Shares
cel mai mic pret

Cel Mai Mic Pret: Ce Pretentii Ai Sau Ce Oferi ?

Shares

Suntem in era “cel mai mic pret”. In majoritatea situatiilor de negociere, de cumparare, ofertare sau altele, din pacate acest factor este decisiv pentru luarea deciziilor. La rece, la prima vedere, daca te pui in papucii clientului aproape ca e normal sa vrei tot la cel mai mic pret, vorba romanului antreprenor “gasesc eu un fraier sa-mi dea mai ieftin“, sau de ce sa platesc mai mult, cand pot sa platesc mai putin? 🙂

Se discuta tot mai mult despre calitatea mancarii, care de mult nu mai este ceea ce a fost, fapt care incepe sa genereze adevarate tragedii. La un consum mare si o presiune pe pret mic… pare aproape normal sa se ajunga la astfel de situatii. In mod normal, este dovada concreta a faptului ca producatorii si furnizorii se pot adapta la cerinte pentru cel mai mic pret, dar in final, tot clientul este cel care resimte consecintele.

cum imi fac magazin online

Afla cum poti sa iti faci propriul magazin online

Descarca si citeste ghidul cu 18 pagini de informatii utile

Calitatea hainelor si a masinilor, merg si ele in aceeasi directie, chiar daca tehnologia din noii detergenti ajuta tesatura sau anumite companii cheama masinile in reprezentanta pentru a rezolva problemele.

Motivul este simplu: niciodata nu poti avea pretentia sa ai parte de cei 3 prieteni impreuna. In acest caz cei 3 sunt: pret, timp si calitate. Mereu poti sa ai maxim 2.

Daca incepi sa te enervezi sau crezi ca citind in continuare acest articol sunt sanse mari sa te simti jignit, sfatul meu este sa inchizi aceasta pagina, dar nu inainte de a da un share, poate fi util pentru cei apropiati tie.

Nu mi-am propus sa filozofez azi despre psihologia pretului, am sa-ti prezint doar cateva amanunte concrete de care poti sau nu sa tii cont pe viitor.

Ce pretentii ai la cel mai mic pret?

Cum calitatea produselor se imparte in 3 categorii principale: proasta, buna si foarte buna, la fel sta treaba si in cazul preturilor: cel mai mic pret, pret optim si cel mai mare pret.

Stii prea bine ca in general, pretul unui produs sau al unui serviciu merge mana in mana cu calitatea acestuia. Asadar, din start trebuie sa stii ca cel mai bun produs sau serviciu nu il poti obtine la cel mai mic pret.

Cel mai mic pret inseamna RISC, calitate proasta si timp indelungat de livrare. In cazul serviciilor, trebuie sa stii ca este foarte riscant sa-ti alegi furnizorul prin filtrul celui mai mic pret.

In Romania lipseste mult gandirea antreprenoriala, dovada fiind faptul ca majoritatea antreprenorilor locali sunt fosti bisnitari, vanzatori de masini sau camatari. Da, stiu, suna ciudat, dar acesta este trecutul multor milionari si personalitati din tara.

Cu o astfel de gandire este normal ca orice suma pe care o percepe o firma sa ti se para MARE. Cum sa dau EU atatia bani la ALA? Prietene, in aceasta ecuatie EU (TU) = O FIRMA, iar ALA = ALTA FIRMA. Daca tu si ala faceti afaceri, stii ca amandoi aveti oameni care genereaza cheltuieli cu salarii, impozite, chirii si alte cele.

Oare ce pretentii ai de la echipa lu’ ALA de la care tu vrei cele mai bune servicii si pe care vrei sa-l platesti cu cel mai mic pret? Vrei sa-si asume de data asta, sa faca mai mult, ca pot sa castige ei data viitoare de pe alt client, asa-i ? 🙂

Scopul unei afaceri este de a face profit, nu bani. Fiecare afacere sau contract semnat trebuie sa aduca atat de multi bani in ambele parti incat sa acopere total investiile si sa genereze un profit.

alege pret

Tu ce calitate poti sa oferi la cel mai mic pret?

Cate resurse poti aloca (personal + timp) pentru a oferi super servicii la cel mai mic pret? Cat de “profesionist” te poti numi in acest caz? Cat de motivati pot fi oamenii tai in acest caz? Cum poti sa-ti cresti afacerea? Cum poti sustine un client pe termen lung cand esti mereu la stadiul de supravietuire?

Stiu, incepe discutia despre volume, care in timp pot sa asigure un venit suficient. Da, pe asta se bazeaza capcana preturilor mici, dar facand cateva calcule la rece iti poti da rapid seama ca pentru modelul tau de business sigur mai trebuie sa iti cresti preturile cu cateva %.

Cu un cash flow instabil ai sanse mari sa mergi spre faliment, sa nu iti poti plati salariile, chiriile si alte cheltuieli lunare.

Gradul de implicare a unui client in propriul proiect creste direct proportional cu suma investita si sansa de a avea o colaborare pe termen lung cu acesta este si mai mare, cand calitatea serviciilor este inteleasa de ambele parti.

O comunicare buna in acest sens va ajuta extrem de mult. Practic asta fac si eu acum, incerc sa comunic clientilor mei riscul la care pot fi supusi, atunci cand se doreste cel mai mic pret, dar si motivele care stau la baza acestuia.

Pot spune ca faci o afacere buna atunci cand alegi sa platesti un pret optim pentru ceea ce vrei, urmand ca in timp sa analizezi singur daca vrei sa primesti servicii la cele mai inalte standarde, urmand a plati pretul corect pentru acestea.

Trebuie sa accepti ca riscul este la tine, atunci cand iti alegi orice serviciu la cel mai mic pret.

Daca ai alte sugestii utile la acest articol, pentru cititorii acestui blog poti lasa comentarii mai jos si poti da un share. Sunt sanse mari sa ajunga exact la cine vrei 😉

Leave a Comment:

mautic is open source marketing automation

Afla Cum Poti Sa-ti Deschizi Propriul Magazin Online

x