failed startup

Intra pe Piata Cat Mai Repede !

Shares

Acest articol poate fi o “dedicatie” celor care cer perfectiunea de la un proiect online, dar care in schimb nu depun eforturile necesare pentru a porni acel proiect. Si pentru ca de multe ori sfaturile personale spuse direct celor implicatii in discutia unui nou proiect, nu au atat de multa valoare fara ca acestea sa fie argumentate cu exemple concrete sau fara a aminti ca si X-ulescu om de succes a facut la fel, imi permit sa citez un articol din cartea Anteprenoriat a lui Marius Ghenea.

Citat:

O recomandare valabila nu doar pentru intrarea initiala in piata, dar si pentru orice lansari ulterioare de produse si servicii noi ! Chiar si cu un produs sau un serviciu care inca nu este complet finalizat, este important sa intri cat mai repede pe piata, atunci cand crezi ca macar 80% din munca este realizata. Daca mai  astepti pentru cele 20%, este posibil ca timpul de intrare piata sa se dubleze, ceea ce in multe cazuri poate insemna abandonul sau decesul afacerii, chiar inainte de a fi lansata pe piata.

Sigur ca nu este bine ca produsul tau sa fie plin de defecte sau de bug-uri, dar am vazut prea multi anteprenori care au clacat, mai ales in zona online, pentru ca au pierdut prea mult timp in detaliile finisarii produsului perfect (indiferent ca era vorba de un site web, o aplicatie sau un alt produs IT), iar intre timp s-a produs oricare din urmatoarele lucruri (sau, si mai rau, toate in acelasi timp): i) intrarea mai rapida pe piata a unui concurent care a ocupat aceeasi nisa de piata, nemailasand spatiu suficient pentru altcineva, ii) prelungind prea mult perioada de pre-lunch anteprenoul a epuizat toate resursele financiare pe care le avea si nu a mai putut gasi noi finantari, TOCMAI pentru ca nu avea ce sa le arate finatatorilor ca produsul deja lansat sau chiar iii) nevoia pentru acel produs sau serviciu a ajuns dincolo de zenit, a inceput sa scada si nu mai avea sens ca un astfel de produs sa fie lansat…”

Acest lucru este in general valabil celor care au prima lor interactiune cu un proiect online, care nu cunosc deloc mersul lucrurilor pe internet, care de cele mai multe ori incearca sa speculeze idei de la cei mai mari concurenti din domeniu respectiv, fara a sti ca produsul acestora este intr-o continua dezvoltare, acesta fiind adaptat la nevoile clientilor lor. Daca inca crezi ca tu poti face un produs mult mai bune decat ce este acu, oare sti tu ca acel concurent nu lucreaza la acele noi functii. Nu uita ca succesul unui proiect depinde foarte mult si de modul de promovare al acestuia si strategia de dezvoltare in timp.

Personal cred ca niciodata un proiect online nu poate fi considerat finalizat. Tu ce crezi ?

Leave a Comment:

1 comment
Cornel says 4 years ago

Ca si in celelalte parti ale domeniului de vanzare sau proiectare este necesara o dezvoltare permanenta si perfectiunea proiectului si al ofertei.

Sunt perfect de acord cu domnul Mariu Ghenea.

Reply
Add Your Reply

mautic is open source marketing automation