosit, pentru ca decand se stie de rel=”nofollow” toti in loosesc fie ca este nevoie sau nu. Multi “profesionisti seo” blocheaza site-uri intregi din indexare folosid aceasta comanda. Am fost total surprins cand pe un mic site am vazut toate link-urile cu nofollow inclusiv link-ul spre firma care se ocupa de serviciile seo pentru acest site.

Unde si cum se foloseste ? Se indica folositea acestui nofollow pe site-urile mari, in general la magazinele virtuale pentru a ranka categoriile de produse. De exemplu pentru un magazin de electronice lume cauta mai mult cuvantul “telefoane mobile” ( 7.804 )  decat “telefoane mobile nokia” ( 596 ), in categoria telefoane mobile afalnduse mai multe subcategorii ( marci de telefoane ) de unde utilizatorul in poate alege telefonul dorit. In acest caz pe categoria “telefoane mobile nokia” putem pune rel=”nofollow” . Daca avem un magazin nisat numai cu telefoane mobile, atunci categoriilor ( marci de telefoane ) nu trebuie sa le fie atribuit nofollow, decat produselor din el (modelelor de telefoane).

Statisitile de rezultate sunt conform tools trafic.ro de azi 07.07.2009

De retinut : toate categoriile, sugcategoriile si produsele din magazin sunt indexate daca avem un sitemap generat automat si lipsit de nofollow. A nu se pune nofollow pe nici un sitemap !

Un simplu site de prezentare poate avea nofollow pe butonul contact , pe butoanele poze si logo daca este cazul , in cazut butoanelor poza conditia este ca sa avem si link-uri text.

In general nofollow se mai foloseste pentru login, singup, recuperare parola, tos, termeni si conditii, adaugare anunt, rss, bannere externe, butonul cautare.

standard-vs-nofollow-linkin
La bloguri : majoritatea blogurilor au implementat ca default acest atribut, atat pentru link-uri cat si pentru comentarii pentru a proteja PR-ul si castigarea pozitiilor in SERPS.  Se stie ca participarea la discutiile de pe bloguri prin comenturi de calitate este modalitate de a atrage back link-uri spre siteul dorit, astfel daca toti folosim nofollow cum se ne mai promovam afacerea prin aceste comentarii. Esti blogger, vrei cat mai multe vizite si comentarii la articolele tale ? Le poti avea daca printre altele folosesti acest plugin care iti va anula atributul nofollow din blogul tau , daca este facut pe platforma wordpress. Comentariile de calitate aduc continut blogului tau, asa ca ii poti rasplati pe cei care iti genereaza acest continut printr-un simplu link dofollow. Dealtfel sunt liste si directoare special create pentru blogurile dofollow de unde se pot castiga link-uri foarte usor.

Deci pentru a scoate atributul nofolow dintr-un blog wordpress foloseste acest plugin : download

Tu crezi ca sti sa folosesti corect acest atribut nofollow ?

Leave a Comment:

2 comments
ANPC si comertul electronic din Romania says 14 years ago

[…] target=”_blank”>PROTECTIA CONSUMATORILOR – A.N.P.C.</a> . A se utiliza nofolow pentru a nu pierde link juice din site , si target=”_blank” pentru ca vizitatorul sa nu […]

Reply
Indexare paginilor cu nofollow says 14 years ago

[…] de toti cei ce activeaza in industria web / seo . Pentru cei interesati, am scris anul trecut ceva despre nofollow. Recent am pornit cateva teste seo , iar despre primul am sa discut mai departe.  Masurarea si […]

Reply
Add Your Reply